کد خبر: ۹۲۸۷۳۷
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۸

سردار نائینی: ترور شهید اسماعیل هنیه بخشی از یک عملیات ترکیبی بود

معاون روابط عمومی کل سپاه پاسداران با بیان این که ترور اخیر بخشی از یک عملیات ترکیبی بوده که شامل اقدامات امنیتی و جنگ شناختی است، گفت: هدف از ترور شهید هنیه، دامن زدن به فتنه‌ها و تضعیف امنیت کشور بود.
سردار نائینی: ترور شهید اسماعیل هنیه بخشی از یک عملیات ترکیبی بود
آفتاب‌‌نیوز :

سردار علی‌محمد نائینی، معاون روابط عمومی کل سپاه پاسداران امروز در دوره دانش‌افزایی و توانمندسازی اساتید بسیجی جهادگر که در مشهد درحال برگزاری است، اظهار کرد: حدود دوازده مدل و الگوی مختلف برای مقابله با جمهوری اسلامی در مراکز فکری و اندیشه‌ورز غربی وجود دارد که به تفصیل در کتاب «اصول و مکان جنگ نرم» بررسی شده است.

وی نظریه تهدید ذاتی، نظریه تهدید رفتاری، نظریه تهدید حکمرانی و نظریه تهدید نهاد‌های اصلی را ریشه تهدید‌ها علیه جمهوری اسلامی عنوان کرد.

سردار نائینی با بیان اینکه در حال حاضر، جمهوری اسلامی درگیر یک جنگ ترکیبی است، تأکید کرد: در این جنگ دشمن از تمام مولفه‌های قدرت به‌طور هوشمندانه استفاده می‌کند؛ اتاق‌های فکر و سرویس‌های امنیتی دشمن به‌طور فعال در حال تولید روایت‌ها و محصولات رسانه‌ای هستند.

باید به روایت‌پردازی و جنگ شناختی توجه ویژه کنیم

معاون روابط عمومی سپاه با اشاره به اعترافات مراکز فکری غربی در خصوص پیشرفت جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: مراکز تصمیم‌ساز غرب بر این مهم تأکید دارند که به رغم سرمایه‌گذاری‌های مختلف، ایران به پیشرفت و بالندگی خود ادامه می‌دهد؛ این در حالی است که رسانه‌های معارض ایران را کشوری منزوی، بی‌ثبات و گرفتار فساد تصویر می‌کنند.

وی عملکرد سپاه در عرصه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، و اقتصادی قانونی و نتیجه‌بخش خواند و افزود: با وجود تلاش‌های دشمن، جمهوری اسلامی همچنان به مسیر پیشرفت و نوآوری ادامه می‌دهد.

سردار نائینی ادامه داد: در این جنگ شناختی، فاصله میان تصویر مطلوب از سپاه و تصویر فعلی بسیار زیاد است. یکی از دلایل این وضعیت، عدم توجه کافی به جنگ شناختی و روایت‌پردازی است. 

معاون روابط عمومی سپاه با اشاره به فرمایشات رهبری، تأکید کرد: برای ساختن تصویر واقعی از سپاه، نیاز است که نقش‌آفرینی‌های سپاه در حوزه‌های مختلف اجتماعی و خدماتی به‌درستی و با عبارات فاخر و شفاف تبیین شود.

وی همچنین بر اهمیت اطلاع‌رسانی صحیح و صادقانه درباره دستاورد‌های سپاه و فعالیت‌های آن تأکید کرد و گفت: باید با مردم صادقانه و با دشمن واضح و بدون هراس صحبت کرد.

سپاه، یکی از اهداف عملیات روانی در روایت‌سازی‌های منفی است

سردار نایینی بر لزوم استفاده مؤثر از فناوری‌های جدید و رسانه‌ها در جهت ارتقاء تصویر سپاه تأکید و گفت: جنگ شناختی و روایت‌پردازی در شرایط کنونی اهمیت بیشتری یافته و لازم است که به‌طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

معاون روابط عمومی سپاه با اشاره به دو ویژگی عمده سپاه یعنی «اقتدار» و «پشتوانه مردمی» توضیح داد: سپاه به‌عنوان یک نهاد مقتدر و مردمی، یکی از اهداف اصلی عملیات روانی و اعتبارزدایی در رسانه‌ها و روایت‌سازی‌های منفی است.

وی تاکید کرد: سپاه در حوادث طبیعی و اجتماعی، کارنامه درخشانی دارد، اما در بخش عملیات رسانه‌ای و روایت‌پردازی، ضعف‌هایی وجود دارد که باید برطرف شود.

سردار نائینی افزود: واقعیت این است که سپاه دغدغه‌هایی مانند کارآمدی، مشارکت و امنیت را دنبال می‌کند و البته نتوانسته است تصویری صحیح از این دغدغه‌ها تولید کند.

هدف از ترور شهید هنیه، دامن زدن به فتنه‌ها بود

معاون روابط عمومی سپاه در بخش پایانی سخنان خود اظهار کرد: ترور شهید اسماعیل هنیه بخشی از یک عملیات ترکیبی بود که شامل اقدامات امنیتی و جنگ شناختی است و هدف آن دامن زدن به فتنه‌ها و تضعیف امنیت کشور بوده است.

وی به فرآیند تحقیقات و بررسی‌های صورت گرفته در مورد حادثه اخیر اشاره کرد و گفت: با توجه به نیاز به ارائه یک روایت معتبر و صادقانه، زمان‌بر بودن این فرآیند به دلیل جمع‌آوری نظرات کارشناسان و بررسی‌های فنی، طبیعی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین