کد خبر: ۹۲۸۷۵۳
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۸

آمریکا و لهستان قراردادی برای تولید سامانه پاتریوت امضا کردند

آمریکا و لهستان قراردادی نظامی را امضا کرده‌اند که براساس آن قرار است ۴۸ سامانه پاتریوت در لهستان تولید شود.
آمریکا و لهستان قراردادی برای تولید سامانه پاتریوت امضا کردند
آفتاب‌‌نیوز :

«مارک برژینسکی» سفیر آمریکا در لهستان امروز (دوشنبه) از امضای قراردادی نظامی با کشور لهستان برای تولید ۴۸ سامانه موشکی پاتریوت خبر داد.

وی اظهار داشت: طبق این قرارداد که امروز امضا شد، ۴۸ سامانه M ۹۰۳ با همکاری شرکت‌های لهستانی تولید خواهد شد که با این سامانه‌ها، لهستان بالاترین قابلیت دفاع هوایی را خواهد داشت.

ماه گذشته، ایالات متحده اعطای یک وام نظامی ۲ میلیارد دلاری به لهستان را تصویب کرد.

«ولادیسلاو کوسینیاک کامیز» وزیر دفاع لهستان که در مراسم امضای قرارداد حضور داشت، گفت که ارزش این قرارداد بیش از یک میلیارد دلار است. وی همچنین اظهار داشت که قرارداد‌های نظامی دیگری نیز به زودی بین کشورش با آمریکا امضا خواهد شد.

به گزارش ایرنا، پیشتر آژانس همکاری امنیتی دفاعی آمریکا اعلام کرد که وزارت امور خارجه آمریکا فروش احتمالی ۱۵ میلیارد دلاری پدافند یکپارچه هوایی و موشکی (IAMD) سامانه فرماندهی جنگ (IBCS) و تجهیزات مرتبط از جمله پرتابگر‌ها و موشک‌های پاتریوت به لهستان را تایید کرد.

این درخواست همچنین شامل تجهیزات ارتباطی، ابزارها، تجهیزات آزمایش و پشتیبانی، ژنراتورها، قطعات یدکی و سایر تجهیزات مرتبط است.

آژانس همکاری امنیتی دفاعی آمریکا در این بیانیه افزود که این پیشنهاد فروش از اهداف سیاست خارجی و اهداف امنیت ملی ایالات متحده از طریق تقویت امنیت یک متحد ناتو حمایت خواهد کرد و و توانایی دفاع موشکی لهستان را افزایش خواهد داد.

آژانس همکاری امنیتی دفاعی آمریکا خاطرنشان کرد که این فروش تعادل نظامی اساسی در منطقه را تغییر نخواهد داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین