هر فصل درآمد باشگاهها بهخصوص آنهایی که تیمهای پرطرفداری دارند از محل تبلیغات محیطی ورزشگاه محل مسابقهشان محل مناقشه بوده است.
باشگاهها از این راه دنبال درآمد کلانی هستند، اما معمولا چیزی نصیبشان نمیشود یا اگر هم بشود بابت بدهیها و هزینههای مختلف آنها با نهادهای برگزاری مسابقات تهاتر میشود.
این اتفاقی بود که در مورد باشگاه پرسپولیس رخ داد. آنها فصل قبل بابت تبلیغات محیطی بازیهای خانگیشان ۱۸ میلیارد تومان به دست آوردند که به زعم مدیران این باشگاه عدد کوچکی است.
نکته اینجاست که پرسپولیس در مجموع ۲۹ میلیارد تومان به سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال بدهکار بود و همین مسئله باعث شد تا برای ثبت قرارداد اعضای تیم، این باشگاه یازده میلیارد تومان هم به سازمان لیگ بپردازد تا اجازه ثبت قراردادها صادر شود.
این در حالی است که باشگاه پرسپولیس برای فصل پیش رو هم بر سر حق تبلیغات محیطی با سازمان لیگ مناقشه دارد و دنبال این است تا خودش مستقیما این درآمد را کسب کند.
منبع: روزنو