کد خبر: ۹۲۸۷۷۴
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۸

زائران اربعین حسینی این نکات را جدی بگیرند

رئیس اداره تحقیق، توسعه و آموزش‌های مردمی معاونت غذا و دارو با تأکید بر اهمیت رعایت بهداشت فردی، غذایی و محیطی، به زائران اربعین حسینی توصیه کرد که در طول سفر معنوی خود به نکات بهداشتی و دارویی توجه ویژه‌ای داشته باشند تا از ابتلا به بیماری‌های احتمالی جلوگیری کرده و آرامش خود و همراهانشان را حفظ کنند.
زائران اربعین حسینی این نکات را جدی بگیرند
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر وریا رحیمی اظهار داشت: عدم رعایت بهداشت فردی، بهداشت مواد غذایی و بهداشت محیط می‌تواند باعث ایجاد بیماری‌هایی در طول سفر شده و آرامش فرد و همراهانش را بر هم بزند.

وی افزود: رعایت نکات بهداشتی، غذایی و دارویی ضرورت بیشتری پیدا می‌کند و زائران باید حساسیت بیشتری نسبت به این مهم داشته باشند تا از برکات این سفر معنوی بیشترین بهره را ببرند.

توصیه‌های دارویی

دکتر رحیمی گفت: اگر شما یا همراهانتان دارویی را به صورت مرتب مصرف می‌کنید، حتماً قبل از خروج از کشور مطمئن شوید که دارو به میزان کافی و تا پایان سفر در اختیار دارید. بسیاری از دارو‌ها باید مرتب مصرف شوند و قطع ناگهانی آن‌ها می‌تواند بیمار را دچار مشکل کند.

وی همچنین در مورد پیشگیری از تهوع و سرگیجه افزود: چنانچه ضمن حرکت اتومبیل دچار سرگیجه و حالت تهوع می‌شوید، با مصرف یک قرص دیمن هیدرینات نیم ساعت قبل از شروع سفر و تکرار آن هر چهار تا شش ساعت می‌توانید عوارض ناشی از حرکت را برطرف کنید. البته توجه داشته باشید که در طول ۲۴ ساعت نباید بیشتر از هشت عدد قرص مصرف شود.

وی ادامه داد: همراه داشتن جعبه کمک‌های اولیه و دارو‌های ضروری مانند دارو‌های مخصوص کودکان، تب‌بر و شیر خشک در طول سفر ضروری است.

رحیمی همچنین تاکید کرد: نحوه نگهداری دارو‌ها را از داروساز هنگام تحویل گرفتن دارو از داروخانه بپرسید و هیچگاه دارو‌های خود را در اتومبیلی که زیر نور آفتاب پارک شده یا در شیشه عقب اتومبیل قرار ندهید دارو‌های یخچالی را نیز باید در ظروف مخصوص خنک‌کننده حمل کنید.

توصیه‌های بهداشتی

دکتر رحیمی با اشاره به اهمیت بهداشت فردی گفت: شست‌وشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون، رعایت آداب بهداشت تنفسی، و استفاده از ماسک در محیط‌های آلوده به گرد و غبار از مهم‌ترین نکات بهداشتی است که زائران باید رعایت کنند.

وی افزود: برای جلوگیری از آفتاب‌سوختگی، پوشیدن لباس آستین‌دار، استفاده از کرم ضدآفتاب و کلاه‌های لبه‌دار ضروری است.

پیشگیری از مسمومیت‌ها

دکتر رحیمی با تاکید بر ضرورت پیشگیری از مسمومیت‌ها گفت: مسمومیت با منوکسید کربن یکی از خطراتی است که زائران باید از آن دوری کنند. هیچگاه در خودرو با موتور روشن نخوابید و از استفاده از گاز پیک‌نیکی در محیط‌های بسته خودداری کنید.

وی ادامه داد: انتخاب مواد غذایی سالم و بهداشتی و جلوگیری از آلودگی مواد غذایی آماده مصرف، موجب کاهش خطرات بیماری‌های قابل انتقال به وسیله مواد غذایی می‌شود.

دکتر رحیمی توصیه کرد: در صورت بروز مسمومیت، بسته به نوع مسمومیت اقدامات لازم را انجام داده و در موارد جدی با نیرو‌های اورژانس تماس بگیرید.

وی تاکید کرد: رعایت این توصیه‌ها، زائران را از مشکلات احتمالی در طول سفر اربعین حسینی مصون می‌دارد و به بهره‌برداری بهتر از این سفر معنوی کمک می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین