کد خبر: ۹۲۸۸۱۰
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۰

اسکای نیوز: نخست وزیر انگلیس درباره تحولات خاورمیانه با پزشکیان گفتگو کرد

شبکه اسکای نیوز دوشنبه شب گزارش داد که کی‌یر استارمر نخست وزیر انگلیس در بخشی از تلاش‌های بین‌المللی برای کاهش تنش‌ها در خاورمیانه در تماسی تلفنی با مسعود پزشکیان رئیس جمهور ایران گفت‌وگو کرد.
اسکای نیوز: نخست وزیر انگلیس درباره تحولات خاورمیانه با پزشکیان گفتگو کرد
آفتاب‌‌نیوز :

این شبکه انگلیسی اعلام کرد که این تماس تلفنی ۳۰ دقیقه به طور انجامید و استارمر طی این گفت‌وگوی تلفنی اظهار کرد که هر گونه اقدام تلافی‌جویانه خطر کشاندن منطقه به یک «جنگ غیرقابل کنترل» را در پی دارد.

اسکای نیوز با اشاره به این تماس تلفنی و بیانیه مشترک سران آمریکا، انگلیس و سه کشور اروپایی دیگر، آن را یک «شب پرمشغله دیپلماسی» برای استارمر نامید.

سران آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و ایتالیا دوشنبه شب در بیانیه مشترکی خواستار انصراف ایران از حمله تلافی‌جویانه احتمالی به رژیم صهیونیستی شده و اعلام کردند که از این رژیم در برابر حمله ایران و گروه‌های مقاومت در منطقه حمایت می‌کنند.

همچنین انگلیس در بیانیه مشترکی با فرانسه و آلمان که امروز دوشنبه از سوی دولت بریتانیا منتشر شد، ضمن درخواست از ایران اعلام کردند، جنگ باید اکنون پایان یابد و همه اسرایی که هنوز در بازداشت هستند، آزاد شوند. در این بیانیه همچنین آمده است که مردم غزه به «ارسال و توزیع فوری و بدون محدودیت کمک‌ها» نیاز دارند.

به گزارش ایرنا، اضطراب و آشفتگی روانی رژیم اسرائیل از پاسخ حتمی ایران به ترور شهید اسماعیل هنیه و واکنش مقاومت اسلامی لبنان به ترور شهید فواد شکر از فرماندهان ارشد آن روز به روز افزایش می‌یابد.

رادیو رژیم صهیونیستی اعتراف کرده که بعد از ترور شهید هنیه نوعی انتظار همراه با ترس و وحشت صهیونیست‌ها را در برگرفته و آن‌ها هر لحظه منتظر پاسخ به این عملیات ترور هستند.

در همین حال، رسانه‌های این رژیم یکشنبه شب به نقل از مقام‌های امنیتی اعلام کردند که حملات تلافی‌جویانه ایران شدیدتر از حمله فروردین گذشته (عملیات وعده صادق) خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین