کد خبر: ۹۲۸۸۲۵
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۶:۵۴
استارمر تاکید کرد که "جنگ به نفع هیچ‌کس نیست"

نخست‌وزیر انگلیس به پزشکیان درباره حمله به اسرائیل؛ خطر جدی اشتباه محاسباتی وجود دارد!

نخست‌وزیر انگلیس که طی روز‌های اخیر از پاسخ ایران به اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی به شدت نگران شده است، در تماس با رئیس‌جمهور ایران خواست که تهران از حمله به تل‌آویو خودداری کند.
نخست‌وزیر انگلیس به پزشکیان درباره حمله به اسرائیل؛ خطر جدی اشتباه محاسباتی وجود دارد!
آفتاب‌‌نیوز :

 نخست‌وزیر انگلیس کی‌یر استارمر شب گذشته (دوشنبه) در جریان یک تماس تلفنی با رئیس‌جمهور ایران مسعود پزشکیان در خصوص حمله جمهوری اسلامی به اسرائیل ابراز نگرانی کرد.

طبق گزارش روزنامه انگلیسی ایندیپندنت، دفتر نخست‌وزیری انگلیس اعلام کرد که استارمر به پزشکیان در خصوص «خطر جدی اشتباه محاسباتی» هشدار داده است. 

طبق گفته دفتر نخست‌وزیری انگلیس، استارمر در تماس تلفنی ۳۰ دقیقه‌ای خود با پزشکیان، از او خواست تا از حمله به رژیم صهیونیستی خودداری کند و تأکید کرد که جنگ به نفع هیچ‌کس نیست.

سخنگوی نخست‌وزیر انگلیس در خصوص این گفت‌وگوی تلفنی توضیح داد: ««نخست‌وزیر گفت که عمیقاً از اوضاع منطقه نگران است و از تمامی طرف‌ها می‌خواهد تنش‌زدایی کنند و از تقابل بیشتر در منطقه خودداری کنند».

وی ادامه داد «نخست‌وزیر گفت که خطر جدی محاسباتی وجود دارد و هم‌اکنون زمان آرامش و ملاحظات دقیق است».

این تماس تلفنی درست یک روز پس از آن صورت گرفت که تروئیکای اروپا (انگلیس، فرانسه و آلمان) در بیانیه‌ای مشترک بدون اشاره به تنش‌زایی صهیونیست‌ها، از ایران خواستند از حمله به اسرائیل خودداری کرده و خویشتنداری کند.

در بیانیه آن‌ها در این خصوص آمده است «ما عمیقاً از تشدید تنش‌ها در منطقه نگرانیم و در تعهد خود برای کاهش تنش‌ها و ثبات درمنطقه متحدیم. در این زمینه، و به‌ویژه، ما از ایران و متحدانش می‌خواهیم از حملاتی که تنش‌های منطقه‌ای را بیشتر می‌کند و فرصت توافق بر سر آتش‌بس و آزادی گروگان‌ها را به خطر می‌اندازد، خودداری کنند.»

تروئیکای اروپا در پایان بیانیه خود توپ را به زمین ایران و گروه‌های مقاومت در منطقه انداخت و مدعی شدند «آن‌ها مسئولیت اقداماتی را بر عهده خواهند داشت که این فرصت برای صلح و ثبات را به خطر می‌اندازد. هیچ کشور یا ملتی از تشدید بیشتر تنش در خاورمیانه سودی نخواهد برد».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین