کد خبر: ۹۲۸۸۳۲
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۱

هواپیمای فضایی به سرعت فراصوت دست یافت

استارتاپ هوافضای داون ایرواسپیس (Dawn Aerospace) در تلاش خود برای ایجاد یک هواپیمای فضایی چندبار مصرف به پیشرفت بزرگی دست یافته است.
هواپیمای فضایی به سرعت فراصوت دست یافت
آفتاب‌‌نیوز :

این هواپیما در آخرین پرواز آزمایشی خود به سرعت فراصوت ۰.۹۲ ماخ و ارتفاع ۱۵ هزار متر که به ترتیب سه و پنج برابر بهتر از قبل بود، رسید.

به نقل از نیواطلس، این روزها، شرکت‌هایی وجود دارند که روی پروژه‌هایی کار می‌کنند تا به پرواز تجاری مافوق صوت یا فراصوت، توسعه هواپیما‌های فضایی دست یابند یا به طور کلی بتوانند ماهواره‌های کوچک را به مدار پایین زمین بفرستند. با این حال، راه حل یکسانی برای همه وجود ندارد و برخی از رویکرد‌ها ترکیبی جالب از فناوری‌های قدیمی و جدید هستند.

داون ایرواسپیس (Dawn Aerospace) با آخرین پرواز هواپیمای بدون سرنشین Mk-II خود در ماه ژوئیه، ادعا می‌کند که بسته به پارامترها، عملکرد هواپیمای خود را سه تا پنج برابر بهبود بخشیده است. هدف این است که برای اولین بار با سرعت مافوق صوت حرکت کنیم و برنامه نهایی داشتن صعودی سریعتر از F-۱۵، رسیدن به سرعت‌های بیشتر از SR-۷۱ Blackbird و تبدیل شدن به اولین وسیله نقلیه‌ای است که می‌تواند دو بار در یک روز تا ارتفاع ۱۰۰ کیلومتری پرواز کند.

ایده اصلی شرکت داون ایرواسپیس شبیه به برنامه X-۱۵ ناسا در دهه ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ است که به طور تدریجی یک هواپیمای فضایی را با یک هواپیمای کم و بیش معمولی توسعه می‌دهند و عملکرد آن را با افزودن اجزای پیشرفته‌تر به عنوان بخشی از هر چرخه بهبود می‌بخشند. در این بین هواپیما مانند هواپیمای معمولی از باند فرود برمی‌خیزد و به همان شکل کلی پرواز می‌کند.

هدف نهایی، ایجاد یک هواپیمای فضایی است که عملکرد مرحله اول یک موشک را با قابلیت پیش‌بینی و چرخش سریع یک هواپیمای معمولی با استفاده از موتور موشکی که به اندازه موتور جت قابل اعتماد است، ادغام می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین