کد خبر: ۹۲۸۸۶۸
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۱

انتقاد از کمبود نان و نانوا در آستارا

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان آستارا گفت: این شهرستان با جمعیت ۹۵ هزار نفری با کمبود نانوا در خبازی‌ها مواجه است و همین امر در کاهش پخت و کیفیت نان مورد نیاز موثر است.
انتقاد از کمبود نان و نانوا در آستارا
آفتاب‌‌نیوز :

محسن آهنی روز دوشنبه در گفتگو باخبرنگاران با اشاره به اینکه شکایت مختلف مردم از طریق سامانه ۱۲۴ دربازه زمانی چهار ماهه امسال به صورت تماس تلفنی، پیام در صندوق صوتی و حضوری به صنعت، معدن و تجارت آستارا واصل شده، اظهار کرد: از جمله شکایت‌های مردم در خصوص نانوایی‌ها و عملکرد آنهاست که در این خصوص برای ۵۷ نانوایی پرونده تخلف تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه عمده تخلفات کم فروشی و عدم رعایت قیمت و ... بوده است، عنوان کرد: یکی از مسائل در بحث کمبود نان در شهرستان جمعیت شناور آستاراست، زیرا سهمیه آرد بر اساس جمعیت ساکن داده می‌شود حال آنکه جمعیت شناور این منطقه اعم از مسافران و رانندگان کامیون‌ها حجم قابل توجهی بر سرانه مصرف نان شهرستان می‌افزاید که در سهمیه دیده نشده است.

وی در بخشی دیگری از این نشست با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در خصوص اشتغال زایی و فعال نمودن کارگاه‌ها و کارخانه‌های راکد گفت: در این حوزه اقدامات عملی بسیار خوبی انجام شده موضوعی که شهید آیت الله رئیسی در این خصوص تاکید فراوانی داشت.

وی با بیان اینکه تعهد اشتغال استان در سال ۱۴۰۲ معادل ۱۰۹ درصد محقق شد، افزود: سهمیه شهرستان در این سال ایجاد یک هزار و ۲۰۳ شغل جدید بود که در سایه تلاش‌های انجام شده توانستیم برای یک هزار و ۳۱۱ نفر اشتغال ایجاد کرده و به تمامی تعهدات خود عمل کنیم که این روند در دولت سیزدهم بیش از ۵۰ درصد رشد داشته است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان آستارا ادامه داد: در شهرک صنعتی آستارا ۴۰ واحد صنعتی وجود دارد که از این تعداد ۱۰ واحد آن غیر فعال شده بود، اما به همت دولت سیزدهم هشت واحد فعال شده و توانسته اند با ایجاد اشتغال برای ۳۰ نفر به چرخه تولید برگردند و ۲ واحد باقی مانده نیز بزودی فعالیت خود را آغاز می‌کند.

وی تاکید کرد: دولت مهمترین مسئولیت خود را تحقق شعار امسال می‌داند و به همین منظور از تمامی ظرفیت‌ها برای مشارکت مردم در امر تولید استفاده خواهد کرد تا مردم و همه سرمایه گذاران بتوانند با آرامش برای مشارکت اقتصادی و تولید حضوری فعال داشته باشند.

آهنی بیان کرد: دولت وظیفه دارد تولیدکنندگان را حمایت کرده و سرمایه‌گذاری‌ها را تسهیل کند تا تولیدکننده با خیالی آسوده تولید کنند.

رئیس اداره صمت شهرستان آستارا ادامه داد: در شهرستان آستارا هفت هزار و ۵۲ کارگر مشغول به کار و بیمه شده تامین اجتماعی هستند و به دنبال ایجاد اشتغال و رونق تولید هستیم و تلاش می‌شود ضمن حفظ این اشتغال بر تعداد آن‌ها افزوده شود.

وی تصریح کرد: در حوزه اشتغال خانگی ۳۳ میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال تسهیلات در قالب ۴۱ طرح که شش طرح آن کارفرمایی است، پرداخت شده و امید است با پیگیری‌های انجام شده میزان پرداخت وام‌ها نیز افزایش یابد.

آهنی بیان کرد: از محل منابع تبصره ۱۶ نیز مبلغ ۳۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برای این منظور تسهیلات اعطاء شده است.

وی در خصوص صدور جواز کسب و کار در آستارا خاطرنشان کرد: یک هزار و ۷۰۰ فقره جواز کسب و کار در دولت سیزدهم برای فعالیت اقتصادی در آستارا صادر شده است که نسبت به دوره مشابه بیش از ۲۵ درصد رشد داشته است.

رئیس اداره صمت شهرستان آستارا گفت: یکی از مشکلاتی که پروژه‌های نیمه تمام را به درازا کشانده بود، نبود مصالح مورد نیاز بود که در دولت سیزدهم توانستیم با همکاری و هماهنگی دستگاه‌های مختلف بیش از ۵۰۰ تن مصالح مورد نیاز را تامین نماییم و پروژه‌هایی که سالیان سال معطل بود را به سرانجام برسانیم.

آهنی از دیگر اقدامات تاثیر گذار در دولت سیزدهم را برگزاری میز خدمت در راستای حل مشکلات مردم دانست و بیان کرد: از ابتدای این دولت بیش از ۲۵ مرحله میز خدمت برگزار شد و خروجی بسیار خوبی در میان کسبه و مردم داشته است.

وی گفت: در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان و نظارت بر عملکرد واحد‌های صنفی و غیرصنفی شهرستان آستارا طی سال جاری یک هزار مورد بازرسی انجام شده است.

شهرستان بندری آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در غربی‌ترین نقطه استان گیلان در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت همجوار با استان اردبیل و جمهوری آذربایجان است؛ این شهرستان سه مرز دریایی، ریلی و بزرگراهی و فضای مناسبی برای تجارت در منطقه دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین