کد خبر: ۹۲۸۹۵۱
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۲

کشف عتیقه ۲ هزار ساله در بوشهر

فرمانده انتظامی استان گفت:با اشراف اطلاعاتی پلیس گناوه و همکاری اداره اطلاعات، باند قاچاقچیان عتیقه جات متلاشی و تعدادی اشیای تاریخی و عتیقه با قدمت بیش از ۲ هزار سال کشف شد.
کشف عتیقه ۲ هزار ساله در بوشهر
آفتاب‌‌نیوز :

سردار حیدر سوسنی فرمانده انتظامی استان بوشهر ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران، اظهار داشت: ماموران پلیس امنیت عمومی شهرستان گناوه با همکاری اداره اطلاعات، از فعالیت یک باند قاچاقچی اشیاء عتیقه مطلع و موضوع را در دستور کار قرار دادند. 

وی افزود: در این راستا یکی از اعضای باند که تعدادی اموال و اشیاء عتیقه را پس از حفاری‌های متعدد کشف و نگهداری می‌نمود، شناسایی و مورد رصد قرار گرفت.

سوسنی با بیان اینکه متهم قصد انتقال عتیقه‌جات به استان‌های مرکزی را داشته، تصریح کرد: پس از هماهنگی‌های قضایی، طی چند عملیات منسجم پلیسی متهم به همراه دو نفر از همدستانش در شهر شیراز دستگیر و از مخفیگاه آنان تعدادی اشیا عتیقه شامل یک رشته دستبند، ۲ قطعه صورتک انسان، کاسه و مجسمه همه از جنس طلا کشف شد.

فرمانده انتظامی استان بوشهر با اشاره به اینکه کارشناسان اداره میراث فرهنگی قدمت این اشیاء را بیش از ۲ هزار سال مربوط به دوره ایلامیان به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال اعلام کردند، گفت: در این راستا ۳ نفر دستگیر و به مرجع قضایی معرفی شدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین