کد خبر: ۹۲۸۹۷۵
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۵

محمود عباس با پوتین درباره خاورمیانه مذاکره کرد

 محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سفر به مسکو در محل اقامت ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه با وی دیدار کرد.
محمود عباس با پوتین درباره خاورمیانه مذاکره کرد
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش رسانه‌های روسیه، در این دیدار، طرفین درباره وضعیت خاورمیانه به دنبال شدت گرفتن درگیری با رژیم صهیونیستی و فاجعه انسانی بی سابقه در نوار غزه و همچنین توسعه همکاری‌های دوجانبه گفتگو کردند.

پوتین: فاجعه انسانی در فلسطین را با اندوه دنبال می‌کنیم

رئیس‌جمهور روسیه در این دیدار گفت: آنچه در خاورمیانه اتفاق می‌افتد، با وجود عملیات ویژه (حمله به اوکراین)، از چشم روسیه دور نمی‌ماند.  روسیه فاجعه انسانی در فلسطین را با اندوه و نگرانی شدید دنبال می‌کند و هر کاری برای حمایت از مردم فلسطین انجام می‌دهد؛ در این چارچوب، حدود ۷۰۰ تن محموله (کمک‌های انسان‌دوستانه) به فلسطین فرستادیم.

وی با اشاره به جنگ روسیه در اوکراین گفت: همه می‌دانند که روسیه امروز باید از منافع خود دفاع کند، با سلاح در دست از مردم خود دفاع کند، اما آنچه در خاورمیانه می‌گذرد، آنچه در فلسطین می‌گذرد، مطمئناً بی توجه نمی‌ماند. البته ما نگران تلفات غیرنظامیان هستیم، بنابر گزارش سازمان ملل متحد، آمار جانباختگان در حال حاضر ۴۰ هزار نفر است که بیشتر آن‌ها زنان و کودکان هستند.

ناکامی سازمان ملل در حل مسأله فلسطین

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز در این دیدار گفت: ما ادامه سیاست اسرائیل در زمینه اخراج اجباری فلسطینی‌ها از نوار غزه و همچنین از کرانه باختری و بیت المقدس را نمی‌پذیریم.  این استراتژی در گذشته چندین بار اجرا شده است، به عنوان نمونه در سال‌های ۱۹۴۸ و ۱۹۶۷.

وی در ادامه با اشاره به وقایع دهه‌های گذشته گفت: سازمان ملل متحد به دلیل فشار‌های آمریکا هرگز نتوانسته موضوع فلسطین را حل کند. سازمان ملل متحد از سال ۱۹۴۷ تاکنون بیش از یک هزار قطعنامه در مجمع عمومی و شورای امنیت در مورد مسأله فلسطین به تصویب رسانده است، اما به دلیل فشار‌های آمریکا در نهایت در انجام مأموریت خود ناکام مانده و نتوانسته است حتی یک قطعنامه را اجرا کند، قطعنامه‌هایی که می‌توانستند تحقق حقوق مردم فلسطین را تضمین کنند.

عباس در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: ما احساس می‌کنیم روسیه یکی از عزیزترین دوستان مردم فلسطین است.

وی در این باره خطاب به پوتین گفت: آقای رئیس جمهور، برای من بسیار لذت بخش است که با شما ارتباط برقرار کنم، ما به شما اعتماد داریم، ما نیز به سهم خود با شما هستیم.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دوشنبه در سفری رسمی برای دیدار با مقامات روسیه وارد مسکو پایتخت این کشور شد.

پیش از این، محمود عباس گفته بود که برای تبادل نظر درباره آخرین رویداد‌های بین المللی، هماهنگی مواضع و تقویت روابط دوجانبه به روسیه می‌رود و همچنین روند صلح برای حل و فصل فلسطین را مورد بحث قرار دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین