کد خبر: ۹۲۸۹۹۲
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۴

پایه تشخیص بیماری در کودکان از دوران جنینی آغاز می‌شود

دبیر علمی سمینار «سلامت جنین» با بیان اینکه پایه تشخیص بیماری و درمان کودکان از دوران جنینی آغاز می‌شود، گفت: بر همین اساس مرکز جامع سلامت جنین تاسیس شده است.
پایه تشخیص بیماری در کودکان از دوران جنینی آغاز می‌شود
آفتاب‌‌نیوز :

احسان آقایی روز سه شنبه در نشست خبری سمینار «سلامت جنین» اظهار داشت: این سمینار برای نخستین بار در ایران برگزار می‌شود و هدف آن بررسی راه‌های تشخیص بیماری‌های کودکان در دوره پیش از تولد است.

وی با بیان اینکه در بیمارستان‌های تخصصی کودکان دیگر کشور‌ها بخش‌های مرتبط با زنان نیز وجود دارد، افزود: در این بیمارستان‌ها بنای کار بر این است که پایه تشخیص و درمان بیماری در کودکان از دوران جنینی است و هرقدر به این هدف نزدیک‌تر شویم، معیار‌ها و شاخص‌های توانمندی درمانی خود را ارتقا داده ایم.

آقایی با تاکید بر اینکه باید در موضوع تشخیص و درمان بیماری کودکان زنان و اطفال در کنار یکدیگر دیده شوند، اظهار داشت: مرکز طبی کودکان به عنوان قطب درمانی بیماری‌های اطفال درکشور یکی از معدود بیمارستان‌هایی است که در آن همه فوق تخصص‌های اطفال و زنان در کنار یکدیگر قرار گرفته است.

این جراح قلب کودکان اظهار داشت: با همین رویکرد تصمیم بر این شد که مرکز جامع سلامت جنین در این بیمارستان تاسیس شود که هشت ماه پیش این مرکز تاسیس شد.

آقایی یکی از اهداف این مرکز را ارتقای سلامت جنین و بهبودبخشی به خدمات درمانی و پژوهشی قبل از تولد است، اظهار داشت: نخستین سمینار سلامت جنین با هدف ارایه تحقیقات پژوهشی و درمانی در مرکز طبی کودکان برگزار می‌شود.

وی رویکرد این سمینار را پیوند دو علم بیماری‌های زنان و کودکان دانست و گفت: این رویداد علمی ۲۵ مرداد با حضور کارشناسان پزشکی از سراسر کشور به میزبانی مرکز طبی کودکان برگزار می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین