کد خبر: ۹۲۹۰۲۸
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۷

زائران اربعین مدت اقامت خود در عراق را کاهش دهند

سخنگوی ستاد اربعین عراق از زائران اربعین حسینی (ع) خواست تا مدت اقامت خود در خاک عراق را کاهش دهند.
زائران اربعین مدت اقامت خود در عراق را کاهش دهند
آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام غلامرضا اباذری، سخنگوی ستاد اربعین عراق روز سه شنبه با اشاره به حضور میلیونی زائران ابا عبدالله الحسین (ع) و شرکت کننده گان در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی، گفت: از زائران ایرانی درخواست داریم که مدت زمان سفر و همچنین مدت حضور و اقامت خود در اماکن اقامتی و اسکان در شهر‌های مقدس عراق را کاهش دهند.

اباذری تصریح کرد که با کاهش زمان مدت حضور و اقامت هر یک از زائران ایرانی، بویژه در شهر‌های مقدس کربلا و نجف، امکان ارائه خدمت به دیگر هموطنان و زئران اباعبدالله الحسین (ع) از سوی موکب‌ها در خصوص محل‌های اسکان و دیگر خدمات نیز امکان پذیر خواهد شد.

وی، ارائه خدمات اسکان و تغذیه مناسب به زائران اربعین را ضروری دانست و در عین حال عنوان کرد که اگر حضور زائران و اقامت آن‌ها در عراق طولانی مدت باشد این مهم تحقق نخواهد یافت.

سخنگوی ستاد اربعین عراق در ادامه یادآورشد که بار‌ها تاکید شده است حضور در راهپیمایی اربعین در کشور عراق برای زائران هزینه در پی خواهد داشت هرچند هزینه اقامت و حمل و نقل آن‌ها درمقایسه با دیگر سفر‌ها کمتراست، اما زائران می‌بایست در برخی موارد بازهم هزینه و پول پرداخت کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه زائران عزیز نباید تصور کنند که همه کالا‌ها و خدمات در ایام اربعین در کشور عراق رایگان و مجانی است، افزود: هرچند تمامی خدمتگذاران به زائران اربعین حسینی در عراق سعی در ارائه خدمت شایسته و رایگان به زائران کربلای معلی را دارند، اما نباید اینگونه تصور شود که تمامی کالا‌ها در کشور عراق در ایام اربعین رایگان است.

اباذری تصریح کرد که زائران باید توجه داشته باشند که در برخی موارد و اماکن بدلیل نبود موکب‌ها و مراکز خدمت رسانی مردمی، متحمل پرداخت هزینه و وجه خواهند شد لذا باید آمادگی این مساله را هم داشته باشند و تصور نکنند که تمامی خدمات در سطح کشور عراق در ایام اربعین رایگان است.

سخنگوی ستاد اربعین عراق در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه مردم عراق معمولا موکب‌های خود را از ۱۲یا ۱۳ صفر (۲۶ شهریورماه) برپا می‌کنند و آماده پذیرایی از زائران اربعین حسینی (ع) هستند، افزود: این که از سوی ستاد‌های اربعین و رسانه‌ها جمعی پیشتر اعلام شده است که مردم می‌توانند از اول صفر برای انجام راهپیمایی اربعین به عراق سفر کنند به این معنا نیست که موکب‌ها هم از اول صفر به زائران خدمات اسکان و تغدیه ارئه می‌کنند، بلکه به این معنا است که براساس هماهنگی‌های بعمل آمده توسط دو دولت ایران و عراق، زائران ایرانی برای ورود به کشور عراق مشکلی ندارند.

اباذری ادامه داد که زائران عزیز جمهوری اسلامی ایران بدانند که اگر می‌خواهند پیش از ۲۶ شهریور ماه به عراق سفر کنند باید توجه داشته باشند که هنوز موکب‌های عراقی برپا نشده اند که بخواهند پذیرای زانران باشند لذا هر شهروند ایرانی که می‌خواهد در این مدت به کشور عراق سفر کند باید خود را با وضع موجود عراق تطبیق بدهد و بداند که در برخی جا‌ها موکب برپا نشده است و وسایل حمل و نقل رایکان هم در دسترس نیست و باید هزینه و وجهی را پرداخت کند.

به گفته مقامات عراقی از ۱۵۰ کشور جهان در راهپیمایی میلیونی اربعین حسینی در عراق شرکت می‌کنند و هر روز بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود.

رییس ستاد مرکزی اربعین ایران نیز پیشتر پیش بینی کرد که امسال چهار و نیم تا پنج میلیون زائر ایرانی از مرز‌های کشورمان برای حضور در مراسم اربعین عازم عراق شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین