کد خبر: ۹۲۹۰۲۹
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۲

سردرگمی ترامپ در مبارزه با کامالا هریس

در طول سه هفته، هریس یک نقطه عطف بالقوه ایجاد کرد. او به رای‌دهندگان پس از دوره‌ای تاریک در تاریخ مدرن، با شعار آمریکایی‌ها «نمی‌خواهند به عقب برگردند» با اشاره به به هرج و مرج و تنش دوره ریاست‌جمهوری ترامپ، موجی از خوش‌بینی ایجاد کرد.
سردرگمی ترامپ در مبارزه با کامالا هریس
آفتاب‌‌نیوز :

ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ، که در حملات اولیه خود به کمپین ریاست جمهوری جدید کامالا هریس ضعیف بود، این هفته پس از تغییر شگفت‌انگیز از سوی معاون رئیس‌جمهور در انتخابات، برای نبرد در مقابل جایگاه مؤثرتری دست و پنجه نرم خواهد کرد.

به گزارش سی‌ان‌ان، رئیس‌جمهور سابق برخی از قابل اعتمادترین ابزار‌های سیاسی خود را به کار گرفته است؛ هدف قرار دادن هویت نژادی، ایجاد واقعیت‌های جایگزین، توهین‌های تند و گسلایت. به عنوان مثال، روز یکشنبه، او یک تئوری توطئه نادرست جدید را در مورد حجم جمعیت شرکت کنندگان در گردهمایی میشیگان هریس منتشر کرد. اما تلاش‌های او برای پایین کشیدن رقیب جدیدش و سیاست نادیده گرفتن تحریک‌های او از طرف هریس، تا کنون بیشتر نقاط ضعف خود او را برجسته کرده است و بر این تاکید کرده که هریس می‌تواند انتخاب جدیدی برای رای دهندگان ارائه دهد.

وقتی رئیس‌جمهور سابق در تجمعی در مونتانا جمعه شب، هریس را «خنگ» خواند یا ماه گذشته به دروغ ادعا کرد که «ناگهان سیاه‌پوست شده است»، ممکن است پایگاه رای دهندگان خود را خوشحال کرده باشد. اما این نوع اظهار نظر‌ها خطر دور کردن زنان و رأی‌دهندگان ایالت‌های خاکستری را به همراه دارد و همچنین دستاورد‌هایی را که او در میان اقلیت‌ها ماه‌ها با افتخار برجسته کرده بود، معکوس می‌کند. ستاد انتخاباتی ترامپ نیز روز شنبه مجبور شد گزارش نیویورک تایمز را رد کند که نوشته بود او در حالی که از پیشرفت کمپین هریس ناخشنود بوده او را هرزه خطاب کرده است.

کنفرانس خبری بی‌انضباط ترامپ در هفته گذشته و پایان هفته اخیر نیز نشان می‌دهد که نامزد جمهوری خواهان با تغییر رقابتی که به نظر می‌رسید سه هفته پیش به نفع او پیش می‌رفت، زمانی که جمهوری‌خواهان خوش‌بین کنوانسیون خود را با پیش‌بینی یک پیروزی قاطع ترک کردند، کنار نیامده است.

اما یک تور در ایالت خاکستری توسط هریس و همکار جدیدش، فرماندار مینه سوتا، تیم والز، نشاطی را القا کرد که دموکرات‌ها سال‌ها آن را تجربه نکرده بودند. این مسئله ترامپ را خشمگین کرد که پیروزی او در مناظره با جو بایدن، تنها به نبرد جدیدی منجر شده است، نبردی که او بیشتر در خطر از دست دادن آن است.

در طول سه هفته، هریس یک نقطه عطف بالقوه ایجاد کرد. او به رای‌دهندگان پس از دوره‌ای تاریک در تاریخ مدرن، با شعار آمریکایی‌ها «نمی‌خواهند به عقب برگردند» با اشاره به به هرج و مرج و تنش دوره ریاست‌جمهوری ترامپ، موجی از خوش‌بینی ایجاد کرد.

رویکرد او - فعلا - در بازگرداندن رقابت به یک رقابت نزدیک تاکنون نتیجه داده است. میانگین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که او کمبود امتیاز بایدن را معکوس کرده است. برای مثال، نظرسنجی نیویورک تایمز/ کالج سینا که روز شنبه منتشر شد، نشان داد که هیچ رهبر مشخصی در ایالت‌های نوسان حیاتی ویسکانسین، میشیگان و پنسیلوانیا وجود ندارد، رقابتی نزدیک‌تر از زمانی که بایدن نامزد دموکرات‌ها بود. این نظرسنجی هیچ تاثیری بر نتیجه نوامبر ندارد. اما خلاصه تغییر سریع در کمپین انتخاباتی است و تیم ترامپ احساس کرد موظف است یادداشتی منتشر کند که در آن مدعی است نظرسنجی‌ها «نیت و هدف روشن حمایت ناامید کننده» از رئیس جمهور سابق را داشته است.

موفقیت نامزد جدید دموکرات‌ها نه تنها در دفع حملات اولیه ترامپ، بلکه در استفاده آن‌ها برای افشای آنچه هریس به عنوان افراط گرایی می‌داند، مشکلی غیرمنتظره برای تیم او ایجاد کرده است.

تصور هریس به عنوان مشعل دموکراتیک و کناره‌گیری بایدن از رقابت سه هفته پیش، حزب او را به جایی رسانده که یک هفته قبل از کنوانسیون ملی در شیکاگو غیرممکن به نظر می‌رسید. اما ترامپ اکنون در مقابل حزبی قرار گرفته است که پرانرژی است، یکی از بزرگترین امتیازات از زمانی که بایدن آن را رهبری می‌کرد؛ و بار دیگر ثابت می‌کند که طراوت و امید نیرو‌های سیاسی قدرتمندی هستند.

اما کمپین‌ها هرگز ثابت نیستند، و اگرچه هریس ممکن است از دوره زمانی فشرده تا نوامبر نفع ببرد، هنوز نزدیک به سه ماه باقی مانده است. ترامپ همچنان یک نیروی سیاسی قدرتمند و یک مخالف شرور است؛ و با متحد کردن حزب خود به ویژه در پی سوء قصد ماه گذشته، او همچنان باید از عوامل ساختاری، از جمله بدبینی رای‌دهندگان به اقتصاد، که معمولاً انتظار می‌رود به شکل گیری انتخابات کمک کند، بهره‌مند شود.

انتظار می‌رود رئیس‌جمهور سابق در روز چهارشنبه در کارولینای شمالی با سخنرانی‌ای که کمپین او می‌گوید بر این موضوع تمرکز می‌کند که چگونه «آمریکایی‌های سخت‌کوش به دلیل سیاست‌های لیبرال خطرناک دولت هریس-بایدن» و قیمت‌های «به‌طور طاقت‌فرسا» بالا رنج می‌برند، هریس را هدف بگیرد.

با فرض اینکه او به این سناریو پایبند باشد، حضور او - در ایالتی که دموکرات‌ها امیدوارند دوباره در آن رقابت کنند – آغاز این آزمایش خواهد بود که آیا تمرکز بر مسائل اساسی با موج اولیه اشتیاق برای نامزدی هریس مقابله می‌کند یا خیر. ترامپ همچنین اعلام کرده است که عصر دوشنبه با ایلان ماسک در پلتفرم ایکس مصاحبه خواهد کرد.

ترامپ به شدت از معاون رئیس جمهور انتقاد می‌کند که چرا در کنفرانس‌های خبری یا مصاحبه‌ها از قرار گرفتن در معرض لحظات بداهه خودداری کرده است. هریس روز شنبه به خبرنگاران گفت که از این هفته شروع به تدوین چارچوب سیاستی در مورد اقتصاد خواهد کرد. همانطور که سقوط یک روزه بازار سهام در هفته گذشته نشان داد، او در برابر اخبار اقتصادی نامطلوب آسیب پذیر است که می‌تواند آمریکایی‌هایی را که احساس ناامنی می‌کنند تحت تاثیر قرار دهد.

به نظر می‌رسد معاون رئیس‌جمهور آگاه است که مرحله جدیدی از کمپین نوپای او پس از تور هفته گذشته با والز آغاز شده است.

او روز یکشنبه در سانفرانسیسکو گفت: «آنچه می‌دانیم این است که مخاطرات بسیار زیاد است؛ و ما نمی‌توانیم هیچ چیز را در این لحظه بدیهی ندانیم. دو هفته واقعا خوبی بود، اما ما کار زیادی برای انجام دادن داریم.»

ترامپ همچنان در مورد حریف جدید خود سردرگم است

ترامپ نامزد معاونت ریاست جمهوری خود، سناتور جی‌دی ونس را به برنامه‌های گفتگوی یکشنبه فرستاد تا تلاش کند موج هریس را سرکوب کند. ونس معاون رئیس جمهور و والز را به عنوان لیبرال‌های افراطی معرفی کرد، به سیاست‌های مرزی اشاره کرد و هریس را به همدستی در سیاست‌های دولت بایدن متهم کرد که آمریکایی‌ها را درگیر قیمت‌های بالا کرده است.

ونس به دانا بش از سی‌ان‌ان در «وضعیت اتحادیه» گفت که او در برابر یک رقیب نامشخص است، اما مخالفی که حتی بیشتر از بایدن برای سیاست‌های چهار سال گذشته مسئولیت دارد. ونس گفت: «آنچه که در مورد او متفاوت است این است که ما در مقابل فرد دیگری هستیم که بسیاری از آمریکایی‌ها او را نمی‌شناسند. من فکر می‌کنم باید به مردم یادآوری کنیم که پرزیدنت ترامپ قیمت‌های پایین‌تر، تورم پایین‌تر، جهانی مرفه و صلح‌آمیز و همچنین مرزی امن ارائه کرد و سیاست‌های کامالا هریس دقیقاً برعکس این موضوع را ایجاد کرده است. زمانی که جو بایدن در آنجا حضور داشت، این موضوع ساده‌تر بود، زیرا مردم جو بایدن را با سیاست‌ها مرتبط می‌دانند.»

به عنوان مثال، ونس در «وضعیت اتحادیه» برای جلوگیری از مخالفت با ادعای ترامپ مبنی بر اینکه هریس، دختر پدری جامائیکایی و مادری هندی، سیاه پوست نبود، تلاش کرد. ونس گفت: «من معتقدم که کامالا هریس همان چیزی است که می‌گوید. اما مهمتر از همه، من معتقدم که پرزیدنت ترامپ درست می‌گوید که او یک آفتاب پرست است.»

ونس در برنامه «Face the Nation» از شبکه سی‌بی‌اس تلاش کرد تا تصوری را که رئیس‌جمهور سابق در هفته گذشته بر جای گذاشته بود، توضیح دهد که ممکن است او برای محدود کردن ارسال میفپریستون، یک داروی سقط جنین، به بیماران از طریق پست، آماده باشد.

این موضوع به تلاش‌های دموکرات‌ها برای وادار کردن ترامپ به پرداخت بها برای لغو حق سقط جنین خودخواسته توسط اکثریت دادگاه عالی که او ساخته بود، کمک می‌کند.

بنابراین، مناظره‌ای که بین ترامپ و هریس در ای بی سی در ۱۰ سپتامبر پیش بینی می‌شود، به عنوان یک لحظه محوری جدید در مبارزات انتخاباتی به نظر می‌رسد. (ترامپ اصرار دارد که اولین رویارویی آن‌ها در واقع یک هفته زودتر در فاکس برگزار می‌شود، اما هریس تاکنون تنها با یک مناظره موافقت کرده است.)

هریس در اوایل معاونت ریاست جمهوری خود، چندین بار در مصاحبه‌ها و تعاملات خود با مطبوعات دچار مشکل شد؛ و تیم ترامپ سعی کرده است او را به سمت لحظات بدون متن نوشته شده بیشتری سوق دهد. در حالی که به نظر می‌رسد او به تبدیل به یک سیاستمدار کارکشته شده است، هیچ دلیلی وجود ندارد که دستیارانش او را در معرض خطر قرار دهند وقتی کمپین او در حال پیشرفت است، به ویژه در آستانه کنوانسیون هفته آینده شیکاگو، زمانی که تصویرسازان حزب برای معرفی او به رای‌دهندگان بلاتکلیف در ساعات پربیننده، تقریباً انحصار رسانه‌ای را در اختیار خواهند داشت.

اما هریس برای مدت طولانی‌تری نمی‌تواند از تحت بررسی قرار گرفتن عمیق‌تر اجتناب کند و با توجه به اینکه برای ریاست‌جمهوری نامزد شده است، نباید هم این کار را انجام دهد. او اخیرا به خبرنگاران گفت که به دنبال انجام یک مصاحبه بزرگ تا پایان ماه است.

از زمانی که نامزد شد، او هیچ دیدگاهی در مورد تفکر خود در مورد جهانی پر از تهدید‌های فزاینده علیه قدرت ایالات متحده از سوی دشمنانی مانند روسیه و چین ارائه نداد. کمپین او در عوض از این زمان برای مقابله با مشکلات سیاسی استفاده کرده است، مانند انتشار آگهی تبلیغاتی که او را سختگیرانه در مورد مسائل مرزی معرفی می‌کند و ترامپ را به عنوان مانعی در برابر کاهش مؤثر مهاجرت غیرقانونی قرار می‌دهد.

با توجه به عدم محبوبیت ترامپ، صرفاً یک نوشداروی جوان‌تر و خوش بینانه‌تر برای دیدگاه ملی دیستوپیایی می‌تواند برای هریس برای پیروزی در انتخابات کافی باشد. اما تا زمانی که او در یک موقعیت عمومی کنترل‌نشده عملکرد قوی نداشته باشد، سؤالاتی در مورد مهارت سیاسی او باقی خواهد ماند.

اما همانطور که ترامپ در روز‌های اخیر نشان داده است، او هنوز راهی برای پاسخ به شرایط تغییر ناگهانی کمپین ابداع نکرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین