کد خبر: ۹۲۹۰۳۹
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۲

اوکراین: علاقه‌ای به اشغال منطقه مرزی کورسک روسیه نداریم

سخنگوی وزارت امور خارجه اوکراین در سخنانی مدعی شد که نیروهای نظامی اوکراین علاقه‌ای به اشغال منطقه مرزی کورسک روسیه ندارند.
اوکراین: علاقه‌ای به اشغال منطقه مرزی کورسک روسیه نداریم
آفتاب‌‌نیوز :

اوکراین روز سه‌شنبه اعلام کرد که علاقه‌ای به تصرف منطقه مرزی کورسک روسیه ندارد. کی‌یف هفته گذشته این منطقه مرزی حملات گسترده‌ای علیه نیرو‌های روسی آغاز کرده است.

هئورهی تیخی، سخنگوی وزارت خارجه اوکراین در یک کنفرانس مطبوعاتی در کی‌یف گفت: اوکراین هیچ علاقه‌ای به اشغال منطقه کورسک ندارد.

تیخی با ادعای اینکه روسیه از اوایل تابستان بیش از ۲هزار حمله از کورسک به سمت شرق اوکراین انجام داده است، گفت که کی‌یف توانایی کافی برای انجام حملات دوربرد برای محافظت از خود در برابر چنین حملاتی را ندارد.

وی همچنین گفت که تهاجمات اوکراین به کی‌یف به سایر بخش‌های خط مقدم کمک می‌کند، زیرا روسیه از اعزام نیرو‌های بیشتر به جبهه دونتسک جلوگیری خواهد کرد.

سه شنبه گذشته روسیه اعلام کرد که نیرو‌های اوکراینی از جمله تانک‌ها و خودرو‌های زرهی جنگی به مواضع نظامی این کشور در نزدیکی دو شهرک مرزی در منطقه کورسک حمله کردند.

از آن زمان، مسکو گزارش داده است که علاوه بر مقابله با حملات هوایی در کورسک و مناطق اطراف، حملات نیرو‌های اوکراینی به منطقه مرزی را دفع کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین