کد خبر: ۹۲۹۰۴
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۸۸ - ۱۲:۴۲

درخواست کمک از اینترپل برای دستگیری ریگی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اینترپل تهران طی نامه‌ای از سازمان بین‌المللی پلیس جنایی درخواست کرد تا همکاری لازم را با این پلیس برای دستگیری عبدالمالک ریگی که سردستگی یک گروهک تروریستی را برعهده دارد، به عمل آورد.

در پی حادثه تروریستی عوامل دست‌نشانده گروهک تروریستی عبدالمالک ریگی در منطقه پیشین شهرستان سرباز استان سیستان و بلوچستان که منجر به شهادت تنی چند از مسوولان و فرماندهان نظامی، سران قبایل و مردم سیستان و بلوچستان و مجروح شدن عده‌ای دیگر شد، اینترپل تهران با ارسال پیامی به سازمان بین‌المللی پلیس جنایی (اینترپل) خواستار اتخاذ تدابیر لازم جهت مقابله با اقدامات گروهک تروریستی یاد شده و شناسایی و دستگیری سرکرده گروه (عبدالمالک ریگی) و عوامل وابسته به آن از طریق اینترپل و مقامات ذی‌صلاح پاکستانی شد.

براساس اعلام اینترپل تهران، بنا بر اطلاعات واصله این تروریست با اسامی مستعار به کشورهای مختلف از جمله امارات متحده عربی، عربستان، قطر و غیره نیز تردد می‌کنند.

همچنین مهم‌ترین هدف اعضای این گروهک که از سوی برخی کشورها، کمک مالی و تسلیحاتی و اطلاعاتی دریافت می‌کنند، ایجاد تفرقه میان شیعه و سنی است. آن‌ها تحقق این خواسته خود را با انجام جنایت، بمب‌گذاری، ترور، آدم‌ربایی، راه‌بندی، سرقت مسلحانه و سلب آسایش دنبال می‌کنند.

بنابر اعترافات عبدالحمید ریگی ـ برادر سرکرده گروهک تروریستی ریگی ـ که همسر و مادر سه فرزند بیگناهش را نیز در خواب به قتل رسانده است، عبدالمالک از 12 سالگی توسط گروهک‌های تروریستی منحرف و همکاری خود را با این گروه‌ها آغاز کرده است.

همچنین حمید با ارایه مستنداتی تاکید کرده است که عبدالمالک ریگی و همدستانش تحت حمایت مستقیم آمریکا قرار داشته و از کمک‌های نظامی، آموزشی و مالی این کشور برخوردار بوده‌اند.

بنابر اعلام دادستانی استان سیستان و بلوچستان، محاربه و افساد فی الارض از طریق عضویت و همکاری موثر با گروهک تروریستی عبدالمالک، آدم‌ربایی مسلحانه، بستن راه بر مردم بیگناه در محل تاسوکی و دارزین و به شهادت رساندن شماری از مردم عادی، درگیری با ماموران انتظامی در نقاط مختلف استان و حمله به پاسگاه‌های مرزی از جمله جرایم اعضای این گروهک است.

حادثه تروریستی بخش پیشین شهرستان سرباز استان سیستان و بلوچستان که منجر شهادت چندتن از فرماندهان سپاه، سران طوایف بلوچ و شهروندان شد نیز به این جنایات افزوده شده است.

تخریب و به آتش کشیدن اموال و خودروهای عمومی و خصوصی، تهیه و حمل و نگهداری انواع سلاح و مهمات و تجهیزات ساخت بمب، ربودن اتباع خارجی با هدف ایجاد رعب و وحشت، تشویش اذهان و اخلال در امنیت عمومی با انگیزه مقابله با نظام، شهادت مظلومانه افرادی چون شهیدان سرهنگ کاوه، زاهد شیخی و رحیم پور و مشارکت در راه‌بندی و گروگان‌گیری مسلحانه 22 شهروند عادی در جاده چابهار ـ نوبندیان بخشی دیگر از جنایت‌های گروهک ریگی موسوم جندالله است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین