کد خبر: ۹۲۹۰۴۹
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۹

درمان جدید برای بیماری آلزایمر!

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که پیوند مغز استخوان جوان ممکن است به مبارزه با بیماری آلزایمر کمک کند.
درمان جدید برای بیماری آلزایمر!
آفتاب‌‌نیوز :

مغز استخوان شامل سلول‌های بنیادی است که انواع مختلف سلول‌های خونی مورد نیاز سیستم ایمنی بدن را تولید می‌کند. با افزایش سن، تنوع این سلول‌های خونی کاهش می‌یابد و این مسئله به برخی از جنبه‌های پیری کمک می‌کند.

نتایج مطالعه بر روی موش‌ها

محققان چینی پیوند مغز استخوان را از موش‌های جوان به موش‌های مسن مبتلا به آلزایمر انجام دادند و دریافتند که این پیوند‌ها توانستند برخی از علائم پیری و تجمع آمیلوئید بتا را معکوس کنند. همچنین، این پیوند‌ها بهبود قابل توجهی در شناخت و حافظه موش‌ها ایجاد کردند.

کاهش علائم پیری مغز

مطالعه اخیر نشان داد که موش‌هایی که مغز استخوان جوان دریافت کرده بودند، سطح پایین‌تری از علائم پیری مغز، انحطاط عصبی و نقص‌های رفتاری داشتند. همچنین، این موش‌ها دارای سطوح پایین‌تری از آمیلوئید بتا، پپتیدی که مشخصه بیماری آلزایمر است، بودند.

فرضیه محققان

محققان دانشگاه پزشکی نظامی سوم در چونگ‌کینگ، چین، فرضیه‌ای مطرح کردند که سلول‌های بنیادی خونساز جوان‌تر، که انواع مختلف سلول‌های خونی را می‌سازند، وقتی به موش‌های مسن‌تر پیوند می‌شوند، می‌توانند به مقابله با برخی از علائم پیری و بیماری آلزایمر کمک کنند.

نتیجه گیری

این یافته‌ها می‌تواند راه جدیدی برای تحقیقات و درمان‌های آینده برای بیماری آلزایمر و سایر بیماری‌های مرتبط با پیری باز کند. با توجه به نتایج امیدوارکننده این مطالعه، پیوند مغز استخوان جوان ممکن است به عنوان یک روش موثر در بهبود کیفیت زندگی افراد مسن مورد بررسی قرار گیرد.

منبع: فرتاک نیوز 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین