کد خبر: ۹۲۹۰۷۲
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۷

جلسه شورای امنیت در مورد تحولات فلسطین و خاورمیانه

جلسه فوق‌العاده شورای امنیت به درخواست الجزایر درباره وضعیت فلسطین و خاورمیانه برگزار شد.
جلسه شورای امنیت در مورد تحولات فلسطین و خاورمیانه
آفتاب‌‌نیوز :

«رزماری دی‌کارلو» معاون دبیرکل سازمان ملل در امور سیاسی در ابتدای این جلسه گفت حمله رژیم صهیونیستی به مدرسه التابعین در محله الدرج غزه تاییدی بر نیاز به آتش‌بس در غزه است. وضعیت انسانی این باریکه فاجعه‌بار است و دستورات رژیم صهیونیستی به فلسطینی‌ها برای تخلیه منازل خود تمامی ندارد.

‌به نقل از تلویزیون العربی، دی‌کارلو از تلاش‌های قطر، مصر و آمریکا در میانجیگری بین حماس و رژیم صهیونیستی و دستیابی به توافق آتش‌بس در غزه قدردانی کرد و خواهان انعقاد فوری یک توافق در این زمینه شد.

نماینده الجزایر در سازمان ملل هم با اشاره به ۱۰ ماه جنگ در نوار غزه، گفت شورای امنیت ۳۱۱ روز است که در تحمیل قطعنامه‌های خود عاجز مانده است و مردم غزه در معرض مجازات جمعی قرار دارند. باید به تحقق صلح دائم و عادلانه در خاورمیانه و ممانعت از تشدید به دلیل اقدامات رژیم صهیونیستی پایبند بود.

وی تاکید کرد شورای امنیت باید به مسوولیت خود در قبال وضعیت فلسطین و خاورمیانه عمل کند. اگر کمک‌های سخاوتمندانه و بلاعوض به رژیم صهیونیستی نبود، کشتار در غزه رخ نمی‌داد. شورای امنیت باید به تعهدات خود در حل ریشه‌ای مساله فلسطین پایبند باشد.

معاون نماینده انگلیس در سازمان ملل هم بدرفتاری با زندانیان فلسطینی و سیاست گرسنگی هدفمند که رژیم صهیونیستی در نوار غزه در پیش گرفته است را جنایت جنگی دانست و افزود با توجه به دستورات تخلیه که شامل ۸۶ درصد از نوار غزه می‌شود، هیچ جای امنی در غزه وجود ندارد.

نماینده آمریکا در سازمان ملل هم مدعی شد «جو بایدن» رئیس جمهور این کشور تاکید کرده که زمان برقراری آتش‌بس در نوار غزه و آزادی اسرای غزه فرا رسیده است.

وی گفت: میانجیگران آماده ارائه پیشنهادی برای حل مسائل موجود در توافق آتش‌بس غزه هستند.

نماینده آمریکا تاکید کرد کشورش آماده حفاظت از رژیم صهیونیستی و نظامیان آمریکا در خاورمیانه در برابر هرگونه تهدیدی است.

نماینده روسیه در سازمان ملل نیز اعلام کرد ۲۱ مدرسه در نوار غزه که آوارگان فلسطینی را در خود جای داده، توسط رژیم صهیونیستی بمباران شده است و این نشان می‌دهد که تل‌آویو عامدانه پناه‌گاه‌ها را هدف قرار می‌دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین