کد خبر: ۹۲۹۰۷۴
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۳

زلنسکی: کنترل ۷۴ شهرک در منطقه کورسک روسیه را در اختیار گرفته‌ایم

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در اظهاراتی در پیام ویدئویی سه‌شنبه شب خود با بیان اینکه پیشروی نیروهای اوکراین در منطقه کورسک روسیه ادامه دارد، ادعا کرد: تاکنون کنترل ۷۴ شهرک در این منطقه را در اختیار گرفته‌ایم.
زلنسکی: کنترل ۷۴ شهرک در منطقه کورسک روسیه را در اختیار گرفته‌ایم
آفتاب‌‌نیوز :

زلنسکی در این پیام خود با اشاره به اینکه در حال حاضر درگیری‌های سخت و شدیدی در منطقه کورسک روسیه در جریان است، گفت: با وجود شدت این درگیری‌ها، پیشروی نیرو‌های ما در این منطقه ادامه دارد.

رئیس جمهور اوکراین در ادامه با بیان اینکه تعداد زیادی از نیرو‌های روسی در جریان حمله ارتش اوکراین در منطقه کورسک اسیر شده‌اند، اظهار کرد: به اسارت گرفته شدن نیرو‌های روسیه این امکان را به ما می‌دهد که آن‌ها را در ازای آزادی اسرای جنگی خود با مسکو مبادله کنیم.

به نوشته تارنمای بارونز، زلنسکی در حالی ادعای تصرف ۷۴ شهرک روسیه در منطقه مرزی کورسک را مطرح کرده که فرماندار این منطقه پیش‌تر اعلام کرده بود که ارتش اوکراین ۲۸ شهرک را در این منطقه به تصرف خود درآورده است.

به گزارش ایرنا، نیرو‌های اوکراینی روز سه‌شنبه ۶ آگوست (۱۶ مرداد) با عبور از مرز روسیه، وارد خاک این کشور شدند و منطقه «کورسک» روسیه هدف حمله گسترده کی‌یف قرار گرفت.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز هفدهم مرداد حمله اوکراین به زیرساخت‌های غیرنظامی در کورسک را محکوم کرد و آن را اقدام تحریک‌آمیز بزرگ خواند.

در بحبوحه بزرگترین حمله اوکراین به خاک روسیه از زمان آغاز جنگ در سال ۲۰۲۲ (۱۴۰۰)، مسکو روز دوشنبه و در پی تشدید درگیری‌ها در منطقه مرزی کورسک بخش‌هایی از مناطق مسکونی را از غیرنظامیان تخلیه کرد.

روسیه و اوکراین در بیانیه‌هایی نیز یکدیگر را به گلوله‌باران نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا متهم کردند، ولی اعلام کردند که هیچ کدام نشانه‌ای از تشعشات مشاهده نکرده‌اند.

از سوی دیگر، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز یکشنبه اعلام کرد: پاسخ سخت مسکو به حملات اخیر نیرو‌های مسلح اوکراین به خاک روسیه، زیاد طول نخواهد کشید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین