کد خبر: ۹۲۹۱۷۵
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۶

پیشروی اوکراین در خاک روسیه / مسکو در «بلگورود» وضعیت اضطراری اعلام کرد

فرماندار منطقه بلگورود روسیه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که وضعیت فوق العاده در این منطقه اعلام شده است.
پیشروی اوکراین در خاک روسیه / مسکو در «بلگورود» وضعیت اضطراری اعلام کرد
آفتاب‌‌نیوز :

اوکراین روز چهارشنبه حمله غافلگیرانه خود را در خاک روسیه انجام داد و منطقه مرزی بلگورود روسیه را بمباران کرد، جایی که فرماندار آن وضعیت فوق‌العاده اعلام کرده است.

«ویاچسلاو گلادکوف» فرماندار منطقه بلگورود گفت: «اوضاع در منطقه به شدت متشنج و دشوار است. تیراندازی‌های روزانه نیرو‌های مسلح اوکراین ادامه دارد، خانه‌ها خراب می‌شوند. غیرنظامیان کشته و زخمی می‌شوند.»

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، فرماندار منطقه بلگورود روسیه در کانال تلگرامی خود نوشت: «ما از امروز در سرتاسر منطقه بلگورود تصمیم گرفته‌ایم تا وضعیت اضطراری منطقه‌ای را با هدف حمایت بیشتر از جمعیت غیرنظامی و ارائه حمایت بیشتر از قربانیان اعلام کنیم.»

وی در ادامه گفت، درخواست تجدید نظر به کمیسیون دولتی و درخواست برای اعلام وضعیت اضطراری فدرالی اعلام شده است. این مقام روس گفت که بلگورود که با منطقه خارکیف اوکراین هم مرز است هم مورد حمله هواپیما‌های بدون سرنشین قرار گرفته است.

منطقه بلگورود در حدود ۴۰ کیلومتری مرز اوکراین است. از سه‌شنبه گذشته حملات برون‌مرزی اوکراین با تلفات سنگین به منطقه «کورسک» در خاک روسیه آغاز شده است. چندین هزار سرباز اوکراینی به منطقه مرزی کورسک در قلمرو روسیه حمله کردند و چند روستا را تصرف کردند و سپس توسط نیرو‌های کمکی روسیه متوقف شدند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه با اشاره به عملیات اوکراینی‌ها در خاک روسیه گذاشته است، گفت: «وضعیت در منطقه کورسک نشان می‌دهد که رژیم کی‌یف پیشنهاد‌های صلح مسکو و میانجی‌ها را رد می‌کند.»

رئیس‌جمهور روسیه همچنین وعده داد که ارزیابی از رویداد‌های جاری در مناطق کورسک، بلگورود و بریانسک ارائه خواهد شد. پوتین همچنین گفت گارد ملی روسیه و اف‌اس‌بی باید از اجرای عملیات‌های ضدتروریستی در مناطق مرزی روسیه اطمینان حاصل کنند.

در همین حال سخنگوی وزارت امور خارجه اوکراین گفت کی‌یف علاقه‌ای به «تسخیر» قلمرو روسیه ندارد و از اقدامات کشورش به‌عنوان «کاملا مشروع» دفاع کرد.

او به خبرنگاران گفت: «هرچه زودتر روسیه با بازگرداندن صلح عادلانه موافقت کند، زودتر حملات نیرو‌های دفاعی اوکراین به روسیه متوقف خواهد شد.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین