کد خبر: ۹۲۹۲۳۲
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۰

عملیات دریایی مشترک اعضای ناتو در دریای بالتیک

گارد مرزی فنلاند امروز (چهارشنبه) اعلام کرد فنلاند، لهستان و کشورهای بالتیک عملیات مشترک دریایی را با هماهنگی اتحادیه اروپا در دریای بالتیک آغاز کرده‌اند.
عملیات دریایی مشترک اعضای ناتو در دریای بالتیک
آفتاب‌‌نیوز :

گارد مرزی فنلاند در بیانیه‌ای اعلام کرد: «با رهبری گارد مرزی فنلاند، مقامات گارد ساحلی فنلاند در یک عملیات دریایی چند منظوره (MMO) که توسط آژانس مرزی و گارد ساحلی اروپا موسوم به فرانتکس در منطقه دریای بالتیک از ۱۴ اوت تا ۳۰ اکتبر ۲۰۲۴ هماهنگ شده است، شرکت خواهند کرد.»

در این بیانیه آمده است که به غیر از فنلاند، استونی، لتونی، لیتوانی و لهستان به همراه آژانس‌های اتحادیه اروپا، آژانس ایمنی دریایی اروپا (EMSA) و آژانس کنترل ماهیگیری اروپا (EFCA) به این عملیات ملحق شده‌اند.

براساس این بیانیه، هدف از عملیات ۲۰۲۴ ارتقای همکاری بین‌المللی و منطقه‌ای بین مقامات گارد ساحلی در منطقه دریای بالتیک است. این عملیات همچنین با هدف ادغام موثر خدمات آژانس‌های اتحادیه اروپا با توانایی‌های مقامات گارد ساحلی ملی انجام می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک، در این بیانیه آمده است، خدمات اتحادیه اروپا همچنین شامل سیستم‌های هوایی بدون سرنشین برای عملیات نظارت دریایی، سیستم‌های مورد استفاده برای نظارت دریایی و خدمات ماهواره‌ای برای ایجاد تصویر موقعیت دریایی است.

فنلاند در کنار لهستان و سه کشور منطقه بالتیک، تازه‌ترین عضو ناتو به شمار می‌رود و بعد از پیوستن به این ائتلاف نظامی که جرقه آن بعد از عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین خورد، مانور‌هایی را با هم‌پیمان‌ها انجام داده و تدابیر مرزی با روسیه را افزایش داده است. فنلاند ۱۳۴۰ کیلومتر مرز مشترک با روسیه دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین