کد خبر: ۹۲۹۲۴۱
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۶

حماس: فردا در نشست دوحه شرکت نمی‌کنیم

یکی از مسئولان ارشد جنبش حماس تاکید کرد که نمایندگان این جنبش فردا پنجشنبه در نشست دوحه برای بحث درباره آتش بس در نوار غزه و توافق برای تبادل اسیران به علت کارشکنی‌های رژیم صهیونیستی و مانع تراشی‌های نخست وزیر این رژیم شرکت نمی‌کند.
حماس: فردا در نشست دوحه شرکت نمی‌کنیم
آفتاب‌‌نیوز :

شبکه المیادین امروز چهارشنبه به نقل از یکی از مسئولان ارشد جنبش حماس بدون ذکر نام گفت که نمایندگان این جنبش در نشست دوحه که قرار است فردا (پنجشنبه) برگزار می‌شود، شرکت نخواهد کرد.

وی تاکید کرد که جنبش حماس آغاز مذاکرات جدید (در دوحه) بدون استناد و پایبندی به پیشنهاد توافق اخیری را که در دوم جولای گذشته ارایه کرد، نمی‌پذیرد.

این مقام حماس گفت که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی شروط جدیدی وضع کرده است که روند مذاکرات را برهم می‌زند.

کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اخیرا گزارش داد که در آستانه آغاز دور جدیدی از مذاکرات مبادله اسرا و آتش بس در نوار غزه، نتانیاهو بار دیگر شروط جدیدی را اعلام کرده است.

بر اساس این گزارش، نتانیاهو خواهان آزادی فوری ۳۳ اسیر در قید حیات رژیم صهیونیستی شده و همچنین از مذاکره کنندگان خود خواسته است تا نظر این رژیم در مورد هویت اسرای فلسطینی مورد درخواست حماس برای آزادی ملاک اصلی قرار گرفته و ساز و کار بازگشت فلسطینیان به مناطق زندگی خود در شمال نوار غزه نیز مشخص شود.

مصر، قطر و آمریکا به عنوان میانجی مذاکرات غیرمستقیم بین جنبش حماس و رژیم اسرائیل به تازگی در بیانیه‌ای از رژیم اسرائیل و جنبش حماس دعوت کردند تا مذاکرات برقراری آتش بس را در ۱۵ اوت (۲۵ مرداد) در دوحه یا قاهره از سر بگیرند.

تاکنون مذاکرات میان حماس و رژیم صهیونیستی با میانجیگری مصر و قطر و مشارکت آمریکا برای برقراری آتش‌بس در غزه و تبادل اسرا میان دو طرف به هیچ نتیجه‌ای نرسیده است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی بار‌ها از قول مقام‌های امنیتی این رژیم، نتانیاهو را به دلیل تعلل در مذاکرات و افزودن پیش شرط‌های جدید در مذاکرات علت ناکامی در اجرای این توافق می‌دانند.

پیش از این رسانه‌های رژیم صهیونیستی فاش کردند که تیم مذاکره کننده با نتانیاهو دچار اختلاف است، زیرا هر بار که این تیم با دستور العمل تعیین شده برای مذاکرات اعزام می‌شود، نتانیاهو با مطرح کردن خواسته‌ها و شرط و شروط جدید در حین مذاکرات، دستورالعمل را به هم می‌ریزد و آن‌ها دست خالی از مذاکرات باز می‌گردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین