کد خبر: ۹۲۹۲۵۳
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۵

آژیر قرمز برای تیم‌های لیگ برتر کشیده شد/ جریمه فوق سنگین برای بیانیه‌نویسی!

کمیته انضباطی جریمه سنگینی را برای بیانیه نویسی در لیگ برتر در نظر گرفته است.
آژیر قرمز برای تیم‌های لیگ برتر کشیده شد/ جریمه فوق سنگین برای بیانیه‌نویسی!
آفتاب‌‌نیوز :

امروز در جلسه‌ای که کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ایران با خبرنگاران و اصحاب رسانه در فاصله ۲۴ ساعت تا شروع فصل جدید لیگ برتر برگزار کرده بود، یکی از نکات مورد بحث، مسئله بیانیه‌نویسی تیم‌ها بود. 

این مسئله در طی سالیان اخیر موجب مشکلات زیادی شده تا حدی که تعداد بیانیه‌های یک باشگاه در طول فصل از تعداد بازی‌های لیگ برتری‌اش بیشتر شده و این مسئله هرگز برای فوتبال دوستان ایران اتفاق جالبی محسوب نمی‌شود.

ابوالفضل حسن‌زاده رییس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ایران در این جلسه با اشاره به این مسئله توضیح داد: دومین دستورالعملی که مهم است و باید اعلام کنیم و فصل قبل هم اعمال شد، دستورالعمل ناظر بر مصاحبه‌ها و انتشار بیانیه‌ها است. از اردیبهشت امسال مصوب هیأت رئیسه را دارد و لازم الاجرا است.

حسن‌زاده در ادامه تاکید کرد: در ۳ حالت تنبیهات انضباطی سنگینی برای باشگاه‌ها در نظر گرفته می‌شود.

یک؛ انتشار و صدور اعلامیه، اطلاعیه و بیانیه غیر فنی و خارج از مسئولیت از سوی باشگاه‌ها

دو؛ مصاحبه غیرفنی و خارج از مسئولیت توسط مربیان، کادرفنی، اداری و مدیران باشگاه‌ها 

سه؛ اظهارات در کنفرانس مطبوعاتی قبل یا بعد از بازی علیه فدراسیون، سازمان لیگ، هیأت‌ها و باشگاه‌ها

وی افزود: مثلا اگر باشگاه میزبان علیه باشگاه مهمان مطالبی را بگوید مشمول این دستورالعمل است. اگر بیانیه یا اطلاعیه یا … توسط روابط عمومی یا مدیر رسانه باشگاهی منتشر شود، مدیرعامل و تمامی مدیران باشگاه محکوم می‌شوند. یعنی کاری به مدیر رسانه‌ای نداریم، ولی مدیرعامل یا عضو هیأت مدیره‌ای که روحش هم خبر ندارد محکوم خواهد شد.

حسن زاده با اشاره به مبلغ جرایم نقدی، عنوان کرد: جرایمی که پیش بینی شده برای لیگ یک ۵۰۰ میلیون تومان و برای لیگ برتر ۲ میلیارد تومان برای اولین مصاحبه است. در صورت تکرار تا ۴ میلیارد تومان قابلیت افزایش دارد. جرایم غیرقابل دخل و تصرف است. حداقل و حداکثر هم ندارد. نکته مهم دیگر این است که اگر رأی قطعی شد تا زمانی که این وجوه پرداخت نشود امکان فعالیت ورزشی برای آن شخص متخلف وجود ندارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین