کد خبر: ۹۲۹۳۱۸
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۵

کاملا هریس، برنده انتخابات یا بارقه امید

علی معظمی گودرزی و احمدرضا تمدن در یادداشت مشترکی برای دیپلماسی ایرانی می نویسند: هریس با ورود به رقابت‌های انتخاباتی، مانند خونی تازه که به رگ های پیر و فرطوت دموکرات ها تزریق شده باشد تا حدی توانست ناامیدی های صحنه انتخابات را برای این جبهه جبران کند.
کاملا هریس، برنده انتخابات یا بارقه امید
آفتاب‌‌نیوز :

با مشاهده تازه‌ترین نتایج نظرسنجی‌ها (رویترز/ایپسوس/ اکونومیست و...) می‌توان نتیجه گرفت که کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهوری امریکا، از زمانی که به عنوان نامزد رسمی ریاست‌جمهوری از سوی دموکرات‌ها معرفی شده، برتری دونالد ترامپ نسبت به بایدن با شیبی نزولی همراه بوده و محبوبیت دموکرات‌ها در اذهان مردم افزایش یافته است. 

هریس با ورود به رقابت‌های انتخاباتی، مانند خونی تازه که به رگ‌های پیر و فرطوت دموکرات‌ها تزریق شده باشد تا حدی توانست ناامیدی‌های صحنه انتخابات را برای این جبهه جبران کند. 

برای مثال هریس در تازه‌ترین نظرسنجی سی‌بی‌اس نیوز که یکشنبه منتشر شد، با یک امتیاز از ترامپ پیشی گرفته است؛ در این نظرسنجی رای‌دهندگان جوان‌تر (نسل زد) و سیاه‌پوست می‌گویند احتمال بیشتری برای رأی دادن به کاملا هریس دارند و زنان نیز معتقدند که هریس بهتر می‌تواند از حقوق آن‌ها دفاع کند. 

نتایج نظرسنجی‌ها پس از مناظره بایدن و ترامپ مبیّن کاهشی شدید در محبوبیت بایدن در مقابل ترامپ بود. اما اکنون با حضور فردی جدید و البته بسیار جوانتر از گزینه پیشین، رای دهندگان دموکرات امید و تمرکز وافری به میدان انتخابات دارند. 

در نظرسنجی منتشر شده از سوی نیویورک تایمز و کالج سی‌ینا، هریس با اختلافی هرچند اندک در چند ایالت کلیدی پیشتاز است و از سوی دیگر ترامپ در پنسیلوانیا و کارولینای شمالی به حفظ برتری خود موفق شده است. این دو در جورجیا دوشادوش یکدیگر پیش می‌روند. 

روی هم رفته، مطابق داده‌های موجود در سطح ملی دو نامزد در رقابت تنگاتنگی به سر می‌برند. به واسطه رأی مردم و در نهایت آرای الکترال نتیجه انتخاباتی که حواشی آن بسیار زیاد بوده است تعیین خواهد شد. 

به یاد داشته باشیم درحالی که در انتخابات ۲۰۱۶ بسیاری از نظرسنجی‌ها با اختلافی جزئی و قابل اغماض هیلاری کلینتون را برنده رقابت با ترامپ می‌دانستند همین حاشیه کم و برتری شکننده نشان داد در نهایت نتایج روز آخر است که برنده واقعی را نشان خواهد داد. 

از این رو گرچه با به میدان آمدن کاملا هریس و توفق رسانه‌ای دموکرات ها، شور و هیجانی جدید در جبهه آن‌ها بارقه‌های امید را پررنگتر از دیروز کرده و رنگ و لعاب برخی نظرسنجی¬ها نیز تغییر کرده، اما همانند انتخابات ۲۰۱۶ نتایج روز آخر و آرای الکترال ایالت‌ها بخصوص ایالت‌هایی که در انتخاب خود مردد هستند تعیین کننده فردی است که افسار قدرت ایالات متحده را بدست خواهد گرفت.

منبع: دیپلماسی ایرانی 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین