کد خبر: ۹۲۹۳۲۷
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۳

زلنسکی از پیشروی نیرو‌های اوکراین در منطقه کورسک روسیه خبر داد

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین گفت که پیشروی نیروهای مسلح این کشور در منطقه «کورسک» روسیه به خوبی انجام می‌شود.
زلنسکی از پیشروی نیرو‌های اوکراین در منطقه کورسک روسیه خبر داد
آفتاب‌‌نیوز :

زلنسکی چهارشنبه شب در سخنانی اظهار کرد: پیشروی امروز ما در منطقه کورسک به خوبی انجام شد. ما در حال رسیدن به هدف راهبردی خود هستیم.

در همین حال، «ایهور کلیمنکو» وزیر کشور اوکراین با اشاره به تحولات در کورسک گفت که کی‌یف قصد دارد «برای حفاظت از مردم مرزنشین در مقابل حملات روزانه دشمن» یک «منطقه حائل» ایجاد کند.

اوکراین اعلام کرده که توانسته است بیش از یک هزار کیلومتر مربع از خاک کورسک را تصرف کند. در پی این اقدام، زلنسکی با مقام‌های ارشد اوکراین برای گفتگو در مورد اوضاع انسانی و احتمال تشکیل یک اداره نظامی در کورسک دیدار کرد.

زلنسکی همچنین اظهار کرد، اسرای جنگی روسیه که در کورسک اسیر شده‌اند، ممکن است با نظامیان این کشور که در اسارت روسیه هستند، مبادله شوند.

وی پیشتر درباره حمله به کورسک از لزوم کشاندن جنگ به روسیه سخن گفته و اظهار کرد: روسیه جنگ را برای ما آورد و باید تبعات کاری را که انجام داده است، احساس کند.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه در ۱۷ مرداد یعنی یک روز بعد از حمله اوکراین به کورسک، ضمن محکوم کردن این حمله، آن را «اقدام تحریک آمیز بزرگ» خواند و هدف از آن را بهبود وضعیت کی‌یف در مذاکرات احتمالی آتش‌بس دانست.

رئیس‌جمهوری روسیه در نشست اضطراری روز سه‌شنبه ۲۳ مردادماه نیز با مقامات این کشور، اخراج نیرو‌های اوکراین از خاک روسیه را مأموریت اصلی وزارت دفاع این کشور عنوان کرد

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین