کد خبر: ۹۲۹۳۲۹
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۶

نگرانی آمریکا از استفاده اسرائیل از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که گزارش‌ها مبنی بر استفاده ارتش اسرائیل از غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه به عنوان سپر انسانی «نگران کننده» است و از اسرائیل خواست تا درباره این اتهامات تحقیق کند.
نگرانی آمریکا از استفاده اسرائیل از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی
آفتاب‌‌نیوز :

ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت: «ما از اسرائیل می‌خواهیم که فورا و شفاف این اتهامات را بررسی کند و هر عامل احتمالی را مورد بازخواست قرار دهد.»

پاتل افزود: اسرائیل موظف است به تعهدات خود تحت قوانین بین المللی بشردوستانه عمل کند.

این مقام وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه حماس اعلام کرده است که در مذاکرات دوحه شرکت نخواهد کرد. آیا شما سعی می‌کنید که حماس در این مذاکرات شرکت کند؟ گفت: از این اظهارات مطلع هستیم. انتظار ما این است که همه مذاکره کنندگان به میز مذاکره بازگردند تا بتوانند این مذاکرات را به نتیجه برساند. ما معتقدیم که این مذاکرات پیش خواهد رفت.

پاتل در پاسخ به این سوال که چگونه انتظار دارید این مذاکرات پیش برود در حالی که حماس در آن‌ها شرکت نمی‌کند؟ مدعی شد: همکاران ما در منطقه اعلام کردند که در این مذاکرات، نمایندگی حماس حضور خواهد داشت. من نمی‌خواهم بیشتر در این مورد توضیح دهم.

او تصریح کرد: زمانی که هفته گذشته، رهبران آمریکا و مصر بیانیه خود را اعلام کردند، اسرائیل بلافاصله آمادگی خود را برای شرکت در مذاکرات و نهایی کردن آن‌ها اعلام کرد.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادامه داأک اصولی که رئیس جمهور آمریکا در پایان ماه مه در مورد این مذاکرات اعلام کرد همچنان پابرجاست. ما همچنان به تلاش برای نهایی کردن آتش بس در غزه ادامه میدهیم و این امر همچنان یک اولویت برای دولت آمریکا است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین