کد خبر: ۹۲۹۳۶۱
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۲

هواشناسی ۲۵ مرداد ۱۴۰۳/ پیش‌بینی کاهش دما در نیمه شمالی

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از کاهش دما در نیمه شمالی کشور خبر داد.
هواشناسی ۲۵ مرداد ۱۴۰۳/ پیش‌بینی کاهش دما در نیمه شمالی
آفتاب‌‌نیوز :

صادق ضیاییان در گفتگو با ایسنا، درباره پیش بینی شرایط جوی کشور با بیان اینکه پیش‌بینی کلی بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده نگری امروز پنجشنبه (۲۵ مردادماه) در شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی، ارتفاعات رشته کوه البرز همچنین در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، ارتفاعات هرمزگان، جنوب و غرب کرمان و جنوب شرق فارس رگبار باران رعد و برق و وزش باد شدید در برخی نقاط همراه با گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش بینی می‌شود.

وی افزود: در استان‌های اصفهان، کرمان، فارس و یزد، رشد ابر‌های همرفتی در ساعات بعد از ظهر و رگبار و رعد و برق در برخی نقاط دور از انتظار نیست و جمعه (۲۶ مردادماه) علاوه بر نقاط اشاره شده در مناطق گسترده‌تری از شمال غرب در برخی نقاط از استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و شمال خراسان رضوی بارش رخ می‌دهد.

ضیاییان با بیان اینکه شنبه و یکشنبه ۲۷ و ۲۸ مردادماه در شمال غرب سواحل خزر، شمال شرق استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز شامل زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان و برخی مناطق استان مرکزی، قم و شمال اصفهان همچنین در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، ارتفاعات جنوب کرمان برخی نقاط هرمزگان، جنوب شرق فارس رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود گفت: دوشنبه۲۹ مرداد علاوه بر جنوب سیستان و بلوچستان برخی مناطق هرمزگان و جنوب کرمان در برخی مناطق شمال غرب و سواحل خزر رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: همچنین طی پنج روز آینده در برخی نقاط شمال شرق شرق جنوب، شرق، مرکز دامنه‌های جنوبی البرز گاهی غرب و جنوب غرب در برخی ساعات وزش باد شدید خیزش گرد و خاک و کاهش دید و کیفیت هوا پیش بینی می‌شود و در نیمه شمالی کشور از جمعه دمای هوا به طور نسبی کاهش می‌یابد. پنجشنبه و جمعه دریای عمان و تنگه هرمز مواج است. همچنین شنبه علاوه بر آن خلیج فارس نیز مواج می‌شود این در حالیست که دریای خزر از امروز تا یکشنبه مواج و متلاطم است. 

وی در مورد وضعیت هوای تهران نیز با بیان اینکه آسمان تهران امروز ۲۵ مردادماه صاف تاکمی ابری گاهی وزش باد با بیشینه ۳۹ و کمینه ۲۶ سانتی گراد پیش‌بینی می‌شود گفت: همچنین پیش بینی می‌شود که تهران برای فردا ۲۶ مردادماه آسمانی صاف تا قسمت ابری گاهی وزش باد با بیشینه ۳۷ و کمینه ۲۵ سانتی گراد داشته باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین