کد خبر: ۹۲۹۴۱۲
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۸

خط انتقال گاز از دشتک زابل به نهبندان افتتاح شد

پروژه خط انتقال گاز از دشتک زابل به نهبندان با حضور مدیرعامل شرکت گاز ایران و استاندار خراسان جنوبی با اعتبار ۷۲ هزار میلیارد ریال افتتاح شد.
خط انتقال گاز از دشتک زابل به نهبندان افتتاح شد
آفتاب‌‌نیوز :

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی روز پنجشنبه در آیین افتتاح این طرح اظهارکرد: خط انتقال گاز دوراهی دشتک - نهبندان در کنار خط انتقال گاز قم پارچین و ایستگاه تقویت فشار آرادان بخشی از پروژه کلان تقویت شبکه انتقال گاز شمال و شمال شرق کشور است که از سوی شرکت ملی گاز ایران اجرا شده است.

رحمان محمودی عنوان کرد: طرح انتقال از دشتک زابل به نهبندان به طول ۱۷۶ کیلومتر و با خط ۳۶ اینچ اجرا شده است افتتاح این پروژه باعث پایداری شبکه گاز شرق کشور می‌شود و به عبارتی رینگ شرق کشور تکمیل می‌شود.

وی بیان کرد: با اجرای این طرح رکود سرعت اجرای پروژه‌های شرکت گاز در سطح کشور شکسته شد و این ابر پروژه با این حجم کار در مدت یکسال اجرایی شد که در سطح کشور اقدام بی نظیری و شاخصی است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی افزود: با اجرای این ابر پروژه تا ۱۰ میلیون متر مکعب به ظرفیت گاز استان به صورت روزانه افزوده می‌شود و ظرفیت انتقال گاز استان سه برابر افزایش می‌یابد.

محمودی گفت: این خط با هدف ایجاد ارتباط شبکه گاز بین جنوب شرق کشور و شمال شرق از استان سیستان و بلوچستان به استان خراسان جنوبی به اجرا در آمده و از این پس امکان انتقال گاز خط هفتم سراسری از نزدیکی شهر زابل به خراسان جنوبی فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: با بهره‌برداری از این خط لوله، رینگ شرقی شبکه گاز تکمیل و پایداری جریان گاز در این منطقه از کشور به خصوص در خراسان جنوبی تقویت خواهد شد.

محمودی با بیان اینکه اجرای این پروژه از نظر پدافندی و افت فشار خیلی اهمیت دارد بیان کرد: فاز دوم طرح انتقال گاز از نهبندان به سربیشه در قالب خط تقویتی به شهرستان سربیشه متصل خواهد شد که در مرحله طراحی قرار دارد و به‌زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین