کد خبر: ۹۲۹۴۱۳
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۱

دود اگزوز جوان کبودرآهنگی را خفه کرد

مدیرکل پزشکی قانونی همدان گفت: استشمام دود اگزوز وسیله نقلیه منجر به خفگی و مرگ پسر ۱۹ ساله در شهرستان کبودرآهنگ شد.
دود اگزوز جوان کبودرآهنگی را خفه کرد
آفتاب‌‌نیوز :

محمد مالمیر بیان کرد: این جوان روز گذشته اقدام به روشن کردن خودرو در پارکینگ منزل مسکونی کرده بود که گاز مونوکسید کربن موجب بی هوشی و مرگ او شد.

وی اظهار کرد: سردرد و سرگیجه، تهوع، خستگی، ضعف، بی حالی، تنگی نفس از عوارض مسمومیت با گاز مونوکسید کربن است و در صورت مواجهه با این قبیل افراد باید بلافاصله انها را از محل دور و به فضای آزاد منتقل کرد.

مدیرکل پزشکی قانونی همدان با بیان اینکه مونوکسید کربن گازی بی ‌بو، بی‌ رنگ و بی‌ طعم است که بر اثر ناقص سوختن کربن به وجود می‌آید گفت: هنگام وارد شدن کربن مونواکسید به سیستم تنفسی شخص، بلافاصله با گلبول‌های قرمز شخص ترکیب و باعث می‌شود اکسیژن کمتری به اعضای بدن برسد.

مالمیر افزود: این موضوع باعث خواب آلودگی و احساس خستگی مفرط شده و شخص دچار بیهوشی می‌شود.

وی افزود: افرادی که در یک فضای سربسته در معرض استنشاق این گاز قرار می‌گیرند ابتدا احساس کرختی و خواب آلودگی می‌کنند و در صورت ترک نکردن این مکان یا هوای تازه را تنفس نکنند دچار بیهوشی و در نهایت خفگی می‌ شوند.

مدیرکل پزشکی قانونی همدان گفت: در سال ۱۴۰۱، ۳۸ نفر و در سال گذشته همین تعداد بر اثر مسمومیت ناشی از استنشاق گاز مونوکسید کربن در این استان جان خود را از دست دادند.

مالمیر افزود: تعداد قربانیان این حوادث در چهار ماهه سال گذشته ۱۴ نفر بود که در مدت مشابه امسال با کاهش محسوس به ۲ نفر رسیده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین