کد خبر: ۹۲۹۴۱۵
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۰

عامل حذف پرسپولیس، داور بازی ایران شد

یوسوکه آراکی داور ژاپنی قرار است که دیدار تیم‌های ملی ایران و قرقیزستان را سوت بزند.
عامل حذف پرسپولیس، داور بازی ایران شد
آفتاب‌‌نیوز :

حدود بیست روز دیگر، مرحله سوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ آغاز می‌شود و شاگردان امیر قلعه‌نویی نخستین بازی خود را در استادیوم آزادی و برابر تیم ملی قرقیزستان انجام خواهند داد و امیدوارند تا شروع خوبی در این پیکار‌ها داشته باشند.

دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و قرقیزستان روز پنجشنبه ۱۵ شهریورماه از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه فولادشهر اصفهان برگزار می‌شود و قرار است که یک تیم داوری ژاپنی، این بازی را قضاوت کنند.

با اعلام فدراسیون جهانی فوتبال، یوسوکه آراکی به عنوان داور و جون میهارا و کوتا واتنبه به‌عنوان کمک‌های وی از ژاپن این بازی را قضاوت می‌کنند. ریو تانیمتو به عنوان داور چهارم برای این مسابقه انتخاب شده است. همچنین ناظر داوری از کشور چین و نماینده مسابقه از مالزی است.

یوسوکه آراکی پیش از این و در دور قبلی مرحله مقدماتی جام جهانی، بازی تیم‌های ملی ایران و ترکمنستان را قضاوت کرده بود که با پیروزی پنج بر صفر ملی پوشان به پایان رسیده بود.

رد پای این داور در شکست پرسپولیس برابر الدحیل در دیدار پایانی مرحله گروهی فصل قبل لیگ قهرمانان آسیا نیز دیده می‌شود. جایی که او داور اتاق VAR بود و سرخ‌پوشان به داوری آن بازی و به‌خصوص گل دوم تیم قطری که توسط الونگا به ثمر رسید، معترض بودند.

پرسپولیسی‌ها مدعی بودند که پیش از آن گل، مهاجم کنیایی الدحیل به روی گولسیانی مرتکب خطا شده، اما نه داور بازی و نه یوسوکه آراکی در اتاق VAR به این ادعا اعتقادی نداشتند.

منبع: ورزش سه
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین