کد خبر: ۹۲۹۴۵۶
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۷

حضور پزشکیان در مرکز دیسپاچینگ برق

رئیس‌جمهور صبح امروز برای کسب اطلاع از آخرین وضعیت پایداری شبکه برق کشور از دیسپاچینگ ملی صنعت برق بازدید کرد.
حضور پزشکیان در مرکز دیسپاچینگ برق
آفتاب‌‌نیوز :

مسعود پزشکیان، رئیس جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (پنجشنبه) در ادامه بازدید از وزارتخانه‌های کشور با حضور در مرکز ملی راهبری شبکه برق ایران و ضمن کسب اطلاع از آخرین وضعیت پایداری شبکه برق کشور با گزارش علی اکبر محرابیان وزیر نیرو، از تلاش متخصصان صنعت برق تشکر کرد.

به گزارش وزارت نیرو، این روز‌ها به دلیل گرمای بی‌سابقه، میزان مصرف برق کشور همچنان در مصارف بالای ۷۰ هزار مگاوات قرار دارد که این میزان مصرف فشار زیادی بر شبکه تحمیل کرده و افزایش حوادث را به دنبال داشته است.

۱۹ مردادماه علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو با اشاره به افزایش بی‌سابقه دمای هوا در کشور و به دنبال آن ثبت رکورد‌های بالای مصرف برق گفت: وقتی فشار زیادی به شبکه سراسری برق به لحاظ افزایش تقاضای مصرف وارد می‌شود، خطوط و پست‌ها اشباع می‌شوند و در چنین شرایطی احتمال بروز حادثه و ایجاد مشکل در فرایند برق‌رسانی افزایش می‌یابد.

در این شرایط، کارکنان صنعت برق برای تامین انرژی مورد نیاز و تامین پایداری شبکه توزیع برق، در بخش‌های مختلف از جمله دیسپاچینگ، فشار مضاعفی متحمل می‌شوند.

دیسپاچینگ در نیروگاه‌های بزرگ و شبکه‌های قدرتی مانند نیروگاه‌های برق مورد استفاده قرار می‌گیرد و کنترل تمامی بخش‌ها را در این نیروگاه‌ها اعم از تولید، انتقال و توزیع را بر عهده دارد.

در نیروگاه‌های برق معمولاً اپراتور‌های نیروگاه موظفند برنامه خود را با اپراتور شبکه انتقال مربوطه در مراکز دیسپاچینگ ثبت کنند تا پیش‌بینی قدرت موجود در شبکه را فعال کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین