کد خبر: ۹۲۹۵۱۵
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۵

تداوم التهاب در بنگلادش/ معترضان به حامیان شیخ حسینه حمله کردند

معترضان بنگلادشی به حامیان نخست وزیر مستعفی این کشور که به هندوستان گریخته است، حمله کردند.
تداوم التهاب در بنگلادش/ معترضان به حامیان شیخ حسینه حمله کردند
آفتاب‌‌نیوز :

صد‌ها نفر از دانشجویان و معترضان بنگلادشی به حامیان شیخ حسینه، نخست وزیر مستعفی این کشور که به هندوستان گریخته است، حمله کرده و مانع ورود آن‌ها به اقامتگاه پدر حسینه و شیخ مجیب‌الرحمن، رهبر مستقل و ترورشده حزب عوامی لیگ (حزب حاکم وقت) شدند.

به گزارش نیویورک‌تایمز، این خانه که در منطقه دانموندی در داکا، پایتخت بنگلادش قرار دارد، به موزه‌ای برای نمایش اشیاء و آثار مربوط به کودتای ۱۵ آگوست ۱۹۷۵ بدل شده است که در جریان آن مجیب‌الرحمن به همراه اکثر اعضای خانواده‌اش ترور شد.

معترضان بنگلادشی چند ساعت پس از سرنگونی حسینه در پنجم آگوست در پی اعتراضات ضددولتی گسترده در این کشور، به این خانه که «موزه یادبود بنگاباندو» تغییر نام داده است، یورش بردند. بنگاباندو لقب مجیب‌الرحمن به معنای «دوست بنگالی» است.

امروز سالروز مرگ الرحمن است و شیخ حسینه از حامیانش خواسته بود تا با گرامیداشت این روز، به پدرش ادای احترام کنند. معترضان، اما به حامیان حسینه که قصد ورود به این موزه را داشتند، حمله کردند.

به گفته شاهدان عینی، معترضان با رفتار‌های خشونت‌آمیز به حامیان شیخ حسینه حمله کرده و تلفن همراه آن‌ها را بازرسی و خبرنگارانی که تصاویر و ویدئو‌های مربوط به این حوادث را ضبط می‌کردند، تهدید کردند.

در پی اعتراضات و ناآرامی‌ها در بنگلادش که در ماه جولای در اعتراض به سهمیه‌بندی مشاغل دولتی در این کشور آغاز شد، بیش از ۴۵۰ نفر کشته شدند و در نهایت شیخ حسینه بعد از ۱۵ سال، استعفا کرد و به هندوستان گریخت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین