کد خبر: ۹۲۹۵۲۴
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۶

ترامپ آرژانتین موفق به شکستن غول تورم شد؟

تورم ماهانه آرژانتین پس از اینکه رئیس جمهور این کشور، با به تعویق انداختن موقتی افزایش قیمت آب و برق، ترمز شوک درمانی اقتصادی خود را کشید، به پایینترین سطح از اوایل سال ۲۰۲۲ رسید.
ترامپ آرژانتین موفق به شکستن غول تورم شد؟
آفتاب‌‌نیوز :

قیمت مصرف کننده در ژوئیه نسبت به ماه قبل، چهار درصد افزایش یافت که با پیش بینی اقتصاددانان از تورم چهار درصدی در نظرسنجی بلومبرگ همخوانی داشت. بر اساس داده‌های رسمی که روز چهارشنبه منتشر شد، تورم سالانه به ۲۶۳.۴ درصد کاهش یافت.

دولت آرژانتین، ماه گذشته، افزایش مالیات بر سوخت و قیمت‌های آب و برق را به تعویق انداخت. بانک «جی پی مورگان چیس اند کو» پیش‌بینی کرده بود افزایش مذکور، ۱.۲ درصد به تورم ماهانه اضافه خواهد کرد. دولت آرژانتین همچنین کرایه اتوبوس و قطار را بدون تغییر حفظ کرد، اما افزایش هزینه حمل و نقل و خدمات شهری را در اوت، از سرخواهد گرفت.

لوئیس کاپوتو، وزیر اقتصاد آرژانتین، در یک مصاحبه رادیویی در ماه گذشته اظهار کرده بود: تعرفه‌های انرژی، هماهنگی خوبی بین کاهش یارانه‌ها و تورم است. اولویت، پایین بردن نرخ تورم است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، کاهش نرخ تورم، پیروزی دیگری را برای خاویر مایلی، رئیس جمهور لیبرتارین آرژانتین به همراه دارد که به «ترامپ آرژانتین» معروف است.

میلی با فقر بالایی که به دولت او ارث رسیده است، مبارزه می‌کند. این کشور آمریکای جنوبی نرخ فقر بالای ۲۵ درصد را در دو دهه گذشته ثبت کرده، اما فقر شدید تحت دولت میلی تشدید شده، زیرا سیاست‌های او برای کنترل تورم سه رقمی، فاینانس دولت را بهبود بخشیده، اما افراد بیشتری را به نداری کشانده است.

سیاست‌های مالی سخت‌گیرانه میلی، اعتماد سرمایه‌گذاران را در آرژانتین بهبود بخشیده و باعث تقویت ارزش سهام، اوراق قرضه و پزو شده است، اما سطح فقر به همراه رکود اقتصادی افزایش یافته، زیرا فعالیت، تولید و مصرف دچار کاهش شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین