کد خبر: ۹۲۹۵۴۵
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۹

اعطای کارت سوخت به زائرین خارجی اربعین

مدیر پایانه مرزی بازرگان آذربایجان‌غربی گفت: به تمامی زائرانی که با اتوبوس یا خودرو وارد کشور می‌شوند، کارت سوخت داده می‌شود تا طی مسیر از آن کارت برای نیاز سوختی خود استفاده کنند.
اعطای کارت سوخت به زائرین خارجی اربعین
آفتاب‌‌نیوز :

ایرج آزادی مدیر پایانه مرزی بازرگان ماکو اظهار کرد: از نظر وضعیت خدماتی در حد نرمال به بالا هستیم، هر کدام از زائرانی که در اینجا تردد دارند ابراز خرسندی می‌کنند، موضوع و مشکل خاص زیرساختی وجود نداشته چرا که قبل شروع ایام اربعین حسینی، خوشبختانه بحث نوسازی سرویس‌های بهداشتی، روشنایی مسیر و محوطه استقرار موکب و پذیرایی زائرین و نمازخانه‌ها به اتمام رسیده است.

وی افزود: از امسال بعد از استقرار دکل مخابراتی هیچ زائری در ارتباط با اینترنت و تماس و ارتباطات مشکلی ندارد، سایر ارگان‌ها از جمله شرکت نفت و گمرک، گذرنامه، سپاه و ارگان‌های خدمات رسان مثل هلال احمر و شبکه بهداشت، حقیقتاً دست به دست هم داده‌ایم و دو موکب شهید باکری و شهید رجایی بحث خدمات رسانی و غذارسانی را بر عهده دارند. 

آزادی تصریح کرد: در پی تمهیدات اندیشیده شده توسط راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان، تمامی زائرانی که با اتوبوس یا ماشین وارد کشور می‌شوند به آنان کارت سوخت اعطا می‌گردد تا در طی مسیر استفاده کنند. 

وی با اشاره به روند مطلوب خدمت رسانی به زوار عنوان کرد: مشکلات کوچکی در اوایل وجود داشت که به لطف خدا حل شد، الان مسأله به خصوصی وجود ندارد. 

ایرج آزادی بیان داشت: زائرین خارجی اکثریت و حدوداً می‌توان گفت بالای ۹۰ درصد، با اتوبوسی که از کشور خود تهیه کرده اند وارد مرز شده و بعد از ثبت ورود و کار‌های گمرکی و سایر اقدامات لازم پروانه عبور به آن‌ها داده می‌شود و همراه با شارژ کارت سوخت خود به سمت تمرچین یا مرز‌های دیگر حرکت می‌کنند که غالباً هم حرکت‌ها به سمت تمرچین است.

وی خاطرنشان کرد: برای ۱۰ درصد مابقی زائرینی که پیاده و... می‌آیند، ناوگان اتوبوس تهیه شده و به سمت تمرچین راهی می‌کنیم، امروز تعداد زائران زیاد بود و با آوردن اتوبوس به داخل مرز و مسافرگیری، آنان را به سمت تمرچین راهی کردیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین