کد خبر: ۹۲۹۵۷۴
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۲

انگلیس: حمله ایران به اسرائیل می‌تواند تبعات ویران کننده‌ای داشته باشد

وزرای خارجه انگلیس و فرانسه به منظور کاهش تنش‌ها در خاورمیانه به سرزمین‌های اشغالی سفر می‌کنند.
انگلیس: حمله ایران به اسرائیل می‌تواند تبعات ویران کننده‌ای داشته باشد
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش الجزیره، ادامه یافتن جنگ غزه و خطر تبدیل آن به یک منازعه بزرگ منطقه‌ای اکنون کشور‌های حامی تل آویو را نیز به وحشت انداخته و آن‌ها نیز می‌کوشند از تمامی ابزار‌هایی که در اختیار دارند برای جلوگیری از کنترل خارج شدن شرایط استفاده کنند.

بر این اساس، وزارت خارجه انگلیس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: وزرای خارجه انگلیس و فرانسه در یک سفر مشترک به خاورمیانه به دنبال کاهش تنش‌ها در این منطقه خواهند بود.

دیوید لامی، وزیر خارجه انگلیس در این بیانیه تاکید دارد: قرار است وزرای خارجه این دو کشور به سرزمین‌های اشغالی و نیز کرانه باختری سفر کرده و با دیدار با مقامات صهیونیست و تشکیلات خودگردان فلسطین بر ضرورت رسیدن به توافق آتش بس و کاهش تنش‌ها به منظور جلوگیری از گسترش منازعه در خاورمیانه تاکید کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است: اکنون زمان بسیار خطرناکی برای منطقه است. خطر خارج شدن شرایط از کنترل در حال افزایش است. هر گونه حمله ایران به اسرائیل می‌تواند تبعات ویران کننده‌ای برای منطقه درپی داشته باشد.

استفن سجورین، وزیر خارجه فرانسه نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: هیچگاه برای رسیدن به صلح دیر نیست. ما باید به هر قیمتی از یک جنگ منطقه‌ای که می‌تواند تبعات وحشتناکی داشته باشد، جلوگیری کنیم.

این سفر مشترک، نخستین سفر مشترک وزرای خارجه فرانسه و انگلیس به سرزمین‌های اشغالی طی ۱۰ سال اخیر محسوب می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین