کد خبر: ۹۲۹۵۹۲
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۱
با حضور استاندار و رئیس فدارسیون اسکی.

تله اسکی پیست اسکی چمن فندقلو نمین افتتاح شد

 بخش تله اسکی (بالابر) پیست اسکی روی چمن جنگل فندقلوی نمین با حضور استاندار اردبیل، رئیس فدراسیون اسکی و متولیان ورزش این استان به بهره برداری رسید.
تله اسکی پیست اسکی چمن فندقلو نمین افتتاح شد
آفتاب‌‌نیوز :

استاندار اردبیل روز پنجشنبه در آیین افتتاح بخش تله اسکی پیست اسکی فندقلوی نمین با اشاره به ظرفیت‌های خدادادی و طبیعی استان اردبیل گفت: منطقه فندقلو در دنیا بی نظیر لست به طوری که چنین منطقه و ظرفیتی نه تنها در کشور بلکه در منطقه هم نداریم.

سیدحامد عاملی با تاکید بر لزوم نگاه و رویکرد صیانتی در استفاده از این ظرفیت بی نظیر خدادادی افزود: باید تلاش کنیم در کنار نگاه صیانتی و حفظ این منابع ارزشمند بیشترین و بهترین بهره برداری را از این ظرفیت به نفع مردم منطقه داشته باشیم.

عاملی خواستار کمک و همراهی فدراسیون اسکی برای معرفی پیست فندقلو شد و گفت: ظرفیت‌هایی مانند پیست اوجور و آلوارس در دامنه‌های سبلان بی نظیر هستند و به اعتراف فعالان کوهنوردی سبلان از زیباترین کوه‌های جهان است.

وی ادامه داد: یکی از مسائل مهم حوزه ورزش و گردشگری ورزشی زیرساخت‌های مورد نیاز است که در این راستا با وجود محدودیت‌های مالی تلاش کردیم این زیرساخت‌ها را تامین کنیم.

استاندار اردبیل اضافه کرد: در این راستا بخشی از راه دسترسی آلوارس سال گذشته ایجاد شد و امسال هم بخش دیگر اجرا خواهد شد علاوه بر این مقرر شده اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مسیر دسترسی اوجور را احداث کند.

عاملی گفت: علاوه بر این بخش‌هایی از راه دسترسی تله کابین حیران تکمیل و آسفالت شد و با راه اندازی بخش‌های جدید پیست اسکی زیرساخت‌های این بخش هم ایجاد خواهد شد.

استاندار اردبیل ضمن اعلام آمادگی برای برگزاری مسابقات ملی و بین المللی اظهار کرد: این آمادگی را داریم امسال هم به نحو مناسبی چنین مسابقاتی را در این محل برگزار کنیم.

وی با تبریک راه اندازی این مجموعه به مردم نمین گفت: تمام تلاش ما باید این باشد که بهترین استفاده را از این پیست داشته باشیم و از ظرفیت‌های آن برای تولید ثروت و عزت استفاده کنیم و سوغات این استان برای گردشگران و هموطنان حال خوب باشد و گردشگرانی که به اردبیل سفر می‌کنند با انگیزه مضاعف به شهر و دیار خود برگردند.

وی بیان کرد: امیدواریم با بهره برداری از این پیست علاوه بر رشد و توسعه ورزش مفرح اسکیت، توریسم ورزشی و گردشگری در استان اردبیل بیش پیش توسعه و گسترش یابد.

رئیس فدارسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی هم در این آیین گفت: فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی دربرگیرنده ۱۰ رشته ورزش‌های زمستانی و تابستانی است و نزدیک به ۲۰ سال است که به همت مسئولان استان اردبیل این استان یکی از پایگاه‌های اصلی اسکی روی چمن کشور به شمار می‌رود.

عباس نظریان اضافه کرد: پیست فندقلو یکی از پیست‌های اسکی بسیار خوب کشور و منطقه آسیاست که در سال‌های اخیر عملیات به روزرسانی و تجهیز آن با جدیت پیش رفته است و امروز هم شاهد افتتاح بخش دیگری از پیست هستیم و اگر شرایط بهتری برای آن ایجاد شود این پیست می‌تواند به عنوان اردوگاه و کمپ اصلی اسکی روی چمن مدنظر قرار بگیرد.

وی با تاکید بر لزوم توسعه و تامین زیرساخت‌های مرتبط به ویژه راه دسترسی پیست گفت: در صورت تامین زیرساخت‌ها به ویژه احداث راه آسفالته این پیست با توجه به استاندارد‌هایی که دارد، آمادگی میزبانی مسابقات بین المللی را به ویژه در فصل تابستان خواهد داشت.

رئیس فدارسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی خاطرنشان کرد: با توجه به زیرساخت‌های موجود استان اردبیل می‌تواند مقصد گردشگری فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی باشد به طوری که در فصل زمستان پیست‌های آلوارس، اوجور و اندبیل و در فصل تابستان پیست فندقلو ورزش‌های تابستانی فدراسیون را پوشش خواهد داد.

وی یادآورشد: در چهار سال گذشته هم از این پیست شاهد اعزام اسکی بازان اردبیلی به مسابقات جهانی اسکی روی چمن بودیم و در کنار آن همه ساله در این محل مسابقه و اردو برگزار شده است.

نظریان افزود: علاوه بر این طی این مدت ورزشکارانی از سایر مناطق کشور و حتی دیگر کشور‌ها در اردو‌های اینجا حضور داشتند، بنابراین لازم است با یک نگاه ثروت ملی و سرمایه مردمی فارغ از ورزشی به پیست فندقلو نگاه شود.

رئیس فدارسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی با تاکید بر لزوم توسعه و تجهیز زیرساخت‌های اولیه این پیست گفت: امیدواریم مسئولان استان با جدیت بیشتری نسبت به توسعه و تجهیز این پیست اقدام کنند و در این صورت می‌توانیم سال آینده میزبان مسابقات قهرمانی آسیا و دنیا در این محل باشیم.

وی ادامه داد: با برگزاری مسابقات جهانی و تصاویری که از این محل به دنیا مخابره می‌شود شاهد شرایط مناسبی برای توسعه اشتغال و گردشگری استان خواهیم بود و این شرایط به نفع اقتصاد استان خواهد بود.

نظریان یادآورشد: از مجموع ۳۱ استان کشور، فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی در ۲۱ استان فعال است که برخی از این استان‌ها زیرساخت‌های اسکی روی چمن و برخی استان‌ها هم اسکی روی برف را دارند و اردبیل از معدود استان‌های کشور است که زیرساخت‌های اسکی روی چمن و اسکی روی برف را به طور همزمان دارد.

وی هتل و محل اسکان، سرویس‌های بهداشتی، فضای نشستن برای مردم را از ضرورت‌های این پیست عنوان کرد و گفت: در صورت تامین زیرساخت‌ها گردشگران اینجا را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب خواهند کرد و همانطور که امروز سرعین یک ظرفیت برای ورزش‌های زمستانی است، نمین هم در فصل تابستان شرایط بسیار مناسبی برای میزبانی از ورزشکاران و گردشگران خواهد داشت.

در این آیین با اهدای لوح از پیشکسوتان ورزش اسکی استان اردبیل تجلیل شد.

عرصه جنگلی فندقلو بخشی از جنگل‌های شرق استان اردبیل بشمار می‌رود که دنباله جنگل‌های نیمه‌گرمسیری استان گیلان است. این جنگل یکی از مناطق مهم گردشگری جنگلی است که در ۱۰ کیلومتری شهر نمین و ۳۰ کیلومتری شهر اردبیل قرار گرفته است.

آب و هوای مطبوع، پرندگان و گونه‌های مختلف جانوری، وجود آلاچیق و استراحت‌گاه‌های شبانه‌روزی، برقراری ارتباط بین این منطقه ویژه گردشگری و چشم‌انداز زیبای گردنه دل‌انگیز حیران از طریق تله‌کابین از جمله ویژگی‌هایی است که در کنار جاذبه‌های منحصر بفرد طبیعی و جنگلی این منطقه را به تفرجگاهی بسیار دلپذیر برای مسافران، میهمانان و علاقه‌مندان به طبیعت تبدیل کرده است.

همین جاذبه‌ها موجب شده سالانه صد‌ها هزار گردشگر داخلی و خارجی برای آرامش روح و روان خود به دامن این جنگل سرسبز پناه بیاورند.

تله اسکی پیست اسکی چمن فندقلو نمین افتتاح شد

تله اسکی پیست اسکی چمن فندقلو نمین افتتاح شد

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین