کد خبر: ۹۲۹۶۰۲
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۷

آخرین وضعیت مرز خسروی/ امکانات برای تردد‌های اربعینی آماده است

کرمانشاه- آخرین اخبار از مرز خسروی حاکی از آن است که تردد‌ها در این مرز رو به افزایش است و با توجه به زیرساخت‌های مناسب و خدمات‌رسانی ویژه هر لحظه شاهد افزایش تردد‌ها از این مرز خواهیم بود.
آخرین وضعیت مرز خسروی/ امکانات برای تردد‌های اربعینی آماده است
آفتاب‌‌نیوز :

مرز خسروی در غربی‌ترین نقطه کشور با داشتن بزرگترین پایانه بین‌المللی زمینی خاورمیانه، قدیمی‌ترین، اصلی‌ترین و در عین حال هموارترین مسیر برای تردد زوار کشورمان به عتبات عالیات در کشور عراق شناخته می‌شود که اگر این روز‌ها سری به این مرز بزنید، رفت و آمد پر شور زائران حسینی از این مرز گواه این مدعا است.

به نظر می‌رسد «دروازه عتبات» روز‌های شلوغ‌تری را نسبت به روز‌های قبل خود خواهد داشت، زیرا بر اساس مشاهدات، زائران حسینی عمدتاً با خبر گرفتن از مرز‌های دیگر و مطلع شدن از وضعیت آن‌ها ترجیح می‌دهند به خسروی روی آورند. همین موضوع باعث شده است که روز به روز بر زائرانی که این مرز بین المللی را برای تردد به کشور عراق انتخاب می‌کنند بیشتر و بیشتر شود.

تردد حدود ۶۰ هزار زائر از پایانه مرزی خسروی طی ۲۴ ساعت

سیدشهرام کهریزی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۵۹ هزار و ۲۰۸ زائر از پایانه مرزی خسروی تردد داشته‌اند که ۵۳ هزار و ۷۷۹ زائر خارج شده و ۵ هزار ۴۲۹ نفر نیز وارد کشور شده‌اند که نسبت به روز گذشته روندی افزایشی داشته است.  از تعداد مسافران ورودی به کشور از طریق پایانه مرز خسروی ۵ هزار ۳۱۹ نفر ایرانی و ۱۱۰ نفر خارجی بودند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه تصریح کرد: ۵۳ هزار و ۵۷۶ نفر از مسافران خروجی در ۲۴ ساعت گذشته ایرانی و ۳۸۰ نفر نیز خارجی بوده‌اند. با تلاش نیرو‌های راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، امکانات لازم در پایانه خسروی برای پذیرایی از زوار فراهم شده است و جاده‌های دسترسی نیز بهسازی شده است.

دعوت برای تردد از پایانه مرزی خسروی

محمد نجفی فرماندار قصرشیرین ضمن دعوت از زائران اربعین برای تردد از پایانه مرزی خسروی، اظهار کرد: در استان کرمانشاه به ویژه شهرستان قصرشیرین و پایانه مرزی خسروی همه امکانات آماده هستند. مرز خسروی به صورت ۲۴ ساعته آماده خدمت رسانی و تردد زوار به کشور عراق است. پارکینگ‌ها و امکانات لازم در خسروی آماده پذیرایی از زائران هستند و اتوبوس‌های حمل و نقل زائران در پارکینگ‌ها برای انتقال زوار به نقطه صفر مرزی در حال فعالیت هستند.

افزایش تردد‌های اربعینی در محور‌های منتهی به مرز‌های ۶ گانه

سردار سیدتیمور حسینی شامگاه پنجشنبه در حاشیه بازدید از پایانه خسروی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تلاش همکاران ما در مرز‌های ششگانه خسروی، مهران، شلمچه، چذابه، باشماق و تمرچین این است که تمهیدات ترافیکی برای سهولت تردد انجام شده و مردم دغدغه‌ای در این زمینه نداشته باشند.

وی همچنین با توصیه به زائران مبنی بر سفر با خودرو‌های شخصی به سمت مرز‌های ۶ گانه، گفت: برای سهولت تردد زائران خودرو‌هایی برای انتقال زائران از پارکینگ‌های خودرو تا پایانه‌های مرزی در نظر گرفته شده است.

رئیس پلیس راهور کشور با اشاره به رشد ۱۶ درصدی تردد‌های زائران در محور‌های منتهی به مرز‌های ۶ گانه، تصریح کرد: توصیه ما به رانندگان همواره بر رعایت قانون و مقررات راهنمایی و رانندگی است.

سردار حسینی با بیان اینکه بیشترین تصادفات در ساعات پایانی شب و اولیه بامداد و صبح‌ها اتفاق می‌افتد، افزود: به زائران توصیه می‌کنیم حتماً پس از بازگشت از سفر استراحت کنند و این موضوع را در نظر بگیرند که خستگی ناشی از چند صد کیلومتر پیاده روی می‌تواند آن‌ها را با حوادث ناگواری مواجه کند.

وی با بیان اینکه برابر بررسی‌های صورت گرفته در این ایام سرعت غیر مجاز و خستگی و خواب آلودگی بیشترین عامل تصادفات در ایام اربعین بوده است، خاطرنشان کرد: ۶۰ درصد از تصادفات حادث شده به این دو دلیل است و در کنار این‌ها عدم رعایت فاصله طولی و عدم رعایت حق تقدم، از دیگر عوامل حادثه ساز در ایام اربعین می‌باشد.

سردار حسینی در پایان و با اشاره به اینکه همه امکانات پلیس راهور برای تسهیل تردد با بکار گیری بیش از ۱۰ هزار نفر از کارکنان پلیس راه و راهور فراجا با امکانات مناسب برای سفر ایمن زائران در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: امیدواریم ما در پلیس راهور فراجا بتوانیم به سهم خود خدمتگزار خوبی برای زائران باشیم.

رضایتمندی زائران از وضعیت امکانات پایانه مرزی خسروی

به گزارش خبرنگار مهر، زائرانی که پایانه مرزی خسروی را برای تردد انتخاب کرده‌اند به هنگام عبور از این پایانه مرزی رضایتمندی خود نسبت به آمادگی زیرساخت‌های ترددی و امکانات رفاهی این مسیر و سرعت عمل تردد از این مرز اعلام کردند.

استقرار ۲ بالگرد هوانیروز در پایانه مرزی خسروی برای امدادرسانی به زائران

سرهنگ خلبان برزو فرجی فرمانده پایگاه یکم رزمی هوانیروز کرمانشاه اظهار کرد: برای اولین بار موکب شهدای هوانیروز ارتش به همت پایگاه یکم رزمی هوانیروز کرمانشاه در مرز بین‌المللی خسروی مستقر شد.همچنین ۲ بالگرد این پایگاه در مرز خسروی جهت خدمات رسانی به زوار اربعین حسینی (ع) مستقر شده است.

فرمانده پایگاه یکم رزمی هوانیروز کرمانشاه ادامه داد: این بالگرد‌ها در مواقع ضروری کار جابه‌جایی تصادفی‌های جاده‌ای، مریض‌های بدحال، مواد غذایی فاسد شدنی و نیز دارو‌های موکب‌ها را بر عهده دارد.

فرجی با اشاره به موکب شهدای هوانیروز ارتش، گفت: خدمت رسانی این موکب از ۲۳ مردادماه آغاز شده و تا دهم شهریورماه و بازگشت آخرین نفر از زوار ادامه خواهد داشت.

به گفته وی، موکب شهدای هوانیروز ارتش علاوه بر اسکان، آماده پذیرایی و ارائه خدمات فرهنگی، بهداشتی و درمانی به زائرین اربعین در مرز خسروی است.

فرجی تصریح کرد: در این موکب سه وعده غذا و نیز آب و چایی به زوار اباعبدالله الحسین علیه السلام ارائه می‌شود. علاوه بر برپایی نماز جماعت، سخنرانی مذهبی در موکب شهدای هوانیروز ارتش انجام می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین