کد خبر: ۹۲۹۶۰۶
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۸

امام جمعه شیراز: برای مقابله با دشمن باید صبر، ایستادگی و مقاومت کرد

نماینده، ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: طی چند روز گذشته شاهد بودیم که فعالان عرصه سلامت با مشکل اقتصادی مواجه بودند که نشان می‌دهد در موضوع اقتصاد سلامت نتوانسته ایم مشکلات را برطرف کنیم.
امام جمعه شیراز: برای مقابله با دشمن باید صبر، ایستادگی و مقاومت کرد
آفتاب‌‌نیوز :

آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شیراز با تاکید بر اینکه با تغییر دولت‌ها نباید روند خدمت‌رسانی به مردم مختل شود، اظهار داشت: موضوع امنیت شغلی مسئله‌ای است که برخی پس از تغییر دولت علاقه‌مند هستند تا از صدر تا ذیل مدیران استان و کشور را تغییر دهند، اما این سوال مطرح است که چرا مدیری که دارای سابقه خوبی در زمینه تولید و اقتصاد است را باید تغییر داد؟ 

وی افزود: یکی از فرصت سوزی‌هایی که پس از تغییر مدیر در جامعه شکل می‌گیرد آن است که طرح‌های که در جامعه در حال انجام است مورد غفلت قرار می‌گیرند. 

آیت‌الله دژکام در خصوص امنیت ملی نیز عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین نعمت‌هایی که در کشور داریم نعمت امنیت است و زمانی که شاهد بودیم امنیت کشور دچار مشکل شد باید تمامی آحاد جامعه برای حفظ امنیت جامعه تلاش کنند، زیرا دشمن هیچ رحمی به ملت ایران نخواهند داشت. 

امام جمعه شیراز در خصوص تامین امنیت از منظر قرآن نیز تصریح کرد: همان گونه که در قرآن آمده است فرار از نزدیک شدن دشمن به منطقه اسلام گناه کبیره است و خداوند در آیه ١۶ سوره انفال عذاب اینگونه افراد را عذاب الهی در انتظار آنان است. 

نماینده، ولی فقیه در استان فارس ادامه داد: امروز ملت ایران در معرض یک آزمون الهی قرار گرفته اند و نباید اقدام یا تحلیلی داشته باشیم که عذاب الهی در انتظار مردم باشد، زیرا سعادت دنیا و آخرت انسان پیروی از دستورات الهی است. 

وی افزود:دشمن نمی‌خواهد جمهوری اسلامی ایران آینده درخشان داشته باشد، زیرا طی ۴٠ سال گذشته تمام تلاش خود را کرده اند تا ایران با مشکل مواجه شود.

تعادل دولت و مجلس برای خدمت‌رسانی بهتر به مردم ضروری است

آیت الله دژکام ادامه داد: بر اساس دستورات قرآن برای مقابله با دشمن در ابتدا باید صبر کرد و پس از آن ایستادگی و مقاومت کرد. 

نماینده، ولی فقیه در استان فارس در خطبه‌های سیاسی نماز جمعه شیراز نیز گفت: ۲ نعمت ویژه‌ای که خداوند به جامعه بشری اهدا کرده سلامت و امنیت است. 

وی افزود: روز بزرگداشت ابن سینا روز پزشک در تمام جهان است و بخاطر اقدامات این پزشک عالی قدر جهان اسلام مسئله سلامت را با نگاه ویژه‌ای دنبال کنیم. 

او ادامه داد: سال‌ها است که مسئله مدیریت در حوزه سلامت با مشکل مواجه است البته موضوع اقتصاد سلامت نیز با مشکل همراه است. 

آیت الله دژکام تاکید کرد: طی چند روز گذشته شاهد بودیم که فعالان عرصه سلامت با مشکل اقتصادی مواجه بودند که نشان دهنده آن است که در موضوع اقتصاد سلامت نتوانسته ایم مشکلات را برطرف کنیم. 

امام جمعه شیراز در خصوص مشکلات عرصه سلامت افزود: در حوزه سلامت موضوع اخلاق پزشکی بسیار مهم و حیاتی بوده این در حالی است که در جهان نیز در موضوع اخلاق پزشکی دارای مشکل بوده و نباید نسبت به این موضوع بی تفاوت بود.

وی در خصوص کابینه دولت نیز عنوان کرد: کابینه معرفی شده توسط دولت چهاردم طی هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد از این رو مطالبه عمومی جامعه تعامل دولت و مجلس برای افزایش خدمت به مردم است. 

آیت الله دژکام افزود: مجلس مکلف است ضمن همراهی با دولت با تاکید بر قانون زمینه معرفی وزرای خوب را فراهم کند. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین