کد خبر: ۹۲۹۶۱۴
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۹

بیانیه مشترک میانجیگران آتش‌بس غزه پس از پایان دور جدید مذاکرات

سه کشور مصر، قطر و آمریکا میانجیگران آتش‌بس غزه و تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی پس از پایان این دور از مذاکرات آتش‌بس در دوحه بیانیه مشترک صادر کردند.
بیانیه مشترک میانجیگران آتش‌بس غزه پس از پایان دور جدید مذاکرات
آفتاب‌‌نیوز :

در این بیانیه مشترک آمده است مقامات ارشد سه کشور میانجی بار دیگر پیش از پایان هفته آینده در قاهره نشست خواهند داشت.

در ادامه این بیانیه آمده است میانجی‌ها در روز‌های آینده به کار بر روی جزئیات اجرای پیشنهاد آتش‌بس در غزه ادامه خواهند داد. تیم‌های فنی در روز‌های آینده به کار بر روی جزئیات اجرای پیشنهاد ارائه شده از سوی واشنگتن ادامه خواهند داد که امکان دستیابی به توافق در مورد غزه را فراهم می‌کند.

به گزارش الجزیره، در این بیانیه مشترک آمده است تیم‌های فنی به کار بر روی جزئیات اجرایی از جمله موارد بشردوستانه، گروگان‌ها و بازداشت شدگان ادامه خواهند داد.

سه کشور میانجی این دور از مذاکرات آتش‌بس را که در دوحه برگزار شد، جدی و سازنده خواندند که در فضای مثبتی برگزار شد و اعلام کردند واشنگتن با حمایت مصر و قطر پیشنهادی ارائه کرد که شکاف‌ها را کاهش می‌دهد و با پیشنهاد آتش‌بس ارائه شده توسط «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در تاریخ ۳۱ ماه مه ۲۰۲۴ و مفاد قطعنامه شورای امنیت به شماره ۲۷۳۵ همسو است.

در بیانیه مشترک پیرامون این پیشنهاد جدید آتش‌بس آمده است پیشنهاد آمریکا براساس نکات توافقی است که هفته گذشته به دست آمد و شکاف‌های باقی مانده را پر می‌کند.

در این بیانیه آمده است مسیر برای دستیابی به توافق آتش‌بس، نجات اسیران، امدادرسانی به نوار غزه و آرام کردن تنش‌های منطقه هموار شده است.

حماس: گزارشات از نتایج مذاکرات شامل تعهد به آنچه در دوم ژوئیه بر سر آن توافق شد، نیست

یک منبع رهبری حماس به الجزیره گفت: آنچه در مورد نتایج مذاکرات دوحه پیرامون آتش‌بس غزه به ما گزارش شده، شامل تعهد به آنچه در دوم ژوئیه بر سر آن توافق شد، نیست.

 هیئت رژیم صهیونیستی به تل‌آویو برمی‌گردد

روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت هیئت مذاکره کننده رژیم صهیونیستی امروز (جمعه) از دوحه به تل‌آویو برمی‌گردد.

شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی به نقل از مقامات ارشد در تیم مذاکرات این رژیم گزارش کرد، اختلافات و شکاف‌های موجود میان حماس و رژیم صهیونیستی کاهش یافته است.

پیش از این سخنگوی وزارت خارجه قطر از پایان این دور از مذاکرات آتش‌بس و تبادل اسرای غزه در دوحه خبر داده و اعلام کرده بود بیانیه‌ای درباره نتایج این مذاکرات صادر خواهد شد.

انعطاف رژیم صهیونیستی درباره پرونده اسرا

منابعی به تلویزیون العربی گفتند رژیم صهیونیستی در این دور از مذاکرات در مورد پرونده اسرا انعطاف نشان داده است. آمریکا هم متعهد شده است رژیم صهیونیستی را در مورد پرونده گذرگاه نتزاریم و بازگشت آوارگان تحت فشار قرار دهد تا توافق آتش‌بس حاصل شود.

مذاکرات آتش‌بس غزه روز پنجشنبه با حضور میانجیگران قطر، مصر و آمریکا و تیم مذاکره کننده رژیم صهیونیستی در دوحه آغاز و امروز جمعه پایان یافت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین