کد خبر: ۹۲۹۶۲۴
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۰

نخستین واکنش اسرائیل به مذاکرات آتش‌بس غزه در دوحه

صهیونیست‌ها به پایان مذاکرات آتش‌بس غزه در دوحه واکنش نشان دادند.
نخستین واکنش اسرائیل به مذاکرات آتش‌بس غزه در دوحه
آفتاب‌‌نیوز :

دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه پس از پایان مذاکرات آتش‌بس غزه در دوحه قطر طی ادعایی اعلام کرد: «اصول اساسی ما برای میانجی‌گران و ایالات متحده شناخته شده است و ما امیدواریم که فشار‌ها منجر به پذیرش اصول پیشنهادی ۲۷ مه توسط حماس شود تا اجرای جزئیات توافق ممکن شود».

دفتر نتانیاهو همچنین از تلاش‌های ایالات متحده و میانجی‌ها برای «متقاعد کردن حماس برای کنار گذاشتن مخالفت خود با آزادی گروگان‌ها» قدردانی کرد.

مذاکرات آتش‌بس غزه روز‌های پنجشنبه و جمعه در قطر برگزار شد و قرار است این مذاکرات هفته آتی در قاهره از سر گرفته شود.

رسانه‌های صهیونیستی گزارش کردند خلاصه مذاکرات آتش‌بس غزه در دوحه این است که میانجی‌گران در چارچوب حفظ آرامش منطقه، می‌خواهند احساس موفقیت و پیشرفت ایجاد کنند.

شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی به نقل از یک منبع صهیونیستی با اشاره به مذاکرات آتش‌بس غزه گزارش کرد، شکاف‌هایی وجود دارد، زیرا در طرح پیشنهادی آمریکا برای آتش‌بس غزه به ۲ محور فیلادلفیا و نتزاریم پرداخته نشده است.

او گفته این شکاف‌ها کم شده است و احتمال می‌رود ظرف هفته جاری پیشرفتی در مذاکرات آتش‌بس غزه حاصل شود.

وبگاه واللا نوشت پیشرفتی که در ۲ روز گذشته در مذاکرات آتش‌بس غزه حاصل شد، بیشتر از همه چیز‌هایی است که در هفته‌های گذشته به دست آمده است.

روزنامه یدیعوت آحارونوت به نقل از یک مسوول امنیتی صهیونیستی نوشت رژیم صهیونیستی پیشنهاد جدید آتش‌بس در غزه را دریافت کرده و این پیشنهاد برای «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی کاملا غیر قابل قبول است.

این مسئول امنیتی رژیم صهیونیستی گفت: «همه علاقه‌مند به گسترش این احساس هستند که اوضاع خوب پیش می‌رود. این مایه تاسف است که شهروندان خود را با توهم فریب دهیم. ما از خوش بینی اغراق‌آمیز در مذاکرات حمایت نمی‌کنیم».

«ایهود باراک» نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی هم گفت: «ما باید پیشنهاد حل و فصل موضوع را بپذیریم، زیرا مخالفت با آن به به منزله حکم اعدام برای اسرای اسرائیلی است».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین