کد خبر: ۹۲۹۶۲۶
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۴

افزایش دمای هوا در برخی استان‌ها

رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور ضمن اشاره به افزایش قابل ملاحظه دمای کشور در فلات مرکزی مانند تهران و اصفهان طی ماه جاری، از کاهش تدریجی دما از هفته آینده خبر داد.
افزایش دمای هوا در برخی استان‌ها
آفتاب‌‌نیوز :

احد وظیفه افزود: دمای هوای کشور طی مرداد ماه به‌طور میانگین ۲.۶ درجه سلسیوس گرم‌تر از وضعیت نرمال بوده است که عدد درشتی محسوب می‌شود.

رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور اضافه کرد: امسال فلات مرکزی ازجمله استان‌های تهران، قم، اصفهان، یزد، کرمان، خراسان جنوبی و سمنان و مرکزی یک دوره گرم قابل ملاحظه را سپری کرده‌اند، به‌ویژه در مردادماه تعداد روز‌هایی که دما در محدوده بالایی رخ داده، قابل توجه بوده است.

وی ادامه داد: در برخی روز‌های اخیر میانگین دمای استان‌هایی تهران، یزد، اصفهان، کرمان و قم بین ۳ تا ۸ درجه سلسیوس بالا از وضعیت نرمال بود. این عدد درشتی است، به‌خصوص اینکه این بی‌هنجاری دمایی در دوره اوج گرما اتفاق افتاده است.

رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور افزود: در نتیجه این وضعیت، احساس گرمای طولانی و قابل ملاحظه‌ای داشته‌ایم و موجب مصرف بیشتر انرژی شده است، به‌گونه‌ای که در تهران مجبور به استفاده از وسایل سرمایشی طی شبانه‌روز هستیم و در نقاط گرم‌تر مثل قم و یزد این مساله حادتر است.

وی ادامه داد: طی این مدت دمای شهر‌های شمالی، جنوب شرق کشور و تا حدودی غرب کشور در حد نرمال بود و حتی در سواحل شمالی به‌ویژه در هفته جاری بی‌هنجاری دمایی منفی به علت موج بارشی رخ داد.

وظیفه در پایان درباره وضعیت دمای هوا طی شهریور ماه گفت: با ورود به شهریور ماه افت نسبی دما ملاحظه می‌شود و امروز و فردا (۲۶ و ۲۷ مرداد) دمای هوای کشور کلانشهر تهران کاهش می‌یابد البته کمینه دما طی هفته جاری نزدیک به ۳۰ درجه سلسیوس بود و حتی از این میزان بیشتر شد. دما طی هفته آینده ۳ تا ۴ درجه سلسیوس کاهش می‌یابد و باعث مصرف کمتر انرژی می‌شود چراکه هر یک درجه افزایش دما در شرایط دمایی بالا افزایش قابل ملاحظه‌ای در مصرف انرژی ایجاد می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین