کد خبر: ۹۲۹۶۵۸
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۳

اینترنت بدون فیلتر ایران در انتظار کریستیانو رونالدو

رونالدو در سفر دوباره‌اش به ایران احتمالا همان گزینه‌های سابق را دارد یا همان‌طورکه عزت‌الله ضرغامی گفته «بله و ایتا» نصب کند یا شبیه به تبعیض آشکار صورت‌گرفته، به او و سایر هم‌تیمی‌هایش در سفر به ایران، سیم‌کارت‌های بدون فیلتر اعطا شود.
اینترنت بدون فیلتر ایران در انتظار کریستیانو رونالدو
آفتاب‌‌نیوز :

کریستیانو رونالدو، فوق‌ستاره پرتغالی النصر عربستان، قرار است دوباره به تهران سفر کند. دست بر قضا، این دفعه نه برای یک بار، بلکه باید دو بار باید به ایران سفر کند تا یک بار مقابل پرسپولیس و بار دیگر مقابل استقلال به میدان برود. این موضوع پس از قرعه‌کشی لیگ نخبگان آسیا محقق شده و باشگاه النصر از خوش‌شانسی یا بدشانسی مسئولان ایرانی، در وضعیتی قرار گرفته که باید با هر دو غول ایرانی در تهران بازی کند.

این بدان معنی است که کریستیانو رونالدو، فوق‌ستاره محبوب پرتغالی‌ها، پس از قریب به یک سالِ پر از حادثه از سفر به تهران، باید دوباره به این شهر سفر کند. این خبر، در هرجای دنیا یک فرصت بی‌نظیر محسوب می‌شود، ولی وقتی صحبت از زیرساخت در ایران می‌شود، نگرانی‌هایی هم به دنبال دارد. بسیاری هنوز از آبروریزی بزرگی که وضعیت ورزشگاه آزادی در روز حضور کریستیانو رونالدو به بار آورد اطلاع دارند. روز ۲۷ شهریور رونالدو به همراه باشگاه النصر به ایران آمد تا برابر پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا بازی کند. وضعیت چمن آزادی به قدری فاجعه‌آمیز بود که عربستانی‌ها باور نمی‌کردند مهم‌ترین ورزشگاه ایران، همین‌قدر اسفناک باشد.

آن ماجرا چنان زنگ خطر را به صدا درآورد که مسئولان وقت برای جلوگیری از تکرار یک آبروریزی دیگر، آستین همت را بالا زده و خبر از این دادند که یک ورزشگاه سوپرلوکس که در شأن ایرانی‌ها باشد، به‌زودی، سریع و انقلابی، ساخته خواهد شد. حالا یک سال پس از آن ماجرا، هنوز کلنگ ورزشگاه مورد ادعای مسئولان زده نشده هیچ، در‌های ورزشگاه آزادی هم بسته و عنوان شده که این ورزشگاه حتی شاید نتواند در لیگ نخبگان هم آماده باشد! شاید حضور دوباره رونالدو در تهران و تعطیلی این روز‌های ورزشگاه آزادی، دوباره زنگ هشدار را به صدا دربیاورد تا دلواپسان، در حد شعار هم که شده، چند وعده محقق‌نشده دیگر دهند.

اتفاق عجیب‌تر اینکه ممکن است رونالدو و سایر اعضای باشگاه النصر عربستان که چندین سال است در ورزشگاه‌های لوکس به میدان می‌روند، بار دیگر از شرایط ورزشگاه‌های ایران شوکه شوند و برایشان سؤال شود که مسئولان ایرانی چه می‌کنند که پس از ۳۶۵ روز، هنوز حداقلِ امکانات را ندارند. البته موضوع زیرساخت ورزشگاه، تنها پارامتر تغییرناپذیر یک سال پیش تاکنون نیست. ۲۷ شهریور سال پیش، زمانی که رونالدو قرار بود به ایران بیاید، شبکه‌های اجتماعی در ایران فیلتر بود. برخلاف وعده‌های مکررِ داده‌شده از سوی مسئولان ایرانی، پس از یک سال، رفع فیلتری صورت نگرفته و هنوز فیلترینگ فقط شعار انتخاباتی جذاب مسئولان است.

پس رونالدو در سفر دوباره‌اش به ایران احتمالا همان گزینه‌های سابق را دارد یا همان‌طورکه عزت‌الله ضرغامی گفته «بله و ایتا» نصب کند یا شبیه به تبعیض آشکار صورت‌گرفته، به او و سایر هم‌تیمی‌هایش در سفر به ایران، سیم‌کارت‌های بدون فیلتر اعطا شود. البته بعد از یک سال هم بعید است تپه‌های اطراف هتل اسپیناس هم درست شده باشد تا اگر تصاویر مشتاقان کریس رونالدو در، نوردیدن آن منتشر شود، شبیه به بیابان‌های دورافتاده نباشد. یا اینکه گریز از حلقه امنیتی محافظان او این بار کار سخت‌تری شود و حتی اینکه مدیران ورزشی هم برای گرفتن عکس یادگاری با او سرودست نشکنند و اقوام درجه یک و دو را برای ملاقات با رونالدو در سمت‌های مختلف به فرودگاه نبرند.

به هرحال هرچه هست، رونالدو پس از یک سال قرار است دوباره به ایران سفر کند؛ شاید این‌بار او بیش از ایرانی‌ها از این حجم تغییرناپذیری و تکرار مکررات شگفت‌زده شود.

منبع: شرق
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین