کد خبر: ۹۲۹۶۶۸
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۴

هواشناسی ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ / کاهش دما و باران در برخی استان‌ها

سازمان هواشناسی اعلام کرد: امروز در برخی مناطق واقع در شمال غرب، سواحل دریای خزر، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، دامنه‌های جنوبی البرز گبار باران، رعدوبرق و کاهش نسبی هوا پیش‌بینی می‌شود.
هواشناسی ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ / کاهش دما و باران در برخی استان‌ها
آفتاب‌‌نیوز :

با گذر متناوب امواج کم دامنه از نوار شمالی کشور طی امروز (شنبه) در برخی مناطق واقع در شمال غرب، سواحل دریای خزر، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، دامنه‌های جنوبی البرز شامل استان‌های قزوین البرز، تهران و سمنان، ابرناکی، در بعضی ساعات رگبار باران و رعدوبرق همراه با وزش باد شمالی و کاهش نسبی دما پیش بینی می‌شود.

همچنین امروز در ساعات بعد از ظهر در شمال هرمزگان، جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان، افزایش ابر، گاهی رگبار و رعد و برق رخ می‌دهد و وزش باد شدید در نوار شرقی کشور ادامه خواهد داشت.

فردا (یکشنبه) در شمال غرب، غرب، سواحل شمالی و دامنه‌های جنوبی البرز این وضعیت ادامه خواهد داشت و در جنوب شرق کشور علاوه بر مناطق ذکر شده در غرب هرمزگان و جنوب شرق فارس نیز رگبار و رعد و برق رخ می‌دهد.

دوشنبه در غرب گیلان، مازندران، شرق تهران و شمال سمنان، همچنین در شمال و غرب هرمزگان، جنوب غرب کرمان، جنوب و غرب فارس ابرناکی و رگبار پراکنده و خفیف رخ می‌دهد. سه شنبه و چهارشنبه مقدار بارش در همین مناطق افزایش می‌یابد.

تا روز دوشنبه در برخی نقاط شمال شرق، شرق، جنوب شرق، شمال غرب، غرب، نواحی مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، در برخی ساعات وزش باد شدید، گردوخاک و کاهش کیفیت هوا رخ خواهد داد.

دریای خزر و دریای عمان تا دوشنبه مواج است.

آسمان امروز تهران صاف تا قسمتی ابری است که در برخی ساعت‌ها با افزایش باد و احتمال رگبار باران همراه خواهد بود. بیشینه دمای امروز پایتخت ۳۵ و کمینه دمای آن ۲۴ درجه سانتی‌گراد خواهد بود.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی نیز از رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید در نقاط مختلف کشور خبر داد.

صادق ضیاییان در گفتگو با ایسنا افزود: با گذر متناوب امواج کم‌دامنه از نوار شمالی کشور طی روز شنبه (۲۷ مرداد) در برخی مناطق واقع در شمال غرب، سواحل دریای خزر، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، دامنه‌های جنوبی البرز شامل استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان ابرناکی، در بعضی ساعات رگبار باران و رعد و برق همراه با وزش باد شمالی و کاهش نسبی دما پیش‌بینی میشود 

وی ادامه داد: در ضمن ساعات بعد از ظهر در شمال هرمزگان، جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان افزایش ابر، گاهی رگبارو رعد و برق رخ می‌دهد و وزش باد شدید در نوار شرقی کشور ادامه خواهد داشت. 

ضیاییان اضافه کرد؛ یکشنبه (۲۸ مرداد) در شمال غرب، غرب، سواحل شمالی و دامنه‌های جنوبی البرز این وضعیت ادامه خواهد داشت و در جنوب شرق کشور علاوه بر مناطق ذکر شده در غرب هرمزگان و جنوب شرق فارس رگبارو رعد و برق رخ می‌دهد.

وی افزود: دوشنبه (۲۹ مرداد) در غرب گیلان، مازندران، شرق تهران و شمال سمنان همچنین در شمال و غرب هرمزگان، جنوب غرب کرمان، جنوب و غرب فارس ابرناکی و رگبار پراکنده و خفیف رخ می‌دهد. 

ضیاییان اضافه کرد: سه شنبه و چهارشنبه (۳۰ و ۳۱ مرداد) مقدار بارش در همین مناطق افزایش می‌یابد.  تا روز دوشنبه در برخی نقاط شمال شرق، شرق، جنوب شرق، شمال غرب، غرب، نواحی مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در برخی ساعات وزش باد شدید، گردوخاک و کاهش کیفیت هوا رخ خواهد داد. دریای خزر و دریای عمان تا دوشنبه مواج خواهد شد.

رییس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲۸مرداد) قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر و رگبار باران با حداقل و حداکثر دمای ۲۳ و ۳۵ درجه سانتیگراد و پس فردا (۲۹ مرداد) صاف تا کمی ابری، از بعد از ظهر افزایش باد با کمترین و بیشترین دمای ۲۴ و ۳۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه دمای ۱۰ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه دمای ۵۰ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین