کد خبر: ۹۲۹۶۸۲
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۰

جواد نکونام مامور مهار رونالدو را انتخاب کرد

قرعه کشی اولین دوره رقابت‌های لیگ نخبگان آسیا انجام شد تا استقلال و پرسپولیس حریفان خود را بشناسند.
جواد نکونام مامور مهار رونالدو را انتخاب کرد
آفتاب‌‌نیوز :

آیین قرعه کشی نخستین دوره رقابت‌های لیگ نخبگان آسیا برگزار شد تا استقلال و پرسپولیس بدانند از ۲۶ شهریور مقابل چه تیم‌هایی صف‌آرایی خواهند کرد.

با توجه به فرمت برگزاری این مسابقات، دیگر خبری از رویارویی‌های رفت و برگشت نخواهد بود و استقلال که پس از سه سال توانسته دوباره به عرصه رقابت‌های آسیایی بازگردد، همانند پرسپولیس ۴ مسابقه در داخل ایران خواهد داشت و ۴ مرتبه نیز خارج از کشور مهمان می‌شود. آبی پوشان ایرانی آخرین بار شهریور ۱۴۰۰ در لیگ قهرمانان آسیا مقابل الهلال عربستان به میدان رفتند و ماه آینده پس از ۳ سال غیبت دوباره در رقابت‌های بین‌المللی حضور پیدا خواهند کرد. آبی‌ها با پاختاکور ازبکستان، الشرطه عراق، النصر عربستان و الغرافه قطر در تهران مصاف خواهند داد و در خارج از خانه نیز باید به مصاف السد و الریان قطر و البته الهلال و الاهلی عربستان بروند.

قدیمی‌ترین حریف

در میان رقبای استقلال، حریف عراقی قدیمی‌ترین رقیب برای جواد نکونام و شاگردانش تلقی می‌شود. این تیم اولین بار سال ۱۹۷۱ در نیمه نهایی رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا به مصاف تاج (استقلال) رفت و با پیروزی برابر نماینده ایران مانع از رسیدن آبی‌پوشان به فینال شد.

پیروزی مقابل همه حریفان

نگاهی به آمار دیدار‌های استقلال مقابل این ۸ تیم نشان می‌دهد که آبی‌ها برابر همه آن‌ها سابقه پیروزی در رقابت‌های مختلف آسیایی را یدک می‌کشند. البته نکته اینجاست که غیر از الغرافه قطر، بقیه حریفان استقلال نیز هرکدام حداقل یک بار موفق به پیروزی مقابل این تیم شده‌اند.

برد‌های تاریخی

استقلال مقابل السد قطر و الاهلی عربستان دو پیروزی تاریخی کسب کرده که در هر دو مسابقه هدایت این تیم بر عهده فرهاد مجیدی بوده است. استقلالی‌ها زمستان سال ۱۳۹۸ با ۵ گل السد را شکست دادند و بهار سال ۱۴۰۰ نیز با نتیجه ۵ بر ۲ از سد الاهلی عربستان گذشتند.

سفر به عربستان و قطر

با توجه به قرعه کشی صورت گرفته، استقلال برای انجام دیدار‌های خارج از خانه خود فقط به عربستان و قطر سفر خواهد کرد. ریاض، جده و دوحه شهر‌هایی هستند که جواد نکونام و بازیکنان استقلال به آنجا مسافرت خواهند کرد تا به مصاف رقبای عربستانی و قطری خود بروند.

مامور مهار رونالدو

قطعاً از همین حالا نگاه همه استقلالی‌ها معطوف به جدال این تیم مقابل النصر عربستان شده است. تقابل با تیمی که کریستیانو رونالدو را در اختیار دارد و حتماً حضور مجددش در تهران بازتاب رسانه‌ای بسیار وسیعی خواهد داشت. جواد نکونام باید فکری به حال مهار رونالدو بکند و اگر سیستم یارگیری من تو من را مد نظر قرار بدهد، ماموریت کنترل فوق ستاره پرتغالی به احتمال زیاد بر عهده آرمین سهرابیان، رافائل داسیلوا یا شاید هم روزبه چشمی قرار خواهد گرفت.

این نکته را نیز فراموش نکنیم که اگر نیمار ستاره برزیلی الهلال تا زمان رویارویی با استقلال در شرایط بازی قرار بگیرد، قطعاً او نیز یک سورپرایز ویژه برای نماینده کشورمان تلقی خواهد شد.

کابوس عربستانی‌ها

اگر از النصر فاکتور بگیریم، الهلال و الاهلی عربستان بابت رویارویی با استقلال در زمین خودشان کابوس بزرگی را پیش رو خواهند داشت. این دو تیم در مجموع ۱۰ بار به استقلال باخته‌اند و هر دو تیم هم سابقه ناکام شدن مقابل نماینده ما در داخل خاک عربستان را دارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین