کد خبر: ۹۲۹۶۸۵
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۶

انتقاد حاجی دلیگانی، سلیمی و کوچک زاده از نطق پزشکیان

نماینده شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: آقای پزشکیان نطق امروز شما مانند مناظرات بود. انتظار داشتم شما به صراحت دیدگاه‌های خود را درباره موضوعاتی مانند ارز بیان کنید.
انتقاد حاجی دلیگانی، سلیمی و کوچک زاده از نطق پزشکیان
آفتاب‌‌نیوز :

حسینعلی حاجی دلیگانی در نشست علنی امروز (شنبه، ۲۷ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با کلیات برنامه و خط‌مشی کابینه دولت چهاردهم گفت: شما از نقد منصفانه استقبال می‌کنید بنابراین باید بگویم آنچه که در سخنان خود گفته‌اید حرف‌هایی بود که در مناظرات بیان کردید، اما ملت انتظار دارد در این جلسه به صراحت اعلام کنید که دیدگاه‌های شما درباره این مسائلی که بیان کردید، چیست.

نماینده شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شما صحبت از اجرا کردن برنامه هفتم توسعه کردید در حالی که این برنامه را دولت گذشته نوشته است بنابراین اگر می‌خواهید نظرات خود را اجرایی کنید باید لایحه‌ای را به مجلس ارائه کنید تا بتوانید اصلاحات لازم بر روی برنامه را صورت دهید، بالاخره کارشناسان در اختیار قوه مجریه است، قانون برنامه وحی منزل نیست ممکن است اشکالاتی داشته باشد بنابراین با دادن لایحه اشکالات را رفع کنید.

وی بیان کرد: شما در خصوص مسئله جمعیت و زنان و خانواده مطالبی بیان داشتید، اما نگفتید که سیاست‌ها شما در این خصوص چیست، همچنین درخصوص نرخ تورم که باید تک رقمی شود نیز اعلام نداشتید که چه اقداماتی انجام خواهید داد. همچنین درخصوص بحث مسکن نیز مشخص نکردید که چه راهکار‌هایی را ارائه خواهید داد تا مشکل مسکن در کشور حل شود در حالی که بسیاری از مردم از مشکل مسکن رنج می‌برند، باید راهکار‌های خود را در این خصوص شفاف به مردم ارائه دهید.

حاجی دلیگانی افزود: درخصوص نرخ بانکی نیز معتقد هستیم که این نوع نرخ ربا بوده و جنگ با خدا است، اما نظری درخصوص اصلاح این موضوع بیان نکرده‌اید، از طرفی نیز درخصوص سهام عدالت، همچنین یارانه پنهان نیز اعلام نداشته‌اید چه اقداماتی را درخصوص اصلاح این شرایط انجام خواهید داد بنابراین باید در سخنان خود به بیان این راهکار‌ها می‌پرداختید.

این نماینده مجلس دوازدهم ادامه داد: درخصوص بازنشستگان کشوری، تأمین اجتماعی و نظام هماهنگ پرداخت چه راهکار‌هایی را ارائه خواهید داد، ارقامی که وجود دارد دور از عدالت است، باید راهکار‌های خود را در این خصوص ارائه می‌کردید. از طرفی نیز در بحث متناسب‌سازی نیز لازم است راهکار‌های خود را نیز ارائه دهید.در خصوص جوانان تحصیلکرده نیز چه اقداماتی را انجام خواهید داد تا جوانان کشور شغلی مناسب داشته باشند، بالاخره وظیفه ما است که شغلی مناسب برای جوانان در نظر بگیریم.درخصوص بهره‌وری نیز با توجه به اینکه نرخ بهره‌وری در کشور پایین است چرا راهکاری را ارائه نداده‌اید و بیشتر سخنان شما درخصوص راهکار‌ها نبود و ما نمایندگان شناختی از راهکار‌های شما نداریم. همچنین در خصوص عدالت مالیاتی نیز اعلام نداشته‌اید چه اقداماتی انجام خواهید داد.

به گزارش خانه ملت، نماینده شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همچنین در خصوص بحث اتباع چه اقداماتی انجام خواهید داد، چرا که این وضعیت برای مردم ما نیز رنج‌آور است، این این شرایط مورد توجه جدی دولت قرار گیرد، ما مهمان‌نواز هستیم، اما جمعیتی که از اتباع در کشور وجود دارد بیش از آن چیزی است که بتوانیم خدمات ارائه دهیم. درخصوص سند بنیادین آموزش و پرورش چه تصمیماتی خواهید گرفت تا نسلی در تراز انقلاب اسلامی خروجی‌اش باشد، همچنین در خصوص بحث قاچاق چه اقداماتی انجام خواهید داد، بنابراین آنچه در سخنان شما مطرح شد بیانی از راهکار‌ها نبود لذا درخواست داریم راهکاری جامع در خصوص مطالبی که بیان شد، ارائه دهید.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از رئیس جمهور خواست تا در اظهارات بعدی خود در صحن علنی و شیوه‌های انتخاب وزرای پیشنهادی را بر اساس سیاست‌های کلی و تطبیق سیاست‌های راهبردی برنامه هفتم توسعه اعلام کند تا نمایندگان برای تصمیم گیری بتوانند این موضوع را شاخص قرار دهند.

علی بابایی کارنامی در نشست علنی امروز (شنبه، ۲۷ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری با اشاره به بند ۱۱ ماده ۲۲ آئین نامه در مورد حفظ شأن و اقتدار مجلس و دفاع از جایگاه قانونی نمایندگان در مسیر صلاحیت وزرای پیشنهادی، گفت: رئیس جمهور باید برنامه‌های مرتبط و شیوه‌های انتخاب وزرای پیشنهادی را بر اساس سیاست‌های کلی و تطبیق سیاست‌های راهبردی برنامه هفتم توسعه را در صحن اعلام کند تا نمایندگان برای تصمیم گیری بتوانند این موضوع را شاخص قرار دهند و هدف هم همین موضوع بود.

وی ادامه داد: اگر قرار است رئیس جمهور به صورت کلی بگوید که فهم مشترک باید بین مجلس و دولت باشد این موضوع وجود دارد و به این فهم مشترک رسیدیم و امیدواریم رئیس جمهور در اظهارات نهایی خود بگوید و دیدگاه هایشان و چرایی و برنامه‌ها را اعلام کنند، زیرا بر اساس همین اظهارات مردم در آینده می‌گویند که آیا مجلس یا دولت مقصر بود و مردم ما را قضاوت خواهند کرد.

بابایی کارنامی یادآور شد: اصل بر تفاهم و همکاری است و رئیس جمهور نیز بار‌ها این موضوع را مورد تاکید قرار داده است.

درخواست کوچک‌زاده برای اعتراض به کابینه پیشنهادی رئیس‌جمهور در صحن علنی

در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت، هنگامی که رئیس مجلس از رئیس‌جمهور خواست برای سخنرانی به جایگاه بیاید برخی از نمایندگان از جمله مهدی کوچک‌زاده که پیش از این هم به ترکیب معاونان رئیس‌جمهور اعتراض کرده بود، از صندلی خود بلند شد و خطاب به رئیس‌ مجلس خواستار تذکر شد و گفت که به نحوه معرفی افراد، برنامه‌های پیشنهادی وزرا و کلیت کابینه پیشنهادی دولت اعتراض دارد.

به گزارش ایلنا، قالیباف در پاسخ به درخواست کوچک‌زاده گفت: اجازه دهید آقای پزشکیان سخنان خودشان را مطرح کنند و در فرصت بعدی در خدمت شما خواهیم بود.

سلیمی نیز به انتقاد از عدم ارائه برنامه دولت از سوی پزشکیان در صحن علنی مجلس پرداخت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین