کد خبر: ۹۲۹۶۹۴
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۹

قالیباف: بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی تا روز چهارشنبه ادامه دارد

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جناب آقای دکتر پزشکیان فرزند مجلس هستند و امروز به خانه خودشان تشریف آوردند، تاکید کرد که بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی به مدت ۳۶ ساعت در صحن انجام شده و تا روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت.
قالیباف: بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی تا روز چهارشنبه ادامه دارد
آفتاب‌‌نیوز :

محمدباقر قالیباف در نشست علنی امروز (شنبه ۲۷ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور گفت: ابتدا عرض خیرمقدم دارم به محضر ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران برادر عزیزم جناب آقای دکتر پزشکیان که ایشان فرزند مجلس هستند و امروز هم به مجلس که خانه خودشان است تشریف آوردند، همچنین عرض خیرمقدم دارم به جناب آقای دکتر عارف معاون اول ریاست جمهوری و معاونین، مشاورین و وزرای پیشنهادی.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یک نکته‌ای را اینجا خدمت عزیزان عرض می‌کنم البته بیشتر جهت اطلاع مردم عزیز، در هفته‌ای که گذشت جلسات بسیار مفصل، دقیق و منظم بین وزرا و همه کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی برقرار شد یعنی حداقل از ۸ صبح تا ۸ شب و بعضا تا پاسی از شب کمیسیون‌ها ادامه داشت و فکر می‌کنم شناخت خیلی خوبی از بعد کارشناسی بین نمایندگان محترم و وزرای پیشنهادی بود.

وی افزود: از امروز در صحن مجلس شورای اسلامی بر اساس ماده ۲۰۴ بحث مربوط به بررسی کابینه در صحن مجلس شورای اسلامی شروع می‌شود که بر اساس زمانبندی که داریم تا روز چهارشنبه این بررسی ادامه خواهد داشت.

رئیس قوه مقننه کشورمان یادآور شد: امیدوارم ان شاءالله با یک همدلی و بررسی‌های دقیق و جنبه‌های کارشناسی بتوانیم در پایان وقت قانونی که بیش از ۳۶ ساعت دقیقا وقت مفیدی است که در صحن باید مورد بحث قرار گیرد و تا چهارشنبه ادامه پیدا خواهد کرد و در نهایت روز چهارشنبه به رأی گیری نهایی برای وزرای محترم برسیم.

وی افزود: من خواهشم از همه همکاران محترم این است که نظم و انضباط را در طول بررسی رعایت شده و بتوانیم به درستی هم از وقت خوب استفاده کنیم و هم بتوانیم جلسه را با کار کارشناسی و دقت بیشتری و توجه همه دوستان به مباحثی که مطرح می‌شود پیش ببریم.

قالیباف گفت: ما امروز بحث را با فرمایشات ریاست محترم جمهور آغاز می‌کنیم ایشان دو ساعت و نیم در دو نوبت فرصت دارند و بعد از آن هم ۱۰ نفر از نمایندگان، ۵ نفر موافق و ۵ نفر مخالف به قید قرعه که از صبح باز شده است و دوستان موافق و مخالف ثبت نام کرده اند قرعه کشی در حین صحبت ریاست محترم جمهور بین ثبت نام کنندگان انجام خواهد شد، هر نماینده به مدت ۱۵ دقیقه فرصت دارد یعنی در مجموع ۱۵۰ دقیقه هم نمایندگان محترم فرصت دارند.

وی افزود: البته نمایندگان محترم می‌توانند بخشی از وقت ۱۵ دقیقه‌ای خود یا همه صحبت‌های خود را در اختیار دیگر نماینده قرار دهند.

دکتر قالیباف تاکید کرد: البته ریاست محترم جمهور هم این وقت ۲ ساعت و نیم را می‌توانند بخشی از آن را در اختیار هرکسی که تشخیص دادند، قرار دهند، ولی انتقال این وقت ۲ و نیم ساعت در انتهای روز چهارشنبه آئین نامه اجازه نمی‌دهد و اگر دولت از این وقت به هر دلیلی استفاده نکنند قابل حفظ برای فرصت‌های بعدی نیست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین