کد خبر: ۹۲۹۷۵۷
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۹

توصیه‌هایی برای زنان در پیاده‌روی اربعین

دانشیار دانشگاه تربیت مدرس و عضو وابسته مرکز خدمات تخصصی تولید محتوای سلامت به ارائه راهکارهایی برای پیشگیری از عفونت در زنان در پیاده‌روی اربعین پرداخت.
توصیه‌هایی برای زنان در پیاده‌روی اربعین
آفتاب‌‌نیوز :

شاداب شاه علی در این رابطه گفت: زنان بیشتر از مردان مستعد ابتلا به عفونت های ادراری و قارچی هستند، بنابراین بهداشت زنان باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد. یکی از دلایل ابتلا به عفونت های قارچی در زنان محیط مرطوب و گرم واژن (اندام تناسلی زنان) است، بنابراین یکی از راههای پیشگیری از عفونت­ های واژن، خشک و تمیز نگهداشتن واژن و پرینه (ناحیه بین اندام تناسلی و مقعد) است. نکته مهم دیگری که مورد وجود دارد این است که اگر پس از اجابت مزاج ناحیه پرینه و واژن به خوبی تمیز نشود ممکن است زنان به بیماری "واژینوز باکتریایی" )نوعی بیماری واژن که در اثر رشد نامتعادل بعضی از باکتری‌های واژن ایجاد می شود، مبتلا شوند. از آنجا که در زمان پیاده روی اربعین به علت شرایط خاص این مسیر به راحتی امکان استحمام وجود ندارد و تعداد دفعات استحمام کاهش می باید، احتمال ابتلا به این بیماری نیز افزایش می یابد، در نتیجه رعایت بهداشت بیش از هر زمان دیگری باید مورد توجه قرار بگیرد. در این راستا پیشنهادهایی برای حفظ سلامت زنان ارائه می دهیم تا با رعایت آنها احتمال ابتلا به عفونت های زنانه را کاهش دهیم.

وی افزود: لباس زیر تمیز بپوشید، پیشنهاد می شود چند لباس زیر همراه داشته باشید و بطور مکرر تعویض کنید. لباس های زیر نخی (ترجیحا سفید) اگرچه گرانتر از پارچه های با الیاف مصنوعی مانند نایلون و پلی استر هستند اما گزینه های بهتری هستند، زیرا سریع خشک می شوند، قابلیت عبور هوا دارند (جلوگیری از تجمع باکتری ها) و راحت و ضد میکروب هستند. لباس های زیر که سریع خشک می شوند نه تنها برای عرق کردن، بلکه برای شستن نیز ایده آل تر هستند. از طرفی اگر شما الیاف مصنوعی را انتخاب کنید، لازم است به دنبال درمان های ضد میکروبی، رطوبت گیر و خشک شدن سریع باشید که انجام این اقدامات بطور کلی هزینه های شما را افزایش می دهد، بنابراین پیشنهاد می شود گزینه های نخی انتخاب شما باشد. نکته دیگر که در مورد انتخاب لباس های زیر با توجه به مسیر طولانی که پیاده روی لازم است مورد توجه قرار گیرد توجه به درزهای لباس زیر است. درزهای مسطح لباس زیر، تحریک پوستی را محدود می کنند. در نتیجه از پوشیدن لباس های زیر با درزهای برجسته خودداری کنید. علاوه بر این، شلوار گشاد و خنک بپوشید که هم راحت است و هم محافظ شما در مقابل گرما و تعریق است، و از ساییدگی پاهای شما جلوگیری می کند.

دانشیار دانشگاه تربیت مدرس ادامه داد: وسایل ضروری دستشویی رفتن - مانند پد بهداشی، دستمال مرطوب، ضدعفونی کننده دست، صابون و دستمال توالت – را در یک کیف کوچک که به راحتی در دسترس است، قرار دهید، و آن را همراه خود داشته باشید. قبل از دستشویی رفتن دست های خود را بشویید. خود را از جلو به عقب بشویید. برای خشک و تمیز نگه داشتن خود از دستمال بدون بو و ضد حساسیت استفاده کنید. پس از استفاده از دستشویی، دست‌های خود را تمیز بشویید. اگر مستعد ابتلا به عفونت های قارچی و یا باکتریایی هستید، قبل از سفر با پزشک خود در مورد نسخه های پیشگیرانه صحبت کنید.

شاه علی ادامه داد: اگر در حال برنامه ریزی برای پیاده روی اربعین هستید و تاریخ قاعدگی شما در بازه زمانی سفرتان است پیشنهاد می شود یک یا دو ماه قبل از سفر با مشورت متخصص سلامت باروری و یا متخصص زنان در مورد شیوه های به تاخیر انداختن قاعدگی مشورت کنید و قاعدگی تان را به عقب بندازید. برای این کار یک یا دو ماه قبل از سفر لازم است به بدن خود اجازه دهید تا با هر روشی که پزشک شما پیشنهاد می کند، سازگار شوید.

عضو وابسته مرکز خدمات تخصصی تولید محتوای سلامت تصریح کرد: حتی اگر تاریخ قاعگی شما در بازه زمانی پیاده روی اربعین نیست، پیشنهاد می شود یک بسته پد بهداشتی یا فنجان قاعدگی و شورت قاعدگی همراه خود داشته باشید، زیرا عواملی مانند افزایش تحرک و ورزش، تغییر رژیم غذایی یا سطوح مختلف استرس می توانند بر چرخه قاعدگی شما تأثیر بگذارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین