کد خبر: ۹۲۹۷۹۱
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۸

نشست بررسی کلیات برنامه‌های کابینه چگونه گذشت؟

جلسه رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت از حوالی ساعت ۸ صبح امروز برگزار شد و نمایندگان موافق و مخالف کلیات کابینه دیدگاه‌ها و نظرات خود را مطرح کردند.
نشست بررسی کلیات برنامه‌های کابینه چگونه گذشت؟
آفتاب‌‌نیوز :

جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت از حدود ساعت ۸ صبح شنبه ۲۷ مرداد آغاز شد.

حضور رئیس‌جمهور در صحن مجلس

مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور و عارف معاون رئیس جمهور از همان دقایق ابتدایی آغاز جلسه در صحن مجلس شورای اسلامی حضور یافت.

قالیباف: رای‌گیری برای وزرای پیشنهادی در روز چهارشنبه انجام می‌شود

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای جلسه گفت: در ابتدا خیر مقدم می‌گویم خدمت ریاست محترم جمهور برادر عزیزم جناب آقای دکتر پزشکیان، ایشان فرزند مجلس هستند. امروز به مجلس یعنی خانه خودشان تشریف آوردند. همچنین به آقای دکتر عارف معاون اول رئیس جمهور و معاونین و وزرای پیشنهادی خوش آمد می‌گویم. 

وی ادامه داد: در هفته‌ای که گذشت جلسات بسیار مفصل دقیق و منظم بین وزرا و همه کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی برقرار شد یعنی حداقل از ۸ صبح تا ۸ شب و بعضاً تا پاسی از شب کمیسیون‌ها ادامه داشت و شناخت خیلی خوبی از بعد کارشناسی بین نمایندگان و وزرای پیشنهادی بود.

قالیباف گفت: از امروز در صحن مجلس شورای اسلامی بر اساس ماده ۲۰۴ آیین نامه داخلی مجلس به هر حال بحث مربوط به بررسی کابینه در صحن مجلس شورای اسلامی شروع می‌شود بر اساس زمانبندی که داریم تا روز چهارشنبه این بررسی ادامه خواهد داشت و رای‌گیری برای وزرای پیشنهادی در روز چهارشنبه انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: امیدوارم با یک همدلی و بررسی‌های دقیق و با در نظر گرفتن جنبه‌های کارشناسی بتوانیم در پایان وقت ۳۶ ساعت در صحن بررسی وزرای پیشنهادی را انجام دهیم. وی گفت: خواهشم از همه همکاران خودم این است که نظم و انضباط را در طول بررسی‌ها رعایت کنندبتوانیم به درستی از وقت استفاده کنیم جلسه را بتوانیم با کار کارشناسی به پایان برسانیم.

قالیباف: رأی‌گیری برای وزرای پیشنهادی در روز چهارشنبه انجام می‌شود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس زمان‌بندی تا روز چهارشنبه بررسی وزرای پیشنهادی ادامه خواهد داشت و رأی‌گیری برای وزرای پیشنهادی در روز چهارشنبه انجام می‌شود.

پزشکیان: دولت وفاق ملی دولت همۀ مردم ایران است

 مسعود پزشکیان رئیس جمهور تاکید کرد: ایران باید به کشوری توسعه‌یافته با جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در سطح منطقه با هویت اسلامی و انقلابی تبدیل شود.

 وی اظهار داشت: این هدف نمی‌تواند تحقق یابد مگر اینکه با تمام وجود به این چشم‌انداز باور داشته باشیم.

رئیس جمهور یادآور شد: دولت وفاق ملی دولت همۀ مردم ایران است و التزام به رعایت قانون اساسی و حقوق همه مردم ایران و تحقق برنامه هفتم توسعه دارد.

پزشکیان ادامه داد: مردم امروز از ما شاکی هستند. مقصر ماییم؛ مقصر آمریکا و بیگانگان نیستند.

وی با بیان اینکه اکنون فرصت اصلاح رویه‌های ناکارآمد در حکمرانی و خلق امید است؛ افزود: به دنبال سوگندی که یاد کردم، فرصتی است تا به شرایط خطیر و دشوار موجود نسبت به زندگی مردم آگاه شویم؛ فرصتی است برای شنیدن همه آحاد ملت و خواست آن‌ها برای تحول و تغییر.

رئیس جمهور تصریح کرد: فرصت اصلاح و تغییر رویه‌های ناکارآمد در حکمرانی، فرصت خلق امید و وفاق بری عبور از تنگنا‌ها و بحران‌های پیچیده پیش رو.

وی گفت: فرصت اصلاح برخورد‌های ناپسند قدرتمندان جهان با مردم دلاور ایران؛ فرصت برآمده از انتخابات میدان جدید همراهی و همکاری ملی در درون حکومت بین حکومت و جامنعه و درون جامعه است.

پزشکیان: نزدیک ۱۰ هزار ساعت روی وزرای پیشنهادی کار کرده‌ایم

رئیس‌جمهور با بیان اینکه دولت وفاق ملی دولت همۀ مردم ایران است، گفت: نزدیک ۱۰ هزار ساعت روی وزرای پیشنهادی کار کرده‌ایم و ۱۰ هزار پرونده شخصیت‌ها را بررسی کرده‌ایم.

حاجی‌دلیگانی: کابینه برنامه کاربردی برای جمعیت ارائه نداده است

حسین علی حاجی‌دلیگانی نماینده اصفهان در مخالفت با ترکیب و برنامه دولت چهاردهم، گفت: جناب پزشکان صادق، با اراده، صریح و شفاف و برای کمک به حل مشکلات کشور آمدید.

وی افزود: نطق شما مشابه مناظرات بود در حالی که من نماینده انتظار دیگری از شما در این جلسه داشتم. انتظار بنده این است که به صراحت بفرمائید دیدگاه‌های شما چیست. آیا چند نرخی بودن ارز را قبول دارید یا خیر و چه برنامه‌ای برای ارز دارید؟ 

نماینده اصفهان عنوان کرد: قانون برنامه وحی منزل نیست. لایحه برنامه هفتم را شما ننوشتید، دولت دیگری نوشته است. همه قانون برنامه مورد نگاه مجلس نیست، زیرا بسیار دگرگون شده است. همه ما ذیل سیاست‌ها هستیم، اما در خصوص قانون برنامه حرف شما که می‌گویید طبق برنامه هفتم عمل خواهید کرد دقیق نیست. شما باید نظر کارشناسی را جمع کنید و در قالب لایحه بیاورید.

حاجی‌دلیگانی گفت: برنامه شما برای برقراری عدالت چیست؟ در مورد موضوع جمعیت که امروز یکی از اساسی‌ترین مسائل کشور است مطالب قابل‌قبولی در برنامه بیان نشده یا مسأله زنان. نرخ هشت در صد رشد را چگونه به انجام خواهید رساند؟ برای کنترل نرخ تورم چه برنامه‌ای دارید. حرف‌های شما کلی بود. الان وقت ارائه راهکار است. راهکار شما برای مسکن چیست؟

فروردین: بایستی به سمت جذب رفت

محمدمهدی فروردین نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند و قیر و کارزین در مجلس شورای اسلامی به عنوان اولین موافق کلیات برنامه دولت چهاردهم گفت: خیلی خوشبخت هستم امروز از برنامه‌های رئیس جمهوری به عنوان موافق دفاع می‌کنم که به فرمایش مقام معظم رهبری شخصیتی فرزانه صادق مردمی و دانشمند جناب آقای دکتر پزشکیان حفظه الله نامیدن. 

وی ادامه داد: عنصر تعاملی ما نباید حذف باشد بایستی به سمت جذب رفت جریان‌های سیاسی داخلی در ۴۰ سال گذشته نتوانستند یکدیگر را از صحنه سیاست حذف کنند. 

این نماینده مجلس ادامه داد: هر کدام در مقاطعی قصد حذف یکدیگر را داشتند. اما پویایی جامعه ایرانی و عقبه تاریخی این‌ها اجازه برخورد حذفی را نداده است.

متفکر آزاد: موفقیت رئیس‌جمهور و دولت، توفیق نظام جمهوری اسلامی است

روح‌الله متفکر آزاد نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در موافقت با ترکیب و برنامه دولت چهاردهم، گفت: این اتفاقی که در کشور ما رخ می‌دهد نشان دهنده آن است که جمهوری اسلامی نقدر مستحکم هست که می‌تواند سلایق مختلف را در جایگاه‌های مختلف ببیند.

وی افزود: آن‌هایی که تبلیغ می‌کنند که نظام در اداره کشور به یک سلیقه می‌چرخد این نشانگر آن است که اینطور نیست یرا در طول سالیان مختلف روسای جمهور با رویکرد‌های متفاوت در این کشور مدیریت کرده‌اند.

نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر، اظهار کرد: خطوط کلی نظام محکم و مستقر در حوزه آموزش و پرورش، آموزش عالی، بهداشت و درمان، سیاست خارجی و ... پابرجاست.

عثمانی: وفاق ملی با جمع اضداد محقق نمی‌شود

محمد قسیم عثمانی نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی به عنوان مخالف دوم کلیات کابینه چهاردهم خاطرنشان کرد: ابتدا انتخاب شایسته دکتر پزشکیان را ه سمت ریاست جمهوری اسلامی ایران را تبریک عرض می‌کنم و برای ایشان و کابینه‌شان آرزوی توفیق و سرافرازی دارم. 

وی افزود: جناب آقای رئیس جمهور شما گفتمانی را در انتخابات ریاست جمهوری عرضه فرمودید که مورد اقبال اکثریت قاطع رای دهندگان قرار گرفت جنابعالی با گفتمان خود اعتماد را احیا کردید و یک سرمایه عظیم اجتماعی برای خود و گفتمانتان به وجود آوردید. 

عثمانی تصریح کرد: شما بخش قابل توجهی از مردم را با حاکمیت آشتی دادید، مردم به تغییر رای دادند و به جریان عقلانی اصلاح طلبی روی آوردند، اما ترکیب کابینه شما هرگز نشان دهنده تغییر و تحول در هیچ حوزه‌ای نیست. 

وی افزود: وفاق ملی با جمع اضداد محقق نمی‌شود، شما دولت اشتراکی تشکیل داده‌اید و دولت اشتراکی خیلی زود ناهماهنگی به دنبال خواهد داشت و باید شما مرتب گزینه‌هایتان را تغییر دهید و این تغییرات باعث خواهد شد امور کشور معطل بماند. 

علیزاده: به بهانه‌های کوچک نباید در راستای تشکیل دولت وفاق ملی سنگ اندازی کنیم

رضا علیزاده نماینده مردم خاروانا و ورزقان به عنوان دومین موافق کلیات برنامه دولت چهاردهم گفت: ایشان فردی باصداقت، باشهامت، پاکدست، امانت دار هستند. اخلاق ایشان باعث شد مردم در اقدامی بی‌نظیر در انتخابات جواب مثبت به ایشان دهند.

وی افزود: خصوصیات شخصی و اخلاقی آقای پزشکیان باعث شد مردم در اقدامی بینظیر در انتخابات جواب مثبت به ایشان دادند

وی تاکید کرد: تشکیل دولت وفاق ملی موضوعی است که بعد از چند دهه در کشور درحال رخ دادن است.

وی گفت: پزشکیان با تشکیل دولت وفاق ملی هزینه سنگینی را پرداخت می‌کند.

میرمحمدی: برنامه پزشکیان برنامه هفتم و سیاست‌های ابلاغی است

سیدجلیل میرمحمدی نماینده مردم تفت و میبد در موافقت با ترکیب و برنامه دولت چهاردهم، گفت: در ابتدا چند نکته را از سخنان رهبر انقلاب اسلامی نقل خواهم کرد، ایشان فرمودند موفقیت دولت، موفقیت همه ماست، فرمودند همه باید به رئیس جمهور در ادای وظایف خود کمک کنیم و از بن دندان باور کنیم که موفقیت ایشان پیروزی همه ما است.

وی افزود: همچنین ایشان فرمودند، همیشه مجلس را به تعامل سازنده با دولت‌ها فراخوانده‌ام به دولت‌ها نیز همکاری با مجلس را سفارش کردم.

نماینده تفت و میبد با اشاره به اینکه برنامه رئیس‌جمهور برنامه هفتم و سیاست‌های ابلاغی است، گفت: یکی از مؤثرترین و جامع‌ترین وعده‌ای که رئیس‌جمهور داده اجرای برنامه توسعه هفتم است.

میرمحمدی مطرح کرد: رئیس‌جمهور به‌عنوان نماینده حوزه سلامت در کمیسیون تلفیق برنامه حضور داشت و یک برنامه نوشته شد و رأی آورد و شورای نگهبان هم تأیید کرد لذا بسیاری از دغدغه‌های نمایندگان در آن دیده شده است.

وی تأکید کرد: دولت پزشکیان دولت وفاق ملی است و معنای آن سهم خواهی نیست، معنی آن نیست چرا دولت از همه استفاده نکرده است.

خدادادی: باید تقید و تعهد رئیس جمهور به شعار محوری انقلاب اسلامی را ارج بنهیم

همچنین زهرا خدادادی نماینده مردم ملکان در مجلس نیز به‌عنوان سومین موافق کلیات برنامه دولت چهاردهم، گفت: وحدت، وفاق و چنگ‌زدن به ریسمان الهی و پرهیز از تفرقه و پراکندگی حکم محکم قرآنی و رکن امت اسلامی است. چنانچه بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی رحمت‌الله علیه بار‌ها در فرمایشات نورانی خود تأکید کردند که وحدت کلمه مبنای رفتار سیاسی همه کارگزاران نظام باشد و آن را رمز پیروزی شرط تحقق حکومت عدل اسلامی و عدالت برای همه خواندند.

خدادادی ادامه داد: کابینه آقای پزشکیان شعار وفاق ملی به ما معرفی شده است. باید تقید و تعهد ایشان به شعار محوری انقلاب اسلامی ارج بنهیم.

ایزد‌خواه مخالف کابینه: در برنامه وزرای پیشنهادی رویکرد عدالت‌خواهی کمرنگ است

روح‌الله ایزدخواه نماینده مردم تهران در نشست علنی امروز (شنبه ۲۷ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با کلیات و خط‌مشی کابینه چهاردهم، گفت: موضع بنده سیاسی است. برخی در جناح اصلاحات به رئیس‌جمهور اعتراض کردند که چرا از عناصر و افراد سیاسی‌تر و تندرو استفاده نشده است، اتفاقاً این امر نقطه قوت کابینه ایشان است. وزارت و مسئولیت در جمهوری اسلامی کاسبی نیست. چه کاسبی اقتصادی باشد و چه کاسبی سیاسی. امروز در هر ۲ جناح چوب تندروی‌ها را خورده‌ایم. 

وی افزود: رهبری به صراحت فرمودند که دسته‌بندی اصول‌گرایی و اصلاح‌طلبی را قبول ندارد و مبنای قبیله‌گرایی می‌دانند. رهبر معظم انقلاب امسال نیز از ۲ قطبی‌سازی پرهیز دادند. نقد بنده به جهت‌گیری‌های فرابخشی است که باید معیار انسجام در دولت باشد. 

ایزدخواه عنوان کرد: بنده از دانشجویانی بودم که بیانیه حمایت از جناب پزشکیان را امضا کردیم به واسطه رویکرد ضد اشرافی و عدالت‌خواهانه ایشان، اما در برنامه‌های وزرای پیشنهادی این رویکرد کمرنگ است. به جز چند وزیر که مشخصاً مبنای برنامه خود را عدالت معرفی کردند از جمله وزارت کار، ورزش و کشاورزی.

نماینده مردم تهران در مجلس اظهار داشت: علت اصلی نارضایتی امروز مردم بی‌عدالتی، تبعیض و فقر و فساد است. رهبری ۲۰ سال پیش فرمودند مبارزه بی امان با فقر، فساد و تبعیض در دستور کار مسئولین باشد تما، برخی دولت‌ها نشنیدند. امروز اگر حقوق کارگر را بدهیم و به کشاورز توجه کنیم و نظام یاغی بانکی را به نفع مردم مهار کنیم ما به عدالت بر می‌گردیم. به خمین سبب باید مبنای تمام وزرا برقراری عدالت باشد.

میرمحمدی موافق کابینه: دولت پزشکیان، دولت وفاق ملی است

سیدجلیل میرمحمدی میبدی نماینده مردم تفت و میبد در موافقت با ترکیب و برنامه دولت چهاردهم، گفت: در ابتدا چند نکته را از سخنان رهبر انقلاب اسلامی نقل خواهم کرد، ایشان فرمودند موفقیت دولت، موفقیت همه ماست، فرمودند همه باید به رئیس جمهور در ادای وظایف خود کمک کنیم و از بن دندان باور کنیم که موفقیت ایشان پیروزی همه ما است.

وی افزود: همچنین ایشان فرمودند، همیشه مجلس را به تعامل سازنده با دولت‌ها فراخوانده‌ام به دولت‌ها نیز همکاری با مجلس را سفارش کردم.

نماینده تفت و میبد با اشاره به اینکه برنامه رئیس‌جمهور برنامه هفتم و سیاست‌های ابلاغی است، گفت: یکی از مؤثرترین و جامع‌ترین وعده‌ای که رئیس‌جمهور داده اجرای برنامه توسعه هفتم است.

میرمحمدی مطرح کرد: رئیس‌جمهور به‌عنوان نماینده حوزه سلامت در کمیسیون تلفیق برنامه حضور داشت و یک برنامه نوشته شد و رأی آورد و شورای نگهبان هم تأیید کرد لذا بسیاری از دغدغه‌های نمایندگان در آن دیده شده است.

وی تأکید کرد: دولت پزشکیان دولت وفاق ملی است و معنای آن سهم خواهی نیست، معنی آن نیست چرا دولت از همه استفاده نکرده است.

نماینده تفت و میبد، تصریح کرد‌: دولت فقط وزرا نیست، بدنه دولت بسیار گسترده است و با قول پزشکیان حتماً از همه ظرفیت‌های نظام استفاده خواهد شد.

میرمحمدی، خاطرنشان کرد: آقای پزشکیان؛ آن چه من در برنامه‌های شما کمتر دیدم یا ندیدم به‌روزرسانی شبکه بهداشت و درمان به‌عنوان یکی از اولویت‌های اصلی و استفاده از نیرو‌های تمام‌وقت جغرافیایی است.

وی مطرح کرد: آقای پزشکیان، نظام سلامت پاشنه‌آشیل دولت شماست. وعده‌های شما در حوزۀ سلامت جلوی چشم همه است.

فلاحی موافق کابینه: استفاده از رقبا در کابینه نشانه هوشمندی رئیس‌جمهور است

سارا فلاحی نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی در موافقت با ترکیب و برنامه دولت چهاردهم، اظهار کرد: ایران یک تن واحد است و اقوام، مذاهب و ادیان گوناگون جان و روح این تن واحد هستند و هیچ‌کس از ما حق ندارد آن را قطعه‌قطعه کند.

وی افزود: بنده به‌عنوان یک ایرانی، یک کرد و یک مسلمان اعلام می‌کنم افتخار ما این است که خون پاک اقوام، ادیان و مذاهب گوناگون با هم درهم آمیخته شده و از ایران بزرگ حفاظت می‌کند.

نماینده ایلام تصریح کرد: کابینه پزشکیان واجد نقاط قوت و ضعفی است و اگر انصاف داشته باشیم باید اعلام کنیم که نقاط قوت آن بر نقاط ضعفش تسلط دارد.

فلاحی عنوان کرد: این کابینه متناسب با شرایط و مطالبه جامعه تعریف شده است، جامعه امروز ایران از نگاه حذفی، انحصارطلبی، خالص‌سازی و تندروی سته شده است لذا اجازه بدهیم شاید برای اولین‌بار کابینه‌ای در آرامش شکل بگیرد.

وی مطرح کرد: اتفاقاً به‌واسطه هوشمندی رئیس‌جمهور است که از رقبای خود در قدرت و خدمت استفاده کرده تا ۴ سال درگیر چانه‌زدن با رقبایش نباشد و به‌جای آن دست یاری دراز کرده تا همه در دولت وفاق ملی خدمت کنند.

فلاحی گفت: از نقاط قوت دیگر کابینه این است که هرچند از چپ و راست استفاده نموده، اما اجازه نداده تندرو‌های طیف‌های سیاسی در قلب کابینه‌اش قرار بگیرند.

نماینده ایلام با اشاره به اینکه کابینه پزشکیان با شعار وفاق ملی به مجلس معرفی شده است، گفت: باید تقید و تعهد ایشان به این شعار محوری انقلاب اسلامی را ارج بنهیم.

صالحی در مخالفت با کابینه: دولت به شعار جوانگرایی در کابینه عمل نکرد

مسلم صالحی نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با کلیات کابینه چهاردهم خاطرنشان کرد: ابتدا برای آقای پزشکیان و تیم همراهشان آرزوی موفقیت و سربلندی می‌کنم.

وی افزود: باشه باشه اینو باشه میرم آب می‌کنم، قبل از اینکه بخوام نقد‌های به کابینه را بگویم ابتدا نقاط قوت را می‌گویم. 

وی در ادامه تصریح کرد: شاید این اولین کابینه‌ای باشد که بعد از مدت‌ها سلایق مختلف سیاسی را ه مجلس معرفی کرده و از همه گروه‌ها در کابینه هستند.

وی افزود: اگر نتوانیم صدای واحدی را از کابینه شنویم و اختلافات سیاسی خودش را در سطوح مختلف وزارتخانه‌ها نشان بدهد کار کابینه را به چالش خواهد کشید. 

صالحی تصریح کرد: توجه به جنسیت‌ها یک خواهر خوب و متخصص معرفی شده است، امیدواریم که مجلس به ایشان رای اعتماد بدهد و در سطوح دیگر هم به بانوان اعتماد بشود. 

وی افزود:، اما نقاط ضعفی که می‌تواند بر کابینه وارد باشد این است که جوانگرایی شعار شما بود و قرار بود میانگین سنی کابینه جوان‌تر از این باشد، اما الان میانگین سنی کابینه ۶۰ سال است. 

وی تصریح کرد: انتظار می‌رفت یک کابینه جوان‌تر معرفی شود، دوم عدم توجه به پراکندگی جغرافیایی در چینش کابینه است و ۶۰ تا ۷۰ درصد کشور سهمی در کابینه ندارند.

صالحی افزود: وقتی می‌گوییم وفاق ملی یعنی اقشار مختلف و گروه‌های مختلف و قومیت‌های مختلف در کابینه حضور داشته باشند.

نماینده اقلید تصریح کرد: ایراد دیگری که بر بحث کابین وارد است این است که کلی بودن برنامه‌هاییست که وزرای مختلف ارائه میدن و سیاست‌ها کلی است، ولی ما به عنوان نمایندگان مجلس انتظار بر این داریم که وزرا برنامه عملیاتی ارائه کنند.

وی افزود: برنامه‌هایی که ما از وزرای مختلف می‌بینیم چیز‌های کلی است که بعضاً در اینترنت هم مشاهده می‌شود و برخی از برنامه‌های وزرا استراتژی ندارد.

صالحی عنوان کرد: انتظار بعدی ما از کابینه این بود که تخصصی‌تر چیده می‌شد و مخصوصاً برخی از وزارتخانه‌هایی که نگاه‌های تخصصی در آن‌ها بیشتر هستند باید اینگونه می‌بود. 

وی تاکید کرد: انشالله که همه عزیزان اگر در مجلس رای آوردند با داشتن یک تیم متخصص در کنار خودشان بتوانند آن اهداف کلان نظام را تحقق ببخشند. 

این نماینده مجلس در پایان گفت: در بین نمایندگان مجلس شورای اسلامی کسانی بودند که برای رای آوری شما سینه سپر کردند، ولی بر عقیده‌شان ماندند عقیده‌شان مبنی بر برنامه‌ها و سیاست‌هایی که شما ارائه دادید بود انشالله که بتوانید از نقطه نظرات مشورتی این همکاران عزیز استفاده کنید تا اتفاقات خوبی رخ بدهد.

رامین موافق کابینه: مردم از ما انتظار دارند دغدغه‌های آن‌ها را در اولویت قرار بدهیم

شاهرخ رامین نماینده دماوند و فیروزکوه به عنوان سومین موافق کلیات برنامه دولت چهاردهم گفت: سلام به مردمی که علی رغم همه فشار‌های اقتصادی فشار بی امان تبلیغاتی مبنی بر عدم شرکت در انتخابات با حضورشان در انتخابات بر آرمان‌ها و اصولشان پافشاری کردند.

رامین ادامه داد: در برهه تاریخی قرار داریم که سایه جنگ در جای جای دنیا خودنمایی می‌کند و مقاومت در اوج مظلومیت بر حقانیت خود پافشاری می‌کند. ایران اسلامی برای رهبری مقاومت بیش از هر زمان دیگر نیازمند نمایش یکپارچگی حاکمیت و ملت می‌باشد.

رامین بیان کرد: مردم از ما انتظار دارند دغدغه‌های آن‌ها را در اولویت قرار بدهیم و مشکلات آن‌ها را فراموش نکنیم. آقای رئیس جمهور دانشمند فرزانه، صادق و مردمی تشکر می‌کنم که طبق عهدی که با مردم و نمایندگان مردم بستید با علم به اینکه برای عبور از گردنه‌های موجود و پیش رو همه گروه‌های سیاسی با همه توان باید به میدان کار و تلاش بیایند در پیشنهاد وزرا ترکیبی از وفاق را رعایت نمودید در روز‌های گذشته در ملاقات با آزادگان و ایثارگران جمع آن‌ها را از انتخاب لیست خشنود دیدم.

رامین گفت: به همه آن‌ها قول دادم که پیغام آن‌ها را به جمع نمایندگان مجلس برسانم نقطه مشترک همه گروه‌های سیاسی برای رای به وزرا تعهد به نظام جمهوری اسلامی و آرمان‌های شهدا است.

بابایی کارنامی موافق کابینه: دولت پزشکیان وفاق مدیریتی برای رسیدن به اهداف است

علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری و میاندرود در موافقت با ترکیب و برنامه دولت چهاردهم، ضمن یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، گفت: دولت وفاق ملی، لزوماً دولت قومیت‌ها نیست بلکه دولت وفاق مدیریتی برای رسیدن به اهداف قومیت‌ها و ملت ایران است.

وی افزود: کدام رئیس‌جمهور صادقانه برنامه‌های دولت قبل را تأیید می‌کند، مگر نه اینکه قرار شد راه شهید رئیسی در بخش‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و ... ادامه پیدا کند.

نماینده ساری بیان کرد: آقای پزشکیان این راه را صادقانه ادامه داد، حال که یک رئیس‌جمهور به معنای واقعی با نگاه کارشناسی، دولت وفاق ملی و همدلی را انتخاب کرد چرا نباید حمایت کنیم.

بابایی کارنامی با بیان اینکه دولت پزشکیان، دولت وفاق ملی است، گفت: چشم‌انداز، رسالت، سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری، عشق به مردم، شایسته‌سالاری، برنامه هفتم و توجه به کارگران از برنامه‌های پزشکیان است.

وی تصریح کرد: هماهنگی بین دولت و سایر قوا، توجه به مهندسی و دانشمندان جوان ایران در دنیا، وفاق ملی و همدلی که در معرفی کابینه رعایت شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین