کد خبر: ۹۲۹۷۹۲
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۹

جزئیات دومین جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت

دومین جلسه رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت از حوالی ساعت ۱۴ امروز آغاز شد و نمایندگان موافق و مخالف کلیات کابینه دیدگاه‌ها و نظرات خود را مطرح کردند.
جزئیات دومین جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت
آفتاب‌‌نیوز :

دومین جلسه رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت از حوالی ساعت ۱۴ امروز (شنبه، ۲۷ مرداد) آغاز شد و نمایندگان موافق و مخالف کلیات کابینه دیدگاه‌ها و نظرات خود را مطرح کردند.

در ابتدای دومین جلسه نیز، نمایندگان موافق و مخالف کلیات دولت چهاردهم اظهارات خود را بیان کردند.

رئیس‌جمهور پس از بیان سخنانش وقت خود را به موافقان کلیات برنامه‌های دولت اختصاص داد تا در موافقت صحبت کنند.

فاطمی مخالف کابینه: نمایندگان گذشته وزرا پیشنهادی را شخم نزنند

احمد فاطمی نماینده بابل در نشست علنی امروز (شنبه ۲۷ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با کلیات و خط‌مشی کابینه چهاردهم، گفت: رئیس جمهور محترم شما در ایام انتخابات وعده دادید که کابینه مبتنی بر وفاق ملی و وزرای پیشنهادی که فراجناحی باشد تشکیل دهید. امروز که به لیست وزاری پیشنهادی شما نگاه می‌کنیم به این نتیجه می‌رسیم که به وعده خود عمل کرده‌اید. 

وی افزود: درحالی‌که که نیک می‌دانیم این رفتار شما موجب انتقاد بسیاری شد. بخشی از رای‌دهندگان که فکر می‌کردند با رأی خود می‌توانند برخی از سیاست‌ها را تغییر دهند معترض بودند. اما ایمان دارم که تصمیم شما در راستای حل مشکلات و چالش‌های کشور است.

فاطمی: نمایندگان گذشته وزرا پیشنهادی را شخم نزنند

نماینده بابل در جلسه بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم گفت: نمایندگان گذشته وزرا را شخم نزنند و به آینده بنگرند.

زارع موافق کابینه: مدیریت مهم‌ترین مقوله برای رشد هر جامعه است

رحیم زارع نماینده مردم آباده، بوانات، خرم‌بید و سرچهان به عنوان پنجمین موافق کلیات برنامه دولت چهاردهم گفت: مدیریت مهمترین عامل در رشد و بالندگی کشور است. عزم جامعه را مجموعه مدیریت کشور هدایت می‌کند؛ لذا امر مدیریت مهمترین مقوله‌ای است که برای رشد و تعالی فرهنگی، اقتصادی، صنعتی اجتماعی و سیاسی باید در جامعه مورد توجه قرار گیرد. 

وی ادامه داد: در جهان کنونی که آشفتگی اقتصادی، پدیده تروریسم، نوسان نرخ ارز و تقاضای بی ثبات مصرف کننده آب‌های نامتلاطمی هستند در حوزه‌های مختلف سیاسی اقتصادی اجتماعی فرهنگی صنعتی از میان این آب‌های متلاطم مسیر درست را پیش بگیرند. 

زارع بیان کرد: کسری تراز عملیاتی سقف بودجه، وابستگی صندوق‌های بازنشستگی منابع عمومی بودجه که ما امسال بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد تومان برای صندوق‌های بازنشستگی گذاشته‌ایم. کاهش سهم تملک دارایی‌ها سرمایه‌ای به مصارف عمومی در بودجه کل کشور به طوری که افزایش متوسط طول عمر طرح‌های عمرانی از سال ۱۳۹۳ که ۱۰ سال بوده است در سال ۱۴۰۳ به ۱۸ سال رسیده است.

زارع موافق کابینه: مدیریت مهم‌ترین مقوله برای رشد هر جامعه است

رحیم زارع نماینده مردم آباده گفت: امر مدیریت مهم‌ترین مقوله‌ای است که برای رشد و تعالی فرهنگی، اقتصادی، صنعتی، اجتماعی و سیاسی باید در جامعه مورد توجه قرار گیرد.

گودرزوند موافق کابینه: در انتخاب کابینه وفاق ملی اقدامات کارشناسی صورت گرفته است

مهرداد گودرزوند چگینی نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی در موافقت با ترکیب و برنامه دولت چهاردهم، گفت: پزشکیان با گفتمان دفاع از حقوق مردم به خصوص اجرای فصل سوم قانون اساسی باعث امید در جامعه گردید. اکنون نوبت رئیس‌جمهور و کابینه اوست که این اعتماد مردم را پاس بدارند و به قول‌هایی که به آن‌ها داده‌اند جامه عمل بپوشانند.

وی افزود: یکی از بخش‌هایی که می‌تواند به سیاست‌های اعلامی پزشکیان در پاسخ به اعتماد مردم عمل کنند کابینه اوست که باید سیمایی از روحیات و تفکرات بنیادی رئیس جمهور باشد.

نماینده مردم رودبار در مجلس گفت: در روند انتخاب اعضای کابینه وفاق ملی اقدامات کارشناسی بسیار خوب و متناسبی انجام گرفت لذا بسیاری از وزرای پیشنهادی قطعاً مورد تایید مجلس شورای اسلامی قرار خواهند گرفت.

گودرزوند موافق کابینه: در انتخاب کابینه وفاق ملی اقدامات کارشناسی صورت گرفته است

نماینده رودبار در مجلس اظهار کرد: در روند انتخاب اعضای کابینه وفاق ملی اقدامات کارشناسی بسیار خوب و متناسبی انجام گرفت لذا بسیاری از وزرای پیشنهادی قطعاً مورد تایید مجلس شورای اسلامی قرار خواهند گرفت.

روح‌الامینی موافق کابینه: وعده صادق پزشکیان در مناظره‌ها امروز محقق شده است

عبدالحسین روح‌الامینی نجف‌آبادی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در موافقت با ترکیب و برنامه دولت چهاردهم، گفت: وعده صادق آقای پزشکیان در مناظرات و وعده‌هایی که در طول انتخابات داشتند، امروز محقق شده است و ایشان تشکیل دولت وفاق ملی را آغاز کرده‌اند تا آغازی نو بر حکمرانی داشته باشند. 

وی افزود: برخلاف همه پیش‌بینی‌ها در دولت‌های گذشته، ایشان به‌صراحت فرمودند که من دولت سوم کسی نیستم. دولت آقای پزشکیان محقق شده است. این را ما باید قدر بدانیم تا استمرار پیدا کند.

نماینده تهران با بیان اینکه مسئله اصلی، سیاست‌های رهبر انقلاب و برنامه هفتم است، گفت: ۱۷ صفحه برنامه دولت بارگذاری شده که در آن خط مشی و اولویت‌ها آمده است منتهی از صبح در مجلس شورای اسلامی این برنامه را نقد نکرده است عزم آقای پزشکیان برای تغییر و تحول جدی است.

روح‌الامینی موافق کابینه: وعده صادق پزشکیان در مناظره‌ها امروز محقق شده است

نماینده مردم تهران در مجلس، اظهار کرد: وعده صادق پزشکیان در مناظرات امروز محقق شده است و ایشان تشکیل دولت وفاق ملی را آغاز کرده‌اند تا آغازی نو بر حکمرانی داشته باشند.

پزشکیان: همیشه از حق مردم و مذاهب دفاع کرده‌ام

مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور در جلسه علنی نوبت عصر امروز و در دفاع از کابینه پیشنهادی در سخنانی، گفت: همیشه به بی‌عدالتی‌ها حمله و از حق مردم و مذاهب و قومیت‌ها دفاع کردم.

وی با بیان اینکه همیشه به حق و عدالت در جامعه اعتقاد دارم، اظهار کرد: در جا‌هایی که کسی جرئت نداشت، من حرف زدم. برای ایجاد حق و عدالت به شدت به اصلاحات اعتقاد دارم.

رئیس‌جمهور ادامه داد: ما دروغ نخواهیم گفت و غیر صادقانه و منافقانه با هیچکس برخورد نخواهیم کرد، این باور و اعتقاد ماست و این را معامله نمی‌کنیم و اگر به اصلاحات معتقدیم و باید اصلاحات کنیم برای این است که حق و عدالت در جامعه به شکلی که باید باشد، نیست.

پزشکیان: مشورت‌های لازم در سطوح بالا برای انتخاب وزرا انجام شده است

رئیس‌جمهور گفت: در همه مراحل انتخاب وزرا مشورت‌های لازم را با همه آن کسانی که باید انجام می‌دادیم، انجام دادیم، حداقل در آن سطح بالا مشورت‌هایمان را انجام داده‌ایم.

سلیمی موافق کابینه: رئیس جمهور زیر بار حرف زورگویان نرفته است

علیرضا سلیمی در جلسه علنی نوبت عصر امروز از فرصت باقی‌مانده رئیس جمهور در دفاع از کابینه‌اش استفاده کرد و به عنوان موافق کلیات برنامه دولت چهاردهم به اظهارنظر پرداخت.

سلیمی اظهار کرد: در شرایط فعلی نیازمند وفاق، همدلی و هماهنگی هستیم این‌که رئیس جمهور تحت فشار برخی سهم‌خواهان قرار نگرفت و با دیدگاه خود امور را پیش برد، مهم است.

وی ادامه داد: من دیدم که یک ستاد موازی تشکیل شده تا اجازه ندهد کلیات کابینه موفق شود ستاد موازی کسانی هستند که در پشت صحنه به دنبال مقام بوده که بعضا با برخی از نمایندگان تماس گرفتند که به فلان وزیر رای ندهید، چون آن‌ها در رده دوم و سوم گزینه‌های پیشنهادی هستند.

سلیمی موافق کابینه: رئیس جمهور زیر بار حرف زورگویان نرفته است

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس جمهور زیر بار حرف زورگویان و تمامیت‌خواهان نرفته که این قابل دفاع است.

حسینی موافق کابینه: کمک کنید کابینه وفاق ملی شکل بگیرد

سید شمس‌الدین حسینی نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در موافقت با برنامه‌های پیشنهادی دولت چهاردهم، اظهار داشت: از یاد نبردیم آنچه که امروز به عنوان دولت شاهد آن هستیم پس از یک حادثه تلخ و بر اساس اصل ۱۳۱ قانون اساسی شکل گرفته است و قرار نبوده ما در سال ۱۴۰۳ انتخابات ریاست جمهوری داشته باشیم پس طبیعتا اگر انتقاد سختی بر نبود برنامه می‌شود صرفا اگر به این نکته توجه کنیم بخشی از کاستی موجود برطرف می‌شود.

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس‌آباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنده توفیق این را داشتم که برنامه ۱۹ وزیر پیشنهادی را در کمیسیون اقتصادی بررسی کنم و یک ساعت و نیم برای هر وزیر و برای دو وزیر سه ساعت زمان گذاشتیم. همان طور که آقای پزشکیان بر روی برنامه هفتم توسعه تأکید کردند وزرای پیشنهادی هم بر مبنای برنامه هفتم توسعه برنامه‌های خود را تنظیم کردند، پس اگر بگوییم برنامه ندارد محل تردید است.

حسینی موافق کابینه: کمک کنید کابینه وفاق ملی شکل بگیرد

نماینده مردم شهرستان‌های تنکابن، رامسر و عباس‌آباد در مجلس گفت: توسعه به معنای کشمکش نیست؛ ما گرفتار کشمکش هستیم. کمک کنید کابینه وفاق ملی شکل بگیرد.

رنجبرزاده موافق کابینه: پزشکیان برای نجات کشور از نخبگان و سلایق مختلف استفاده می‌کند

علی‌اکبر رنجبرزاده نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی امرو در موافقت با ترکیب و برنامه دولت چهاردهم، گفت: دغدغه مخالفان رئیس‌جمهور را اگر بخواهم اشاره کنم، اولاً آقای پزشکیان برنامه کلی را تقدیم مجلس شورای اسلامی کردند. اما اشاره دارند به قوانین بالادستی سیاست‌های ابلاغی قانون برنامه هفتم.

وی افزود: هر کدام از وزرا هم برنامه کلی خودشان را ارائه دادند. برای اینکه ما بتوانیم به آن دغدغه‌ها دست پیدا کنیم در قانون برنامه و برنامه کلی به آن اشاره شده است. 

رنجبرزاده موافق کابینه: پزشکیان برای نجات کشور از نخبگان و سلایق مختلف استفاده می‌کند

نماینده مردم اسدآباد، گفت: پزشکیان برای نجات کشور از همۀ نخبگان و سلایق چپ و راست استفاده می‌کند که این نقطۀ قوت اوست.

لاهوتی موافق برنامه: برنامه رئیس‌جمهور همان برنامه هفتم توسعه است

مهرداد لاهوتی نماینده لنگرود در بررسی خط و مش و اصول کلی برنامه دولت چهاردهم در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برنامه آقای پزشکیان همان برنامه هفتم توسعه است، رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصد موضوع اجتناب ناپذیر است و ما باید به آن برسیم. ۵.۲ درصد از این رشد ۸ درصدی مربوط به سرمایه‌گذاری است. ۲.۸ درصد نیز از طریق بهره‌وری است که باید محقق شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۸،۰۰۰ میلیارد تومان نقدینگی در جامعه وجود دارد و این تورم ایجاد می‌کند. به جای اینکه این نقدینگی تورم ایجاد کند باید آن را هدایت کنیم به سمت سرمایه‌گذاری و بر اساس همین قانون برنامه آقای پزشکیان، اعلام کرده است که تورم را به ۹ و نیم درصد یعنی عدد تک رقمی می‌رساند.

لاهوتی موافق کابینه: برنامه رئیس‌جمهور همان برنامه هفتم توسعه است

نماینده لنگرود در بررسی خط و مش و اصول کلی برنامه دولت چهاردهم، گفت: برنامه پزشکیان همان برنامه هفتم توسعه است.

تاجگردون موافق کابینه: نقطه قوت پزشکیان را نقطه ضعف آن نکنید

غلامرضا تاجگردون نماینده گچساران در مجلس شورای اسلامی در موافقت با کابینه پیشنهادی رئیس جمهور، گفت: این روز را قدر بدانیم که روز انسانیت، حریت و روز بزرگی مجلس است و روزی است که ما می‌توانیم بگوییم، آن جمله‌ای که امروز بار‌ها تکرار شد و بار‌ها در محافل تکرار کردند، یعنی وفاق را امروز در صحبت نمایندگان ما می‌بینیم.

وی افزود: این روز را قدر بدانیم و نقد نکنیم؛ ما امروز به کسی اعتماد می‌کنیم که می‌خواهیم کابینه‌اش را رای دهیم. شاید از کسی خورده بگیریم، ولی امروز در باب کلیات آنچه که روح این کابینه است میخواهیم صحبت کنیم.

تاجگردون ادامه داد: ایران ما ایرانی است که نیاز به کمک دارد؛ ما حق نداریم نفس‌های به تلاطم افتاده ایران را بیش از این آزار دهیم؛ دشمنان ایران را هدف گرفتند نه پزشکیان، قالیباف و جلیلی را و نه با دعوای ما خوشحال می‌شوند نه با شادی ما. ایرانمان را نمی‌خواهند. این حرف ما است و ما باید به این موضوع توجه کنیم و به جز این به چیز دیگری نیاندیشیم.

قوامی موافق کابینه: دولت و مجلس برای دستیابی به رشد اقتصادی باید هم جهت باشند

هادی قوامی نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی در موافقت با ترکیب و برنامه دولت چهاردهم، گفت: اگر بخواهیم مشارکت مردمی را در اداره کشور داشته باشیم باید توانمندسازی و بهره‌مندسازی اقتصادی را ایجاد کنیم و شرط ضروری تأمین نیاز‌های اساسی مردم مثل خوراک، پوشاک، آموزش و ... است و این موضوع در برنامه توسعه و با تصویب مجلس و در راستای از بین بردن فقر مطلق و تأمین نیاز‌های اساسی مردم دیده شده است.

نماینده اسفراین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در برنامه‌های اعلامی رئیس جمهور به کاهش تصدی‌گری دولت اشاره شده و تأکید شده است که دولت نباید تصدی‌گری کرده و باید کارگردان باشد و بازیگران اصلی مردم باشند و اگر بخواهیم در صنعت، معدن، گردشگری، تجارت، اقتصاد، موفق عمل کنیم باید نقش مردم را در این عرصه ببینیم و اگر اینگونه شد، شاهد رشد اقتصادی خواهیم بود.

قوامی موافق کابینه: دولت و مجلس برای دستیابی به رشد اقتصادی باید هم جهت باشند

نماینده مردم اسفراین با بیان اینکه دولت و مجلس برای دستیابی به رشد اقتصادی باید هم جهت باشند، گفت: نمایندگان مجلس یک رأی قاطع به کابینه پیشنهادی دولت بدهند.

هاشمی نیا موافق کابینه: کسانی که معرفی شدند توانایی حل و فصل مشکلات را دارند

هادی هاشمی نیا، نماینده مردم خرم آباد در جریان جلسه علنی امروز مجلس در موافقت با مشی کلی کابینه چهاردهم گفت: به دنبال هم صدایی و هم گرایی برای پیشبرد اهداف جامعه هستیم. آقای رییس‌جمهور گشایشی نو در سیاست و اخلاق بنا نهاد. باید این روز را مبارک بدانیم. امروز به فرموده رهبر انقلاب بین مجلس و دولت وفاق ملی شکل گرفت.

وی ادامه داد: از پیشگیری و قضاوت عجولانه بپرهیزیم. نباید کاسه داغ‌تر از آش باشیم. کسانی که معرفی شدند حتما توانایی حل و فصل مشکلات را دارند. معرفی بانوی توانمند و فرزند شهید از پاک دستی او نشان دارد. آقای کاظمی از جنس آموزش و پرورش است و به طور کامل این وزارتخانه را می‌شناسد.

معصومی موافق کابینه: ترکیب کابینه، نمایانگر جناحی عمل نکردن پزشکیان است

سید کریم معصومی نماینده شهرستان‌های فومن و شفت در موافقت با کابینه پیشنهادی دولت چهاردهم گفت: آقای پزشکیان ندای حق‌طلبانه و عدالت‌خواهانه شما به تعصی از امام علی (ع) دل‌های جوانان را شاد کرد و آن‌ها به آینده امیدوار شدند.

وی با بیان اینکه وفاق ملی مهم است، گفت: براساس وزرای پیشنهادی می‌توان گفت که رئیس‌جمهور مغلوب بازی‌های سیاسی نشد و تن به سهم‌دهی نداد. ایشان تجربه‌گرایی توأم با جوان‌گرایی را مدنظر قرار داد.

معصومی معرفی یک زن در بین وزرای پیشنهادی را به عنوان یکی از خصوصیات کابینه چهاردهم بیان کرد و گفت که رئیس‌جمهور مرز‌های جنسیتی را جابه‌جا کرد و بانوان را به مشارکت سیاسی امیدوار کرد.

جهانبخش موافق کابینه: وزرای پیشنهادی برنامه دارند و باید با آن‌ها همراهی کنیم

جهانبخش قلاوند نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی به عنوان موافق کلیات برنامه‌های کابینه پیشنهادی دولت چهاردهم، گفت: دولت بعد از شهادت رئیس جمهور گرامی حضرت آیت‌الله رئیسی در یک وضعیت خاصی شکل گرفته است و نیاز است این شرایط را درک کنیم.

وی افزود: رویکرد‌های آقای پزشکیان، برنامه‌ریزی در چارچوب، اهل عمل و معتقد به اصول اخلاقی است و دولت و وزیران دولت فرایندی از شرایط تاریخی ما است و در این شرایط که اوضاع داخلی وپیرامونی را همه استحضار داریم، لازم است این ترکیب را زخمی نکنیم.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: شرایط امروز کشور ما به گونه‌ای است که همه جناح‌ها و جریان‌ها واقف هستند بر اساس یک همدلی، همراهی و وفاق گرد هم آمده‌اند و دعوتی که آقای رئیس جمهور از همه جریان‌ها کرده است نماد این وفاق است.

عباسپور موافق کابینه: دولت پزشکیان بدون جهت‌گیری سیاسی معرفی شده است

روح‌الله عباسپور نماینده مردم بوئین‌زهرا در مجلس شورای اسلامی در موافقت با ترکیب و برنامه دولت چهاردهم، گفت: قاطبه نمایندگان آمادگی داشتند تا از پزشکیان به دلیل صداقت و انقلابی بودن مخصوصا به دلیل نطق اخیرشان دفاع کنند، یادم نمی‌رود در روز تحلیف وقتی وی صحبت کرد و وقتی به حمایت از جبهه مقاومت و غزه رسید شهید هنیه با ذوق و شوق جهت تشویق برای دکتر دست می‌زد و وقتی برنامه تمام شد اشاره کرد ایشان را نگه دارید سپس وی را بغل کرده و از وی تقدیر کرد و بنده هم به عنوان خدمتگزار مردم در مجلس از جهت گیری‌های انقلابی جناب آقای پزشکیان بسیار سپاسگزارم.

نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس، ادامه داد: بزرگترین حوادثی که در این کشور رخ داده است اگر به موفقیت و پیروزی رسیده است در گرو وحدت، انسجام و همدلی بوده است. کما اینکه بزرگترین حادثه تاریخی ما شکل گیری پیروزی انقلاب اسلامی با وفاق و همدلی و با محوریت حضرت امام خمینی (ره) و اگر در دفاع مقدس در مقابل استکبار جهانی به پیروزی رسیدیم به برکت وفاق، همدلی و هم افزایی بود.

بامری موافق کابینه: کابینه پیشنهادی پزشکیان، وفاق ملی است

رحمدل بامری نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی در موافقت با ترکیب و برنامه دولت چهاردهم، گفت: کابینه پیشنهادی پزشکیان قطعا بی ایراد نیست، اما دولت وفاق ملی است. برای معرفی وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم چه آن‌هایی که وزرای دولت گذشته بودند و همینطور وزرای پیشنهادی دیگر از جمله یک بانوی فرزند شهید که وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی است و سایر اعضای کابینه پیشنهادی معرفی شده از سوی رئیس جمهور، همگی جای تشکر دارند. ️

وی افزود: من از منطقه محروم آمده ام؛ امروز رئیس جمهور پای وعده خود ایستاده؛ ما هم حمایت خواهیم کرد، در سیستان و بلوچستان امروز علی رغم همه خدمات والای نظام اسلامی، آب برای خوردن نیست؛ و الله روزی حداقل ۸ ساعت برق مردم قطع می‌شود آب هم نداریم؛ جاده‌ها و مسیر‌های مواصلاتی به همین گونه است.

زمانی موافق کابینه: نمایندگان با رأی اعتماد به کابینه گام دوم را برای وفاق ملی بردارند

عالیه زمانی در جلسه علنی نوبت عصر امروز مجلس و با استفاده از فرصت رئیس جمهور در دفاع از کلیات برنامه کابینه دولت چهاردهم اظهار کرد: امروز ما نمایندگان ملت بزرگ ایران در معرض آزمون تاریخی قرار داریم تا با همدلی و خدمت به مردم برای حل مشکلات مردم گام‌های اساسی برداریم.

وی بیان کرد: رئیس جمهور کابینه وفاق ملی را تشکیل داد و به شعارش عمل کرد افرادی را معرفی کرد که مدیر و مدبر و صاحب فن و تخصص هستند.

پوردهقان موافق کابینه: پزشکیان به وعده وفاق ملی جامه عمل پوشاند

مصطفی پوردهقان نماینده موافق کابیه پیشنهادی دولت چهاردهم بیان کرد: فضای سیاسی کشور فضای جدیدی را تجربه می‌کند که تاکنون نداشتیم؛ آقای پزشکیان در ایام انتخابات از وفاق ملی حرف می‌زد که به آن لباس عمل پوشاند. برای همه ما فضای جدیدی است که نسبت به آن نقد داریم و بنده از اولین نفراتی بودم که به دکتر پزشکیان نقد کردم که چرا ترکیب دولت این‌گونه است؟ 

وی افزود:، ولی وقتی صحبت‌های رئیس جمهور را شنیدم که ما بعد از گذشت پنج دهه از انقلاب اسلامی و نظام مقدس‌مان نیاز به همدلی و وفاق داریم، به او گفتم که از امروز من منتقد همراه و همدل با دولت شما هستم و تا جایی که در توانم میباشد کمک میکنم که این گفتمان و دکترین به پیش برود.

پوردهقان موافق کابینه: پزشکیان به وعده وفاق ملی جامه عمل پوشاند

مصطفی پور دهقان در موافقت با کابیه پیشنهادی دولت چهاردهم اظهار کرد: آقای پزشکیان در ایام انتخابات از وفاق ملی حرف می‌زد که به آن لباس عمل پوشاند.

ابراهیم‌پور موافق کابینه: کابینه پزشکیان فراجناحی و از همه طیف‌هاست

فرشاد ابراهیم‌پور نماینده مردم ایذه در مجلس شورای اسلامی در موافقت با ترکیب و برنامه دولت چهاردهم، گفت: برخی از شروط وفاق انسجام ملی به عملکرد رئیس جمهور مربوط است. معتقدم خوب شروع کرده و اولین گام نسبت به نیرو‌های مؤمن و انقلابی این باشد که سوءظن به پزشکیان نداشته باشند.

وی افزود: نیرو‌های انقلابی نباید پزشکیان را پیش داوری کنند و وابسته به جریان ۲۷ ساله سیاسی خاص بدانند. مواضع مقتدرانه و متواضعانه و استکبار ستیزانه او را می‌خواهیم که به فضل الهی تاکنون در این مسیر موفق عمل کرده است. 

به گفته ابراهیم‌پور، انتخاب افراد مجرب و غیر سیاسی محور انتخاب او بوده و پزشکیان تحت تأثیر جریان سهم‌ها و زنبیل به دست نبوده و نخواهد بود.

ابراهیم‌پور موافق کابینه: کابینه پزشکیان فراجناحی و از همه طیف‌ها است

نماینده مردم ایذه در مجلس با اشاره به اینکه دولت هرچه زودتر باید شکل بگیرد و با قدرت در مسیر خدمتگزاری حرکت کند، گفت: کابینه معرفی شده فراجناحی و از همه طیف‌ها است.

منادی موافق کابینه: پزشکیان از جز به جز مشکلات کشور خبر دارد

علیرضا منادی سفیدان در جلسه علنی عصر امروز مجلس شورای اسلامی در موافقت با کلیت برنامه دولت چهاردهم، اظهار کرد: مردی از جنس خودمان رئیس جمهور شده است و پزشکیان ۲۰ سال در مجلس شورای اسلامی بود و با ما همکار بود.

وی بیان کرد: پزشکیان دولت وفاق ملی را می‌خواهد ایجاد کند. بنده ۵ دوره در مجلس شورای اسلامی با وی همکاری کردم و همواره پزشکیان راسخ و راستگو بود. وی ۵ دوره رقیب بنده در حوزه انتخابیه تبریز بود، اما همواره شاهد راستگویی وی بودم.

منادی موافق کابینه: پزشکیان از جز به جز مشکلات کشور خبر دارد

منادی سفیدان در جلسه علنی مجلس گفت: رئیس‌جمهور از جز به جز مشکلات کشور خبر دارد. پزشکیان از رتبه‌بندی معلمان و همسان سازی حقوق بازنشستگان حمایت کرد و یک فرد کاملاً آموزشی است و معاون اول رئیس جمهور هم این ویژگی را دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین