کد خبر: ۹۲۹۸۱۰
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۰

یونایتد، ولخرج‌ترین تیم لیگ برتر انگلیس

منچستریونایتد تحت هدایت اریک تن‌هاخ، ولخرج‌ترین تیم لیگ برتر انگلیس بوده و هزینه زیادی را صرف خرید بازیکن جدید کرده است.
یونایتد، ولخرج‌ترین تیم لیگ برتر انگلیس
آفتاب‌‌نیوز :

منچستریونایتد در دو سال گذشته مبلغ هنگفتی را در نقل و انتقالات خرج کرده که موفقیتی جدی برای این تیم به همراه نداشته است. درباره هزینه‌های منچستریونایتد تحت سرمربیگری اریک تنهاخ بیشتر بدانید:

اریک تنهاخ هلندی مه ۲۰۲۲ سرمربی منچستریونایتد شد. باشگاه انگلیسی در طول دو سال هدایت او برای خرید ۱۵ بازیکن بیش از ۶۰۰ میلیون یورو در نقل و انتقالات هزینه کرد. یونایتد هیچگاه در این مدت کوتاه زیر نظر هیچ مربی چنین مبلغی را خرج نکرده بود. برای مقایسه در زمان الکس فرگوسن که ۲۷ سال هدایت منچستریونایتد را بر عهده داشت، باشگاه ۷۸۸ میلیون یورو برای ۱۲۰ بازیکن هزینه کرد.

منچستریونایتد در این فصل چهار بازیکن را با مجموع ۱۶۴.۵ میلیون یورو خریداری کرده است. لنی جورو (۶۲ میلیون یورو، لیل)، ماتیاس دلیخت (۴۵ میلیون یورو، بایرن)، نصیر مزراوی (۱۵ میلیون یورو، بایرن) و جاشوا زیرکزی (۴۲.۵ میلیون یورو، بولونیا) را خریداری کردند.

گران‌ترین خرید در دوران تنهاخ، آنتونی، مهاجم برزیلی است که تابستان ۲۰۲۲ به مبلغ ۹۵ میلیون یورو از آژاکس خریداری شد.

قابل توجه است که پنج بازیکن فعلی منچستریونایتد با تنهاخ در آژاکس، باشگاه قبلی او، کار می‌کردند. آنتونی، لیساندرو مارتینز، آندره اونانا، دلیخت و مزراوی این پنج بازیکن هستند. علاوه بر این سفیان امراباط که زمانی شاگرد تنهاخ در اوترخت بود، فصل گذشته به صورت قرضی در منچستریونایتد بازی کرد. با این حال باشگاه انگلیسی در نهایت تصمیم گرفت این مدافع را از فیورنتینا خریداری نکند.

در طول دو سال گذشته منچستریونایتد شش بازیکن را از هلند خریداری کرده است تا تنهاخ نشان دهد تمایل زیادی به کارکردن با بازیکنان هلندی دارد.

این همه هزینه هنگفت نه در لیگ برتر انگلیس و نه در رقابت‌های اروپایی موفقیت جدی برای منچستریونایتد به همراه نداشته است. منچستریونایتد با هدایت تنهاخ دو جام کسب کرده است: جام حذفی (۲۰۲۴-۲۰۲۳) و جام اتحادیه انگلیس (۲۰۲۳-۲۰۲۲).

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین