کد خبر: ۹۲۹۹۱۰
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۲

در جلسه بررسی صلاحیت همتی، وزیر پیشنهادی اقتصاد چه گذشت؟

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دومین روز از بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی دولت چهاردهم، به بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی امور اقتصاد و دارایی پرداختند که جزییات آن را می‌توانید در این گزارش مرور کنید.
در جلسه بررسی صلاحیت همتی، وزیر پیشنهادی اقتصاد چه گذشت؟
آفتاب‌‌نیوز :

نمایندگان مجلس شورای اسلامی که صبح شنبه - ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ خط مشی و اصول کلی دولت چهاردهم را بررسی کرده بودند، در جلسه نوبت صبح امروز یکشنبه-۲۸ مرداد ۱۴۰۳ به بررسی صلاحیت عبدالناصر همتی، وزیر پیشنهادی امور اقتصاد و دارایی پرداختند.

در ابتدای این جلسه، فاطمه مقصودی نظر کمیسیون اقتصادی درباره عبدالناصر همتی وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی را قرائت کرد و از موافقت این کمیسیون با برنامه‌های وزیر پیشنهادی اقتصاد خبر داد. 

مخالفان وزیر پیشنهادی اقتصاد

حسین صمصامی با بیان اینکه آزموده را آزمودن خطاست؛ اظهار کرد: مقام معظم رهبری معیار‌هایی برای انتخاب وزرای پیشنهادی بیان کردند که کارآمدی از مهم‌ترین آن‌ها است منتها بررسی عالمانه و دقیق عملکرد آقای همتی در زمان تصدی ریاست بانک مرکزی از سال ۱۳۹۷ تا سال ۱۴۰۰ نشان می‌دهد که او نمره قابل قبولی نگرفته و ناکارآمدی‌اش باعث بحران‌های متعدد و جدی در جامعه شده است.

موافقان وزیر پیشنهادی اقتصاد

سید شمس‌الدین حسینی گفت: خروج از برجام برای ما تبعات داشت. متاسفانه در آن دوران ارتباط خود را با کشور‌های همسایه به صفر رساندیم و در نتیجه درآمد ارزی به شدت کاهش پیدا کرد، اما آقای همتی ذخیره ارزی کشور را حفظ کردند.

***

لازم به ذکر است که رای گیری برای وزرای پیشنهادی بعد از اتمام بررسی صلاحیت ۱۹ وزیر پیشنهادی در مجلس انجام می‌شود که احتمالا چهارشنبه ۳۱ مرداد خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین